BMW ukazuje prototyp autonomní řady 7. Limuzína už vůbec nepotřebuje řidiče

BMW tlačí vývoj autonomních vozů stále dopředu a nyní ukazuje svůj prototyp sedmičkové řady, který už vůbec nepotřebuje řidiče.

Přes smartphone si přivoláte limuzínu od BMW, ta přijede zcela autonomně na vámi určené místo, vy jen zadáte požadovanou destinaci a během jízdy třeba zkouknete film. Žádný „small talk“ s řidičem nebude třeba, protože samotného řidiče už v budoucnu nebude třeba.

Takto nyní vypadá budoucnost podle BMW a jeho prototypu limuzíny řady 7 (předchozí generace), který je vybaven systémem autonomního řízení 4. úrovně. Přestože tedy nejde o plnohodnotně autonomní vozidlo 5. úrovně, jež nám zatím ukazují pouze ambiciózní studie, tato „sedmička“ již také nepotřebuje řidiče z masa a kostí, aby hlídal dopravní situaci a v případě nutnosti musel zasáhnout do řízení.

BMW ukázalo koncept Vision M Next. Jde o vizi nového supersportu z Mnichova?

BMW ukázalo koncept Vision M Next. Jde o vizi nového supersportu z Mnichova?

U prototypu tedy BMW již testuje právě zmíněné prvky, které mají v nepříliš blízké budoucnosti posunout osobní dopravu na další úroveň. Testovací vůz tedy již opravdu zvládne sám dojet na místo vyzvednutí, před nástupem zažádá přes smartphone o autorizaci vaší osoby a pak už můžete nastoupit do „taxíku bez řidiče“.

Uvnitř se systém vozu ujistí, že všichni pasažéři mají zapnuté bezpečnostní pásy, a přes tablet už jen vyberete místo, kam chcete zavézt. Na palubě jsou další obrazovky a zmíněný tablet pak funguje jako rozhraní pro infotainment systém, který nabízí právě třeba filmy, hudbu a další způsoby, jak krátit dobu uvnitř auta.

Přivítejte elektrické BMW řady 5. Má 13x větší točivý moment než M5

Přivítejte elektrické BMW řady 5. Má 13x větší točivý moment než M5

V rámci vývoje technologií autonomního řízení teď BMW pracuje i na dalších částečně autonomních funkcích, kterých bychom se mohli co nevidět dočkat v nadcházejících modelech značky. Nyní se vývojáři zaměřují na adaptivní tempomat se schopností rozpoznání světel semaforu, tudíž by auto rovněž automaticky zastavilo na červené před křižovatkou nebo začalo zpomalovat už při detekci oranžové (viz video níže).

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

13.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků