BMW ukazuje prototyp autonomní řady 7. Limuzína už vůbec nepotřebuje řidiče

BMW tlačí vývoj autonomních vozů stále dopředu a nyní ukazuje svůj prototyp sedmičkové řady, který už vůbec nepotřebuje řidiče.

Přes smartphone si přivoláte limuzínu od BMW, ta přijede zcela autonomně na vámi určené místo, vy jen zadáte požadovanou destinaci a během jízdy třeba zkouknete film. Žádný „small talk“ s řidičem nebude třeba, protože samotného řidiče už v budoucnu nebude třeba.

Takto nyní vypadá budoucnost podle BMW a jeho prototypu limuzíny řady 7 (předchozí generace), který je vybaven systémem autonomního řízení 4. úrovně. Přestože tedy nejde o plnohodnotně autonomní vozidlo 5. úrovně, jež nám zatím ukazují pouze ambiciózní studie, tato „sedmička“ již také nepotřebuje řidiče z masa a kostí, aby hlídal dopravní situaci a v případě nutnosti musel zasáhnout do řízení.

BMW ukázalo koncept Vision M Next. Jde o vizi nového supersportu z Mnichova?

BMW ukázalo koncept Vision M Next. Jde o vizi nového supersportu z Mnichova?

U prototypu tedy BMW již testuje právě zmíněné prvky, které mají v nepříliš blízké budoucnosti posunout osobní dopravu na další úroveň. Testovací vůz tedy již opravdu zvládne sám dojet na místo vyzvednutí, před nástupem zažádá přes smartphone o autorizaci vaší osoby a pak už můžete nastoupit do „taxíku bez řidiče“.

Uvnitř se systém vozu ujistí, že všichni pasažéři mají zapnuté bezpečnostní pásy, a přes tablet už jen vyberete místo, kam chcete zavézt. Na palubě jsou další obrazovky a zmíněný tablet pak funguje jako rozhraní pro infotainment systém, který nabízí právě třeba filmy, hudbu a další způsoby, jak krátit dobu uvnitř auta.

Přivítejte elektrické BMW řady 5. Má 13x větší točivý moment než M5

Přivítejte elektrické BMW řady 5. Má 13x větší točivý moment než M5

V rámci vývoje technologií autonomního řízení teď BMW pracuje i na dalších částečně autonomních funkcích, kterých bychom se mohli co nevidět dočkat v nadcházejících modelech značky. Nyní se vývojáři zaměřují na adaptivní tempomat se schopností rozpoznání světel semaforu, tudíž by auto rovněž automaticky zastavilo na červené před křižovatkou nebo začalo zpomalovat už při detekci oranžové (viz video níže).

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků