BMW upraví své vznětové čtyřválce. I ty nejslabší dostanou dvojité přeplňování

Dvě turbodmychadla tu nebudou jen pro zvýšení výkonu.
BMW upraví své vznětové čtyřválce. I ty nejslabší dostanou dvojité přeplňování

Čtyřválcový dvoulitr s kódovým označením B47 je k dispozici napříč širokou modelovou řadou BMW. Teprve po třech letech od poslední velké aktualizace nejmenších dieselových jednotek přichází nová technická revize.

Kód se změní na B47TÜ1 a s ním přijde zásadní změna. Dosud dvojité přeplňování měla jen nejvýkonnější verze 25d, nyní se dvou turbodmychadel dočká i 18d a 20d. Podle informací webu Bimmertoday však u těchto verzí nebylo cíleno na zvýšení výkonu. Motorizace 18d tak zůstane na 110 kW výkonu a 350 Nm točivého momentu, 20d taktéž nenabídne víc než dosavadních 140 kW a 400 Nm. Jen 25d se možná zvýšení výkonu dočká.

Dosazení druhého turbodmychadla tak nejspíš má zlepšit průběh točivého momentu a učinit jednotku pružnější, ale také úspornější. Očekává se snížení spotřeby paliva, u X1 20d konkrétně o dvě desetiny v kombinovaném režimu. Z dlouhodobého hlediska je ale biturbo náročnější na servis...

První jízda s BMW 6 GT: Řadě 7 se příblížila nejen číslovkou

První jízda s BMW 6 GT: Řadě 7 se příblížila nejen číslovkou

Změny si vynutila především emisní norma Euro 6c. Motory mají lépe pracovat s termodynamikou, dostanou inovované písty, jiný povrch válců a vyšší tlak vstřikování. Díky tomu mají být tišší. Nemine je také vstřikování kapaliny AdBlue do výfukového potrubí. Brzké změny se očekávají i u třívalcových zážehových jednotek.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků