BMW ukázalo vrchol divize M před premiérou. M8 dostane pohon z M5

Nová řada 8 už vyhlíží svůj vrcholný model. Podívala se na něj divize M a inspirovala se u M5.

BMW řady 8 se bude postupně rozšiřovat jak po motorové, tak karosářské stránce. Dieselový šestiválec doplnil osmiválec M850i. Kupé doplnil kabriolet a chystá se i čtyřdveřové kupé. Nyní je však na řadě, aby se do toho naplno obulo oddělení Motorsport. Protože to je to, na co všichni fanoušci čekají.

BMW před premiérou novinky nabízí první seznámení s novou M8. Zatím nabízí fotky maskovaného prototypu a první informace o technice. O tom, kolik si toho dokážete představit přes fólie prototypu, netřeba diskutovat. Ovšem zřejmých je několik prvků. Například čtveřici koncovek výfuku, větší vstupy vzduchu a boční výdechy však snad každý očekával.

Řídili jsme nové BMW X5 (G05): Je skvělé, musíte si však hodně zvykat

Řídili jsme nové BMW X5 (G05): Je skvělé, musíte si však hodně zvykat

Ohledně motoru zůstává BMW lehce tajnůstkářské. Bavoři však potvrdili, že půjde o vysokootáčkový osmiválec. S největší pravděpodobností tedy o motor z M5. Aby však podpořili spekulace, má mít v řadě 8 více než 600 koní. Standardní M5 jich má z objemu 4,4 litru právě 600, Competition pak 625.

Spojitost s M5 pokračuje i dál v pohonném řetězci. Nechybět bude osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol M xDrive. To znamená, že pokud vypnete elektronické pomocníky, půjde zvolit i čistě zadokolkový režim. Jak je u divize M zvykem, zcela přepracován bude podvozek včetně ramen, snížena váha několika komponent a vyztužena i karoserie.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

Nechybí variabilní posilovač řízení opět z M5. Vrtané kotouče s vnitřním chlazením na přední nápravě mají průměr 395 mm a disponují šestipístkovými pevnými brzdovými třmeny. Zadní brzdy jsou vybaveny jednopístkovými plovoucími třmeny a 380milimetrovými kotouči. K dispozici budou i volitelné karbon-keramické brzdy s průměrem 400 mm vpředu a 380 mm vzadu. Standardem budou devatenáctky, za příplatek pak dvacetipalcové disky.

Oficiální premiéra novinky zatím nebyla oficiálně oznámena. Pravděpodobně však nepřijde dříve než do konce letošního roku. Stejně tak není zřejmé, jestli ostrá M verze bude k dispozici i v ostatních karosářských verzích osmičkové řady.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků