BMW ukázalo vrchol divize M před premiérou. M8 dostane pohon z M5

Nová řada 8 už vyhlíží svůj vrcholný model. Podívala se na něj divize M a inspirovala se u M5.

BMW řady 8 se bude postupně rozšiřovat jak po motorové, tak karosářské stránce. Dieselový šestiválec doplnil osmiválec M850i. Kupé doplnil kabriolet a chystá se i čtyřdveřové kupé. Nyní je však na řadě, aby se do toho naplno obulo oddělení Motorsport. Protože to je to, na co všichni fanoušci čekají.

BMW před premiérou novinky nabízí první seznámení s novou M8. Zatím nabízí fotky maskovaného prototypu a první informace o technice. O tom, kolik si toho dokážete představit přes fólie prototypu, netřeba diskutovat. Ovšem zřejmých je několik prvků. Například čtveřici koncovek výfuku, větší vstupy vzduchu a boční výdechy však snad každý očekával.

Řídili jsme nové BMW X5 (G05): Je skvělé, musíte si však hodně zvykat

Řídili jsme nové BMW X5 (G05): Je skvělé, musíte si však hodně zvykat

Ohledně motoru zůstává BMW lehce tajnůstkářské. Bavoři však potvrdili, že půjde o vysokootáčkový osmiválec. S největší pravděpodobností tedy o motor z M5. Aby však podpořili spekulace, má mít v řadě 8 více než 600 koní. Standardní M5 jich má z objemu 4,4 litru právě 600, Competition pak 625.

Spojitost s M5 pokračuje i dál v pohonném řetězci. Nechybět bude osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol M xDrive. To znamená, že pokud vypnete elektronické pomocníky, půjde zvolit i čistě zadokolkový režim. Jak je u divize M zvykem, zcela přepracován bude podvozek včetně ramen, snížena váha několika komponent a vyztužena i karoserie.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

Nechybí variabilní posilovač řízení opět z M5. Vrtané kotouče s vnitřním chlazením na přední nápravě mají průměr 395 mm a disponují šestipístkovými pevnými brzdovými třmeny. Zadní brzdy jsou vybaveny jednopístkovými plovoucími třmeny a 380milimetrovými kotouči. K dispozici budou i volitelné karbon-keramické brzdy s průměrem 400 mm vpředu a 380 mm vzadu. Standardem budou devatenáctky, za příplatek pak dvacetipalcové disky.

Oficiální premiéra novinky zatím nebyla oficiálně oznámena. Pravděpodobně však nepřijde dříve než do konce letošního roku. Stejně tak není zřejmé, jestli ostrá M verze bude k dispozici i v ostatních karosářských verzích osmičkové řady.

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 193 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků