BMW upraví své vznětové čtyřválce. I ty nejslabší dostanou dvojité přeplňování

Dvě turbodmychadla tu nebudou jen pro zvýšení výkonu.
BMW upraví své vznětové čtyřválce. I ty nejslabší dostanou dvojité přeplňování

Čtyřválcový dvoulitr s kódovým označením B47 je k dispozici napříč širokou modelovou řadou BMW. Teprve po třech letech od poslední velké aktualizace nejmenších dieselových jednotek přichází nová technická revize.

Kód se změní na B47TÜ1 a s ním přijde zásadní změna. Dosud dvojité přeplňování měla jen nejvýkonnější verze 25d, nyní se dvou turbodmychadel dočká i 18d a 20d. Podle informací webu Bimmertoday však u těchto verzí nebylo cíleno na zvýšení výkonu. Motorizace 18d tak zůstane na 110 kW výkonu a 350 Nm točivého momentu, 20d taktéž nenabídne víc než dosavadních 140 kW a 400 Nm. Jen 25d se možná zvýšení výkonu dočká.

Dosazení druhého turbodmychadla tak nejspíš má zlepšit průběh točivého momentu a učinit jednotku pružnější, ale také úspornější. Očekává se snížení spotřeby paliva, u X1 20d konkrétně o dvě desetiny v kombinovaném režimu. Z dlouhodobého hlediska je ale biturbo náročnější na servis...

První jízda s BMW 6 GT: Řadě 7 se příblížila nejen číslovkou

První jízda s BMW 6 GT: Řadě 7 se příblížila nejen číslovkou

Změny si vynutila především emisní norma Euro 6c. Motory mají lépe pracovat s termodynamikou, dostanou inovované písty, jiný povrch válců a vyšší tlak vstřikování. Díky tomu mají být tišší. Nemine je také vstřikování kapaliny AdBlue do výfukového potrubí. Brzké změny se očekávají i u třívalcových zážehových jednotek.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků