BMW ukazuje prototyp řady 2 Gran Coupé. Technika bude pocházet z nové řady 1

Po první upoutávce nám již BMW ukazuje novou řadu 2 Gran Coupé také ve formě maskovaného prototypu. Dozvídáme se i hrstku technických informací.

Nejmenší řady BMW zažívají vcelku zásadní proměnu. Nejnovější řada 1 přešla na platformu pohonu předních kol, další generace praktických MPV řady 2 Gran Tourer a Active Tourer se již nemáme dočkat a očekávaného nástupce řady 2 s karoseriemi kupé a kabrioletu už zanedlouho doplní i prostornější čtyřdveřové Gran Coupé.

Velké změny v nabídce BMW X5: V ČR už koupíte V8 i hybrid se skvělou spotřebou

Velké změny v nabídce BMW X5: V ČR už koupíte V8 i hybrid se skvělou spotřebou

Jeho kousek nám už BMW ukázalo dříve, teď už ovšem vypouští i fotky maskovaného prototypu. Stejný čtyřdveřový recept tedy automobilka chystá i pro malou „dvojku“. Nejdůležitější informací je ovšem potvrzení, že Gran Coupé bude stát na stejném základě jako nejnovější řada 1, tudíž nabídne pohon předních, respektive u výkonnějších motorizací všech kol. Na druhou stranu sportovnějšímu kupé a kabrioletu řady 2 by měl zůstat pohon zadních kol.

I tímto způsobem bude tedy řada 2 Gran Coupé bojovat proti konkurentovi Mercedesu-Benz CLA. K potlačení nedotáčivosti dostane novinka stejně jako nová „jednička“ i stabilizační systém ARB. Systém má zaručit výrazné zlepšení trakce při rozjezdu, zatáčení nebo jízdě na mokrém povrchu a umožňuje citlivější a rychlejší přibrzďování protáčejícího se kola.

Spolupráce BMW a JLR se prohlubuje. Britové mají začít používat německé motory

Spolupráce BMW a JLR se prohlubuje. Britové mají začít používat německé motory

Technika hatchbacku řady 1 se překlápí také u nejvýše postavené varianty řady 2 Gran Coupé s označením M235i xDrive. I zde se totiž objeví pod kapotou nejvýkonnější čtyřválec od BMW. Dvoulitr o výkonu 225 kW (306 koní) je spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou, pohonem všech kol a standardně dostane i samosvorný diferenciál Torsen na přední nápravě.

Maskování prototypu je doplněno o QR kód, který odkazuje na stránky BMW, kde se budou o novém Gran Coupé postupně objevovat nové informace. Novinka bude globálním modelem, takže o další rozšíření malých BMW nepřijde nikdo. Světová premiéra je plánovaná na listopadový autosalon v Los Angeles. S uvedením na trh se počítá na jaro 2020.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků