BMW ukázalo úplně poslední kusy sporťáku i8. Unikátní barvy daly lakýrníkům zabrat

Britská závodní zelená i modrá Le Mans. Majitelé posledních kusů BMW i8 Roadster se s individualizací pěkně rozšoupli.

Hybridní sportovní vůz BMW i8 končí svou produkci a opouští výrobní linku bez náhrady. Po šesti letech výroby se stal černý scénář realitou a před zraky svých majitelů opustilo lipskou továrnu BMW posledních 18 kousků. Úplně poslední kus jsme si ukázali již předminulý týden, automobilka však nyní odhaluje celou sérii. Tyto necelé dvě desítky vozů vznikaly v úzké spolupráci s majiteli, kteří si je specifikovali přesně podle svých přání.

Karma Revero skrývá pod kapotou techniku z BMW. Bude to taková americká i8

Karma Revero skrývá pod kapotou techniku z BMW. Bude to taková americká i8

Všechny vozy byly v karosářské variantě roadster a byly pokryty barvami, které v sériové produkci nebyly k mání. Každý díl byl tak po lakování unikátní a nenahraditelný. Ještě před koncem produkce se tak výrobci u modelu i8 pořádně zapotili, protože namíchat specifické barvy pro jednotlivé komponenty prý nebylo nic jednoduchého.

Zákazníci, mezi nimiž byli i členové klubu BMW i8 International, odjeli se svými vozy přímo z fabriky. „BMW Group se v továrně v Lipsku podařilo vytvořit něco nezapomenutelného“, řekl při předávání Claus-Dieter Bachmann, prezident klubu. Mezi unikátními barvami najdete i britskou závodní zelenou či modrou Le Mans Blue.

Minitest BMW i8 Roadster: Moje sbohem autu, které nikdy nemělo konkurenci

Minitest BMW i8 Roadster: Moje sbohem autu, které nikdy nemělo konkurenci

BMW i8 Roadster bylo osazováno kombinací zážehového tříválce a elektromotoru o kombinovaném výkonu 275 kW (374 koní). V čistě elektrickém módu jste mohli jet do rychlosti 120 km/h na vzdálenost zhruba 40 kilometrů, tedy dokud jste nevyčerpali 11,6kWh lithium-iontovou baterii. Ta se pak dala částečně opět nabít sportovní jízdou. Myšlenku na nástupce BMW před nedávnem zapudilo.

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků