BMW upraví své vznětové čtyřválce. I ty nejslabší dostanou dvojité přeplňování

Dvě turbodmychadla tu nebudou jen pro zvýšení výkonu.
BMW upraví své vznětové čtyřválce. I ty nejslabší dostanou dvojité přeplňování

Čtyřválcový dvoulitr s kódovým označením B47 je k dispozici napříč širokou modelovou řadou BMW. Teprve po třech letech od poslední velké aktualizace nejmenších dieselových jednotek přichází nová technická revize.

Kód se změní na B47TÜ1 a s ním přijde zásadní změna. Dosud dvojité přeplňování měla jen nejvýkonnější verze 25d, nyní se dvou turbodmychadel dočká i 18d a 20d. Podle informací webu Bimmertoday však u těchto verzí nebylo cíleno na zvýšení výkonu. Motorizace 18d tak zůstane na 110 kW výkonu a 350 Nm točivého momentu, 20d taktéž nenabídne víc než dosavadních 140 kW a 400 Nm. Jen 25d se možná zvýšení výkonu dočká.

Dosazení druhého turbodmychadla tak nejspíš má zlepšit průběh točivého momentu a učinit jednotku pružnější, ale také úspornější. Očekává se snížení spotřeby paliva, u X1 20d konkrétně o dvě desetiny v kombinovaném režimu. Z dlouhodobého hlediska je ale biturbo náročnější na servis...

První jízda s BMW 6 GT: Řadě 7 se příblížila nejen číslovkou

První jízda s BMW 6 GT: Řadě 7 se příblížila nejen číslovkou

Změny si vynutila především emisní norma Euro 6c. Motory mají lépe pracovat s termodynamikou, dostanou inovované písty, jiný povrch válců a vyšší tlak vstřikování. Díky tomu mají být tišší. Nemine je také vstřikování kapaliny AdBlue do výfukového potrubí. Brzké změny se očekávají i u třívalcových zážehových jednotek.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 38 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků