BMW už testuje ostrá SUV X3 M a X4 M. Tady jsou první fotky

K oficiálnímu představení se nyní chystají i ostré verze SUV X3 a X4. BMW nám tedy prozatím ukazuje sérii fotek lehce maskovaných prototypů a zveřejňuje pár informací o technice.

Taktéž SUV X3 a jeho stylovější variantu se splývající zádí X4 čekají výkonnější varianty s plnotučným odznakem M. V rámci testování a vývoje podstoupily oba vozy kola na Nürburgring během závodního víkendu DTM. Veřejnosti se tak modely poprvé ukázaly v lehkém maskování, které již leccos napovídá.

BMW tvrdí, že pozitivně byla u obou vozů optimalizována aerodynamika s nižšími nárazníky, většími otvory přístupu vzduchu či zadními spoilery, který je hlavně u X4 M integrován do víka kufru jako odtrhová hrana. Vzadu nakonec nechybí ani čtyři velké koncovky výfuku a vozy se postaví na nová M litá kola.

S vozy BMW si budete moci povídat. Třeba i o smyslu života

S vozy BMW si budete moci povídat. Třeba i o smyslu života

Automobilka taktéž zdůrazňuje, že pod kapotou X3 M a X4 M se objeví nově vyvinutý vysokootáčkový řadový šestiválec s turbodmachadly. Bohužel více informací zatím o jednotce neznáme. Dřívější spekulace ale mluvily o upraveném třílitrovém motoru, který by produkoval až 338 kW (460 koní).

Ve výkonných SUV se pak ukáže i specificky vyladěný pohon všech kol BMW M xDrive, který byl poprvé představen v nové M5. Ten podle BMW zajistí maximální trakci a bezztrátové rozdělení točivého momentu pro dosažení extrémně dynamických jízdních vlastností. Možnost přepnutí systému do režimu pohonu čistě zadní nápravy, jako to umí M5, bychom ale u dvojice SUV asi nečekali.

BMW X2 M35i oficiálně! Má čtyřválec a 306 koní. Stovku zvládne pod 5 s

BMW X2 M35i oficiálně! Má čtyřválec a 306 koní. Stovku zvládne pod 5 s

Koneckonců se X3 M a X4 M dočkají i aktivního M diferenciálu zadní nápravy a sportovněji naladěného podvozku. Uvnitř zase můžeme čekat klasiku „emkových“ BMW se sportovnějšími sedačkami, kůží obšívaným tříramenným volantem a hromadou znáčků a trikolor BMW M.

BMW prozatím neuvádí, kdy si dvojka ostrých SUV odbude premiéru. S lehce maskovanými prototypy v posledních fázích testování bychom se ale měli dočkat už zanedlouho.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 58 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků