BMW Urban Cross dorazí v roce 2017 s tříválci a pohonem předních kol

BMW Urban Cross dorazí v roce 2017 s tříválci a pohonem předních kol

Už za dva roky představí BMW nový malý crossover, který bude hrát roli jakési „nejlevnější“ X6, tedy mixu mezi SUV, kupé a hatchbackem. Novinka tak bude ještě menší než chystané BMW X2 a BMW X2 Sport a vypůjčí si techniku od BMW řady 2 Active Tourer.

Připravovaný crossover BMW Urban Cross (ve hře jsou ještě jména Sport Cross nebo Cross Sport) použije platformu UKL1 pro pohon předních kol, ale BMW nabídne za příplatek i čtyřkolku s připojitelným pohonem zadních kol. Konkurencí malého Urban Crossu bude Audi Q1, které má podle informací německého Auto Motor und Sport přijít v roce 2016.

Test BMW X4 xDrive35i: Vařili v Mnichově guláš

Test BMW X4 xDrive35i: Vařili v Mnichově guláš

Základními motorizacemi rádoby terénní předokolky od BMW budou samozřejmě tříválce 1,5 l na benzín i naftu. Nad nimi budou ještě známé čtyřválce a možná bude i plug-in hybridní varianta. Ačkoli kdysi BMW řeklo, že modely M budou pouze zadokolky, úplně vyloučit se taková verze u stylového SUV nedá.

BMW při konstrukci crossoveru nepoužije karbonovou konstrukci, která je vyhrazena pro modely divize i. Auto Motor und Sport uvádí, že hmotnost malého SUV od BMW by se i tak měla pohybovat kolem 1300 kg a kufr nabídne zhruba 330 litrů. Audi Q1 prý bude trochu větší a praktičtější.

BMW M budoucnosti: SUV, čtyřkolka a automat

BMW M budoucnosti: SUV, čtyřkolka a automat

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 35 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků