BMW už testuje ostrá SUV X3 M a X4 M. Tady jsou první fotky

K oficiálnímu představení se nyní chystají i ostré verze SUV X3 a X4. BMW nám tedy prozatím ukazuje sérii fotek lehce maskovaných prototypů a zveřejňuje pár informací o technice.

Taktéž SUV X3 a jeho stylovější variantu se splývající zádí X4 čekají výkonnější varianty s plnotučným odznakem M. V rámci testování a vývoje podstoupily oba vozy kola na Nürburgring během závodního víkendu DTM. Veřejnosti se tak modely poprvé ukázaly v lehkém maskování, které již leccos napovídá.

BMW tvrdí, že pozitivně byla u obou vozů optimalizována aerodynamika s nižšími nárazníky, většími otvory přístupu vzduchu či zadními spoilery, který je hlavně u X4 M integrován do víka kufru jako odtrhová hrana. Vzadu nakonec nechybí ani čtyři velké koncovky výfuku a vozy se postaví na nová M litá kola.

S vozy BMW si budete moci povídat. Třeba i o smyslu života

S vozy BMW si budete moci povídat. Třeba i o smyslu života

Automobilka taktéž zdůrazňuje, že pod kapotou X3 M a X4 M se objeví nově vyvinutý vysokootáčkový řadový šestiválec s turbodmachadly. Bohužel více informací zatím o jednotce neznáme. Dřívější spekulace ale mluvily o upraveném třílitrovém motoru, který by produkoval až 338 kW (460 koní).

Ve výkonných SUV se pak ukáže i specificky vyladěný pohon všech kol BMW M xDrive, který byl poprvé představen v nové M5. Ten podle BMW zajistí maximální trakci a bezztrátové rozdělení točivého momentu pro dosažení extrémně dynamických jízdních vlastností. Možnost přepnutí systému do režimu pohonu čistě zadní nápravy, jako to umí M5, bychom ale u dvojice SUV asi nečekali.

BMW X2 M35i oficiálně! Má čtyřválec a 306 koní. Stovku zvládne pod 5 s

BMW X2 M35i oficiálně! Má čtyřválec a 306 koní. Stovku zvládne pod 5 s

Koneckonců se X3 M a X4 M dočkají i aktivního M diferenciálu zadní nápravy a sportovněji naladěného podvozku. Uvnitř zase můžeme čekat klasiku „emkových“ BMW se sportovnějšími sedačkami, kůží obšívaným tříramenným volantem a hromadou znáčků a trikolor BMW M.

BMW prozatím neuvádí, kdy si dvojka ostrých SUV odbude premiéru. S lehce maskovanými prototypy v posledních fázích testování bychom se ale měli dočkat už zanedlouho.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků