BMW ukázalo, co umí nová řada 5. Zabrání nehodě, zaparkuje sama

Přestože nové BMW řady 5 ještě nikdo oficiálně neviděl, už nyní o něm automobilka uvolnila více informací. Vůz se dočká několika užitečných asistentů, které BMW představilo v novém videu.
BMW ukázalo, co umí nová řada 5. Zabrání nehodě, zaparkuje sama

BMW se při tvorbě nového vozu zaměřilo na autonomní jízdní režim, který byl představen už u větší a dražší řady 7. Tento systém funguje podobně jako autopilot od Tesly. Díky aktivnímu tempomatu, automatizovanému řízení a funkci stop&go bude řízení nového BMW pro řidiče o poznání lehčí. Zatím není jasné, do jaké rychlosti bude možné tento systém používat, nicméně sedmičkový model s ním umí pracovat až do rychlosti 210 km/h.

Nejnovější BMW řady 5 bude podle videa disponovat také varovným systémem na křižovatkách. Jak již název napovídá, půjde o asistenta, který dokáže rozpoznat blížící se auto z jiné ulice a pomůže řidiči při brzdění, případně při hrozící nehodě auto zastaví zcela samo.

I když o tom v novém klipu není zmínka, dá se předpokládat, že z modelu série 7 zdědí nový vůz také dálkově řízeného parkovacího asistenta. Zaparkování vozu tedy nebude žádným problémem ani v případě, že za volantem nebude sedět jeho řidič. Světová premiéra vozu by měla proběhnout na blížícím se autosalonu v Paříži, hovoří se však také o lednovém Detroitu. V přiloženém videu můžete na chvíli zahlédnout alespoň přístrojovou desku, žádnou divočinu ale nečekejte.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků