BMW ukazuje prototyp autonomní řady 7. Limuzína už vůbec nepotřebuje řidiče

BMW tlačí vývoj autonomních vozů stále dopředu a nyní ukazuje svůj prototyp sedmičkové řady, který už vůbec nepotřebuje řidiče.

Přes smartphone si přivoláte limuzínu od BMW, ta přijede zcela autonomně na vámi určené místo, vy jen zadáte požadovanou destinaci a během jízdy třeba zkouknete film. Žádný „small talk“ s řidičem nebude třeba, protože samotného řidiče už v budoucnu nebude třeba.

Takto nyní vypadá budoucnost podle BMW a jeho prototypu limuzíny řady 7 (předchozí generace), který je vybaven systémem autonomního řízení 4. úrovně. Přestože tedy nejde o plnohodnotně autonomní vozidlo 5. úrovně, jež nám zatím ukazují pouze ambiciózní studie, tato „sedmička“ již také nepotřebuje řidiče z masa a kostí, aby hlídal dopravní situaci a v případě nutnosti musel zasáhnout do řízení.

BMW ukázalo koncept Vision M Next. Jde o vizi nového supersportu z Mnichova?

BMW ukázalo koncept Vision M Next. Jde o vizi nového supersportu z Mnichova?

U prototypu tedy BMW již testuje právě zmíněné prvky, které mají v nepříliš blízké budoucnosti posunout osobní dopravu na další úroveň. Testovací vůz tedy již opravdu zvládne sám dojet na místo vyzvednutí, před nástupem zažádá přes smartphone o autorizaci vaší osoby a pak už můžete nastoupit do „taxíku bez řidiče“.

Uvnitř se systém vozu ujistí, že všichni pasažéři mají zapnuté bezpečnostní pásy, a přes tablet už jen vyberete místo, kam chcete zavézt. Na palubě jsou další obrazovky a zmíněný tablet pak funguje jako rozhraní pro infotainment systém, který nabízí právě třeba filmy, hudbu a další způsoby, jak krátit dobu uvnitř auta.

Přivítejte elektrické BMW řady 5. Má 13x větší točivý moment než M5

Přivítejte elektrické BMW řady 5. Má 13x větší točivý moment než M5

V rámci vývoje technologií autonomního řízení teď BMW pracuje i na dalších částečně autonomních funkcích, kterých bychom se mohli co nevidět dočkat v nadcházejících modelech značky. Nyní se vývojáři zaměřují na adaptivní tempomat se schopností rozpoznání světel semaforu, tudíž by auto rovněž automaticky zastavilo na červené před křižovatkou nebo začalo zpomalovat už při detekci oranžové (viz video níže).

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků