BMW ukázalo koncept Vision M Next. Jde o vizi nového supersportu z Mnichova?

I když se pomalu dostáváme do éry autonomního vozů, BMW ukazuje novým konceptem Vision M Next své pojetí modelu pro všechny, kteří rádi řídí sami.

Podle BMW si v budoucnosti budou moci řidiči vybrat, zda se nechají odvézt, nebo budou řídit sami. A koncept BMW Vision M Next má jasno, pro kterou teoretickou skupinu lidí je určen. Naznačuje nám německá značka po letech příchod nového supersportu? Uvidíme. Každopádně ale vytahuje na světlo futuristické pojetí svých dosavadních placatých sportovních modelů.

BMW 8 Gran Coupé konečně oficiálně: Je to krásný cesťák pro asijské golfisty

BMW 8 Gran Coupé konečně oficiálně: Je to krásný cesťák pro asijské golfisty

Nelze totiž pominout silnou inspiraci designu například v kultovním konceptu BMW Turbo nebo následně sériovém BMW M1, přičemž do mixu přihazuje výrobce i stylistické prvky odvozené z hybridu i8. Koncept částečně ctí starý dobrý klínovitý design, dveře se otevírají dramaticky vzhůru a třídílné skleněné „žaluzie“ a tvar zadního okna mají podle BMW vycházet přímo ze starého M1.

Moderním pojetím jsou nicméně přední i zadní světlomety, ve kterých debutuje technologie Laser Wire, kdy hlavní části světlometu tvoří skleněná vlákna potažená fosforem. Tímto je umožněno vyrobit supertenké a extrémně precizní tvary osvětlení vozu. Podstatná část dílů karoserie i interiéru je poté vytvořena z recyklovaných uhlíkových vláken.

Samostatné modely divize M od BMW už se chystají. Bude elektřina i spalovací hukot

Samostatné modely divize M od BMW už se chystají. Bude elektřina i spalovací hukot

Nejde ovšem pouze o designové cvičení. BMW přímo zmiňuje i pohonné ústrojí konceptu. Hybridní jednotka Power PHEV tak nabízí možnost volby mezi pohonem všech nebo pouze zadních kol a spoléhá na elektromotor spolupracující s přeplňovaným benzinový čtyřválcem. Systémový výkon čítá 441 kW (600 koní), přičemž další špetku výkonu má krátkodobě zajistit systém Boost+.

Vision M Next je prý schopen dosáhnout maximální rychlosti 300 km/h a sprint na 100 km/h zvládne za 3 vteřiny. Dojezd v čistě elektrickém režimu činí 100 km, čímž má být sportovní auto využitelné i pro delší jízdy ve městě, a to bez obav z bezemisních zón.

BMW M8 oficiálně: Pokud chcete maximální zážitek, berte rovnou Competition

BMW M8 oficiálně: Pokud chcete maximální zážitek, berte rovnou Competition

Interiér je minimalistický a ovládací prvky jsou silně zaměřeny na řidiče. Nejvýraznějším prvkem je prosklený přístrojový štít zobrazující všechny potřebné informace, kterému sekunduje head-up displej s rozšířenou realitou v čelním skle. Skořepiny sedadel jsou pak zapuštěny do povrchu interiéru a vystlány pěnovým materiálem s pamětí. Nakonec nechybí i gyroskopický držák na nápoje.

O příchodu produkční verze konceptu Vision M Next neříká BMW ani slovo. Do portfolia plánovaných elektrifikovaných modelů by však nový sportovní model zapadl celkem slušně.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků