BMW upraví své vznětové čtyřválce. I ty nejslabší dostanou dvojité přeplňování

Dvě turbodmychadla tu nebudou jen pro zvýšení výkonu.
BMW upraví své vznětové čtyřválce. I ty nejslabší dostanou dvojité přeplňování

Čtyřválcový dvoulitr s kódovým označením B47 je k dispozici napříč širokou modelovou řadou BMW. Teprve po třech letech od poslední velké aktualizace nejmenších dieselových jednotek přichází nová technická revize.

Kód se změní na B47TÜ1 a s ním přijde zásadní změna. Dosud dvojité přeplňování měla jen nejvýkonnější verze 25d, nyní se dvou turbodmychadel dočká i 18d a 20d. Podle informací webu Bimmertoday však u těchto verzí nebylo cíleno na zvýšení výkonu. Motorizace 18d tak zůstane na 110 kW výkonu a 350 Nm točivého momentu, 20d taktéž nenabídne víc než dosavadních 140 kW a 400 Nm. Jen 25d se možná zvýšení výkonu dočká.

Dosazení druhého turbodmychadla tak nejspíš má zlepšit průběh točivého momentu a učinit jednotku pružnější, ale také úspornější. Očekává se snížení spotřeby paliva, u X1 20d konkrétně o dvě desetiny v kombinovaném režimu. Z dlouhodobého hlediska je ale biturbo náročnější na servis...

První jízda s BMW 6 GT: Řadě 7 se příblížila nejen číslovkou

První jízda s BMW 6 GT: Řadě 7 se příblížila nejen číslovkou

Změny si vynutila především emisní norma Euro 6c. Motory mají lépe pracovat s termodynamikou, dostanou inovované písty, jiný povrch válců a vyšší tlak vstřikování. Díky tomu mají být tišší. Nemine je také vstřikování kapaliny AdBlue do výfukového potrubí. Brzké změny se očekávají i u třívalcových zážehových jednotek.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků