BMW uvádí nové motory pro řadu 1 a řadu 3. Naftové 320d je teď mild-hybridní

BMW upravuje nabídku svých motorizací, kdy nejen řada 3 dostává mild-hybridní techniku a nejslabší benzinová verze „trojky“ nově přichází s dvoulitrovým čtyřválcem.

Německá automobilka doplňuje a upravuje svou nabídku po stránce motorizací, přičemž novinek se dočkala hlavně nová generace hatchbacku řady 1 a sedan i kombi řady 3. Elektrifikace je u BMW nadále silným zaměřením, tudíž mild-hybridní techniku již dříve uvedenou v naftovém BMW řady 5 rozšiřuje na další modely.

Futuristické BMW i8 v dubnu skončí. Bylo tu jen 6 let, s nástupcem se nepočítá

Futuristické BMW i8 v dubnu skončí. Bylo tu jen 6 let, s nástupcem se nepočítá

Přesněji pak mluvíme o řadě 3 s motorizací 320d, SUV X3 xDrive20d a rovněž X4 xDrive20d, jejichž dosavadní dvoulitrové naftové čtyřválce doplní od jara letošního roku standardně 48V startér-generátor a dodatečná baterie. Motorizace tak dodatečně poskytne výkon 8 kW (11 k) pro lepší akceleraci z místa, ulehčení práce spalovacího motoru a optimalizaci spotřeby paliva – kombinovaně 4,1 až 4,4 l/100 km, oproti dosavadním 4,2 až 4,6 l/100 km u BMW 320d Sedan.

BMW dodává, že přínosem startér-generátoru je také jemnější vypínání a opětovného spouštění motoru při aktivaci funkce Auto Start-Stop. Při brzdění rovněž dochází k dřívějšímu vypnutí spalovacího motoru, a to již v rychlostech pod 15 km/h. Kinetická energie uvolňovaná během zpomalování do zastavení se rekuperuje pro další využití. Nechybí i funkce jízdy setrvačností, kdy se může spalovací motor do rychlosti 160 km/h zcela vypnout.

Toyota Supra se čtyřválcem z BMW je tady. Výhody oproti R6 jsou nesporné

Toyota Supra se čtyřválcem z BMW je tady. Výhody oproti R6 jsou nesporné

Do nabídky řady 3 uvede BMW na jaře i nejslabší benzinovou motorizaci 318i. Mnohé potěší, že BMW zahazuje dřívější tříválec, který měla starší generace 318i po modernizaci, a nově najdete pod kapotou dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec o výkonu 115 kW (156 koní) a točivém momentu 250 N.m. Standardně bude motor spojen s osmistupňovým automatem.

Co se týče zmíněného BMW řady 1, paletu motorizací hatchbacku doplní verze 120d, a to bez pohonu všech kol (120d xDrive už v nabídce je). Pod označením se skrývá přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu dvou litrů a výkonu 140 kW (190 koní), standardně kombinovaný s osmistupňovým automatem.

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Autosalon Ženeva 2020: Novinky, premiéry, vstupné a další důležité info na jednom místě!

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků