BMW ukázalo, co umí nová řada 5. Zabrání nehodě, zaparkuje sama

Přestože nové BMW řady 5 ještě nikdo oficiálně neviděl, už nyní o něm automobilka uvolnila více informací. Vůz se dočká několika užitečných asistentů, které BMW představilo v novém videu.
BMW ukázalo, co umí nová řada 5. Zabrání nehodě, zaparkuje sama

BMW se při tvorbě nového vozu zaměřilo na autonomní jízdní režim, který byl představen už u větší a dražší řady 7. Tento systém funguje podobně jako autopilot od Tesly. Díky aktivnímu tempomatu, automatizovanému řízení a funkci stop&go bude řízení nového BMW pro řidiče o poznání lehčí. Zatím není jasné, do jaké rychlosti bude možné tento systém používat, nicméně sedmičkový model s ním umí pracovat až do rychlosti 210 km/h.

Nejnovější BMW řady 5 bude podle videa disponovat také varovným systémem na křižovatkách. Jak již název napovídá, půjde o asistenta, který dokáže rozpoznat blížící se auto z jiné ulice a pomůže řidiči při brzdění, případně při hrozící nehodě auto zastaví zcela samo.

I když o tom v novém klipu není zmínka, dá se předpokládat, že z modelu série 7 zdědí nový vůz také dálkově řízeného parkovacího asistenta. Zaparkování vozu tedy nebude žádným problémem ani v případě, že za volantem nebude sedět jeho řidič. Světová premiéra vozu by měla proběhnout na blížícím se autosalonu v Paříži, hovoří se však také o lednovém Detroitu. V přiloženém videu můžete na chvíli zahlédnout alespoň přístrojovou desku, žádnou divočinu ale nečekejte.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků