BMW uvádí nové motory pro řadu 1 a řadu 3. Naftové 320d je teď mild-hybridní

BMW upravuje nabídku svých motorizací, kdy nejen řada 3 dostává mild-hybridní techniku a nejslabší benzinová verze „trojky“ nově přichází s dvoulitrovým čtyřválcem.

Německá automobilka doplňuje a upravuje svou nabídku po stránce motorizací, přičemž novinek se dočkala hlavně nová generace hatchbacku řady 1 a sedan i kombi řady 3. Elektrifikace je u BMW nadále silným zaměřením, tudíž mild-hybridní techniku již dříve uvedenou v naftovém BMW řady 5 rozšiřuje na další modely.

Futuristické BMW i8 v dubnu skončí. Bylo tu jen 6 let, s nástupcem se nepočítá

Futuristické BMW i8 v dubnu skončí. Bylo tu jen 6 let, s nástupcem se nepočítá

Přesněji pak mluvíme o řadě 3 s motorizací 320d, SUV X3 xDrive20d a rovněž X4 xDrive20d, jejichž dosavadní dvoulitrové naftové čtyřválce doplní od jara letošního roku standardně 48V startér-generátor a dodatečná baterie. Motorizace tak dodatečně poskytne výkon 8 kW (11 k) pro lepší akceleraci z místa, ulehčení práce spalovacího motoru a optimalizaci spotřeby paliva – kombinovaně 4,1 až 4,4 l/100 km, oproti dosavadním 4,2 až 4,6 l/100 km u BMW 320d Sedan.

BMW dodává, že přínosem startér-generátoru je také jemnější vypínání a opětovného spouštění motoru při aktivaci funkce Auto Start-Stop. Při brzdění rovněž dochází k dřívějšímu vypnutí spalovacího motoru, a to již v rychlostech pod 15 km/h. Kinetická energie uvolňovaná během zpomalování do zastavení se rekuperuje pro další využití. Nechybí i funkce jízdy setrvačností, kdy se může spalovací motor do rychlosti 160 km/h zcela vypnout.

Toyota Supra se čtyřválcem z BMW je tady. Výhody oproti R6 jsou nesporné

Toyota Supra se čtyřválcem z BMW je tady. Výhody oproti R6 jsou nesporné

Do nabídky řady 3 uvede BMW na jaře i nejslabší benzinovou motorizaci 318i. Mnohé potěší, že BMW zahazuje dřívější tříválec, který měla starší generace 318i po modernizaci, a nově najdete pod kapotou dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 115 kW (156 koní) a točivém momentu 250 N.m. Standardně bude motor spojen s osmistupňovým automatem.

Co se týče zmíněného BMW řady 1, paletu motorizací hatchbacku doplní verze 120d, a to bez pohonu všech kol (120d xDrive už v nabídce je). Pod označením se skrývá přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu dvou litrů a výkonu 140 kW (190 koní), standardně kombinovaný s osmistupňovým automatem.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

včera | Jan Mička | 48 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků