BMW ukázalo, co umí nová řada 5. Zabrání nehodě, zaparkuje sama

Přestože nové BMW řady 5 ještě nikdo oficiálně neviděl, už nyní o něm automobilka uvolnila více informací. Vůz se dočká několika užitečných asistentů, které BMW představilo v novém videu.
BMW ukázalo, co umí nová řada 5. Zabrání nehodě, zaparkuje sama

BMW se při tvorbě nového vozu zaměřilo na autonomní jízdní režim, který byl představen už u větší a dražší řady 7. Tento systém funguje podobně jako autopilot od Tesly. Díky aktivnímu tempomatu, automatizovanému řízení a funkci stop&go bude řízení nového BMW pro řidiče o poznání lehčí. Zatím není jasné, do jaké rychlosti bude možné tento systém používat, nicméně sedmičkový model s ním umí pracovat až do rychlosti 210 km/h.

Nejnovější BMW řady 5 bude podle videa disponovat také varovným systémem na křižovatkách. Jak již název napovídá, půjde o asistenta, který dokáže rozpoznat blížící se auto z jiné ulice a pomůže řidiči při brzdění, případně při hrozící nehodě auto zastaví zcela samo.

I když o tom v novém klipu není zmínka, dá se předpokládat, že z modelu série 7 zdědí nový vůz také dálkově řízeného parkovacího asistenta. Zaparkování vozu tedy nebude žádným problémem ani v případě, že za volantem nebude sedět jeho řidič. Světová premiéra vozu by měla proběhnout na blížícím se autosalonu v Paříži, hovoří se však také o lednovém Detroitu. V přiloženém videu můžete na chvíli zahlédnout alespoň přístrojovou desku, žádnou divočinu ale nečekejte.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků