BMW ukázalo, co umí nová řada 5. Zabrání nehodě, zaparkuje sama

Přestože nové BMW řady 5 ještě nikdo oficiálně neviděl, už nyní o něm automobilka uvolnila více informací. Vůz se dočká několika užitečných asistentů, které BMW představilo v novém videu.
BMW ukázalo, co umí nová řada 5. Zabrání nehodě, zaparkuje sama

BMW se při tvorbě nového vozu zaměřilo na autonomní jízdní režim, který byl představen už u větší a dražší řady 7. Tento systém funguje podobně jako autopilot od Tesly. Díky aktivnímu tempomatu, automatizovanému řízení a funkci stop&go bude řízení nového BMW pro řidiče o poznání lehčí. Zatím není jasné, do jaké rychlosti bude možné tento systém používat, nicméně sedmičkový model s ním umí pracovat až do rychlosti 210 km/h.

Nejnovější BMW řady 5 bude podle videa disponovat také varovným systémem na křižovatkách. Jak již název napovídá, půjde o asistenta, který dokáže rozpoznat blížící se auto z jiné ulice a pomůže řidiči při brzdění, případně při hrozící nehodě auto zastaví zcela samo.

I když o tom v novém klipu není zmínka, dá se předpokládat, že z modelu série 7 zdědí nový vůz také dálkově řízeného parkovacího asistenta. Zaparkování vozu tedy nebude žádným problémem ani v případě, že za volantem nebude sedět jeho řidič. Světová premiéra vozu by měla proběhnout na blížícím se autosalonu v Paříži, hovoří se však také o lednovém Detroitu. V přiloženém videu můžete na chvíli zahlédnout alespoň přístrojovou desku, žádnou divočinu ale nečekejte.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků