BMW už testuje ostrá SUV X3 M a X4 M. Tady jsou první fotky

K oficiálnímu představení se nyní chystají i ostré verze SUV X3 a X4. BMW nám tedy prozatím ukazuje sérii fotek lehce maskovaných prototypů a zveřejňuje pár informací o technice.

Taktéž SUV X3 a jeho stylovější variantu se splývající zádí X4 čekají výkonnější varianty s plnotučným odznakem M. V rámci testování a vývoje podstoupily oba vozy kola na Nürburgring během závodního víkendu DTM. Veřejnosti se tak modely poprvé ukázaly v lehkém maskování, které již leccos napovídá.

BMW tvrdí, že pozitivně byla u obou vozů optimalizována aerodynamika s nižšími nárazníky, většími otvory přístupu vzduchu či zadními spoilery, který je hlavně u X4 M integrován do víka kufru jako odtrhová hrana. Vzadu nakonec nechybí ani čtyři velké koncovky výfuku a vozy se postaví na nová M litá kola.

S vozy BMW si budete moci povídat. Třeba i o smyslu života

S vozy BMW si budete moci povídat. Třeba i o smyslu života

Automobilka taktéž zdůrazňuje, že pod kapotou X3 M a X4 M se objeví nově vyvinutý vysokootáčkový řadový šestiválec s turbodmachadly. Bohužel více informací zatím o jednotce neznáme. Dřívější spekulace ale mluvily o upraveném třílitrovém motoru, který by produkoval až 338 kW (460 koní).

Ve výkonných SUV se pak ukáže i specificky vyladěný pohon všech kol BMW M xDrive, který byl poprvé představen v nové M5. Ten podle BMW zajistí maximální trakci a bezztrátové rozdělení točivého momentu pro dosažení extrémně dynamických jízdních vlastností. Možnost přepnutí systému do režimu pohonu čistě zadní nápravy, jako to umí M5, bychom ale u dvojice SUV asi nečekali.

BMW X2 M35i oficiálně! Má čtyřválec a 306 koní. Stovku zvládne pod 5 s

BMW X2 M35i oficiálně! Má čtyřválec a 306 koní. Stovku zvládne pod 5 s

Koneckonců se X3 M a X4 M dočkají i aktivního M diferenciálu zadní nápravy a sportovněji naladěného podvozku. Uvnitř zase můžeme čekat klasiku „emkových“ BMW se sportovnějšími sedačkami, kůží obšívaným tříramenným volantem a hromadou znáčků a trikolor BMW M.

BMW prozatím neuvádí, kdy si dvojka ostrých SUV odbude premiéru. S lehce maskovanými prototypy v posledních fázích testování bychom se ale měli dočkat už zanedlouho.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus ES 300h Luxury: Jiný pohled na svět. Změní ten váš?

Lexus ES 300h

Přicházím k pětimetrové japonské limuzíně za necelé dva miliony korun. V nabídce má pouze jeden motor a jednu převodovku. Má Lexus ES 300h ve své třídě co nabídnout?

dnes | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků