BMW ukázalo vrchol divize M před premiérou. M8 dostane pohon z M5

Nová řada 8 už vyhlíží svůj vrcholný model. Podívala se na něj divize M a inspirovala se u M5.

BMW řady 8 se bude postupně rozšiřovat jak po motorové, tak karosářské stránce. Dieselový šestiválec doplnil osmiválec M850i. Kupé doplnil kabriolet a chystá se i čtyřdveřové kupé. Nyní je však na řadě, aby se do toho naplno obulo oddělení Motorsport. Protože to je to, na co všichni fanoušci čekají.

BMW před premiérou novinky nabízí první seznámení s novou M8. Zatím nabízí fotky maskovaného prototypu a první informace o technice. O tom, kolik si toho dokážete představit přes fólie prototypu, netřeba diskutovat. Ovšem zřejmých je několik prvků. Například čtveřici koncovek výfuku, větší vstupy vzduchu a boční výdechy však snad každý očekával.

Řídili jsme nové BMW X5 (G05): Je skvělé, musíte si však hodně zvykat

Řídili jsme nové BMW X5 (G05): Je skvělé, musíte si však hodně zvykat

Ohledně motoru zůstává BMW lehce tajnůstkářské. Bavoři však potvrdili, že půjde o vysokootáčkový osmiválec. S největší pravděpodobností tedy o motor z M5. Aby však podpořili spekulace, má mít v řadě 8 více než 600 koní. Standardní M5 jich má z objemu 4,4 litru právě 600, Competition pak 625.

Spojitost s M5 pokračuje i dál v pohonném řetězci. Nechybět bude osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol M xDrive. To znamená, že pokud vypnete elektronické pomocníky, půjde zvolit i čistě zadokolkový režim. Jak je u divize M zvykem, zcela přepracován bude podvozek včetně ramen, snížena váha několika komponent a vyztužena i karoserie.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

Nechybí variabilní posilovač řízení opět z M5. Vrtané kotouče s vnitřním chlazením na přední nápravě mají průměr 395 mm a disponují šestipístkovými pevnými brzdovými třmeny. Zadní brzdy jsou vybaveny jednopístkovými plovoucími třmeny a 380milimetrovými kotouči. K dispozici budou i volitelné karbon-keramické brzdy s průměrem 400 mm vpředu a 380 mm vzadu. Standardem budou devatenáctky, za příplatek pak dvacetipalcové disky.

Oficiální premiéra novinky zatím nebyla oficiálně oznámena. Pravděpodobně však nepřijde dříve než do konce letošního roku. Stejně tak není zřejmé, jestli ostrá M verze bude k dispozici i v ostatních karosářských verzích osmičkové řady.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 49 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků