BMW uvádí nové motory pro řadu 1 a řadu 3. Naftové 320d je teď mild-hybridní

BMW upravuje nabídku svých motorizací, kdy nejen řada 3 dostává mild-hybridní techniku a nejslabší benzinová verze „trojky“ nově přichází s dvoulitrovým čtyřválcem.

Německá automobilka doplňuje a upravuje svou nabídku po stránce motorizací, přičemž novinek se dočkala hlavně nová generace hatchbacku řady 1 a sedan i kombi řady 3. Elektrifikace je u BMW nadále silným zaměřením, tudíž mild-hybridní techniku již dříve uvedenou v naftovém BMW řady 5 rozšiřuje na další modely.

Futuristické BMW i8 v dubnu skončí. Bylo tu jen 6 let, s nástupcem se nepočítá

Futuristické BMW i8 v dubnu skončí. Bylo tu jen 6 let, s nástupcem se nepočítá

Přesněji pak mluvíme o řadě 3 s motorizací 320d, SUV X3 xDrive20d a rovněž X4 xDrive20d, jejichž dosavadní dvoulitrové naftové čtyřválce doplní od jara letošního roku standardně 48V startér-generátor a dodatečná baterie. Motorizace tak dodatečně poskytne výkon 8 kW (11 k) pro lepší akceleraci z místa, ulehčení práce spalovacího motoru a optimalizaci spotřeby paliva – kombinovaně 4,1 až 4,4 l/100 km, oproti dosavadním 4,2 až 4,6 l/100 km u BMW 320d Sedan.

BMW dodává, že přínosem startér-generátoru je také jemnější vypínání a opětovného spouštění motoru při aktivaci funkce Auto Start-Stop. Při brzdění rovněž dochází k dřívějšímu vypnutí spalovacího motoru, a to již v rychlostech pod 15 km/h. Kinetická energie uvolňovaná během zpomalování do zastavení se rekuperuje pro další využití. Nechybí i funkce jízdy setrvačností, kdy se může spalovací motor do rychlosti 160 km/h zcela vypnout.

Toyota Supra se čtyřválcem z BMW je tady. Výhody oproti R6 jsou nesporné

Toyota Supra se čtyřválcem z BMW je tady. Výhody oproti R6 jsou nesporné

Do nabídky řady 3 uvede BMW na jaře i nejslabší benzinovou motorizaci 318i. Mnohé potěší, že BMW zahazuje dřívější tříválec, který měla starší generace 318i po modernizaci, a nově najdete pod kapotou dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 115 kW (156 koní) a točivém momentu 250 N.m. Standardně bude motor spojen s osmistupňovým automatem.

Co se týče zmíněného BMW řady 1, paletu motorizací hatchbacku doplní verze 120d, a to bez pohonu všech kol (120d xDrive už v nabídce je). Pod označením se skrývá přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu dvou litrů a výkonu 140 kW (190 koní), standardně kombinovaný s osmistupňovým automatem.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

BMW řada 3

BMW řady 3 platí v podstatě za synonymum „malého“ sportovního sedanu. Současná verze F30 (sedan), resp. F31 (kombi) má opět tradiční zadní pohon, ale stále více zákazníků volí čtyřkolku xDrive.

Ceny, motory, data • BMW řady 3 Touring • Nové motory • Test BMW 330i • Historie BMW řady 3

TEST Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): Šli skautíci na výlet, měli 200 koní

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

Univerzálnímu stroji se zvýšeným podvozkem nejsilnější turbodiesel a bohatá výbava sluší. Znamená „skautizace“ pro uživatele nějaká omezení, nebo je zde vše Simply clever?

včera | Richard Herbich | 85 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.5 Turbo GDI AT: Těžko uvěřit, že může stát tak málo

SsangYong Korando 1.5 T-GDI AT

Levné auto nutně nemusí vypadat levně. Příkladů bychom v Česku našli hned několik a chybět mezi nimi nesmí ani SsangYong Korando.

22.  1.  2021 | Jan Mička | 83 příspěvků
TEST Toyota Land Cruiser 150 Executive: Injekce adrenalinu pro poctivého dělníka

Toyota Land Cruiser 150

Toyota Land Cruiser bude brzy sedmdesátníkem. Verze 150, kterou jako jedinou u nás zastoupení značky oficiálně prodává, dostala řádný upgrade techniky a výkonu. Jak to dopadlo?

20.  1.  2021 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků