BMW Touring řady 3 na českém trhu

Přestože je nové BMW řady 3 na českém trhu k dostání již delší dobu a verze kombi byla veřejnosti představena již v průběhu roku, teprve nyní se oficiálně objevuje v showroomech dealerů. Jaké verze budou v ČR k dispozici, za kolik a zda si bude možný odpočet DPH se dočtete v tomto článku.
BMW Touring řady 3 na českém trhu
Seznam kapitol
  1. Krátké info, motory, ceny
  2. Malá fotogalerie

Nové BMW Touring řady 3 nyní vstupuje na náš trh. Oblíbený kombík narostl do všech potřebných světových stran a tak hlasy, které se ozývaly, že v trojkové řadě je málo místa, již nebudou mít tolik argumentů. Tradičně skvělé jízdní vlastnosti jsou u BMW samozřejmostí a žádnou změnu k horšímu tedy nečekejte. Krátké převisy, náhon na zadní nápravu a špičkové sportovní a přitom komfortní naladění mluví za vše.


Tip: Stáhněte si oficiální video (1,42 min): nižší kvalita 1,3 MB; střední kvalita 4 MB; vyšší kvalita 7,8 MB

Prostornost

Jak jsme již zmínili výše, BMW 3er Touring narostlo do všech stran. Délka nyní činí 4520 mm (+ 42 mm), šírka 1817 mm (+ 78 mm) a výška 1418 mm. Rozvor se také prodloužil na slušných 2760 mm (+ 35 mm). Hlavní přinos zvětšní trojkového kombíku bude v oblasti místa pro cestující na zadních sedadlech, kdy předchozí model v tomto parametru docela zaostával. Pro praktické řidiče, kteří u auta nehledají pouze zábavu, ale také užitek je dobrou zprávou zvětšní zavazadelníku o 25 l na 460 l. Je to sice na danou třídu poměrně podprůměrné, ovšem je třeba zdůraznit, že er3 Touring není typciký zástupce kombíku střední třídy. Základní objem se dá zvětšit sklopením zadních sedaček až na 1 385 l.

Výkony

BMW v počátku prodeje nasadí pětici motorů, stejně jako u sedanu. Zákazníci tak budou mít relativně slušný výběr, který časem doplní další verze naftových i benzínových motorů.

320i - čtyřválcový motor, vybavený systémy VALVETRONIC a double-VANOS s výkonem 110 kW (150 k) v 6200 otáčkách a točivým momentem 200 Nm při 3600 otáčkách. Takto nízko položený vrchol kroutícího momentu zajišťuje poměrně slušný zátah i v nižších otáčkách, což přispěje k pohodlnější jízdě, bez nutnosti častého podřazování. Touring s tímto motorem zrychlí na stovku za 9,4 s a dává vozu nejvyšší rychlost 218 km/h. V kombinovaném cyklu si přitom řekne pouze o 7,6 l na 100 km. Tento motor si budete moci objednat v zimě letošního roku.

325i - klasický řadový šestiválec opět se systémy VALVETRONIC a double-VANOS dává výkon 160 kW (218 k) při 6500 otáčkách a točivý moment 250 Nm mezi 2750 až 4250 otáčkách. BMW s tímto motorem zvládne sprint na 100 km/h za 7,2 s a ručička tachometru se zastaví na hodnotě 243 km/h. To vše při kombinované spotřebe 8,5 l na 100 km.

330i - vrcholná verze v počátku prodeje. Řadový šestiválec o objemu 3 litry doznal proti předchozí verzi řady změn. Tou hlavní je nárůst výkonu o 20 kW (27 k). Nynější výkon je tedy 190 kW (258 k) a točivý moment 300 Nm, který je k dispozici mezi 2500 a 4000 otáčkami dává tušit špičkovou dynamiku. Sprint 330i Touring zvládne za 6,4 s a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h, kdy zasáhne elektronický omezovač. Tyto špičkové parametry dosáhne 330i Touring díky zcela přepracovanému motoru. Ten je nyní extrémně lehký, díky použitému hořčíku a je to také první motor ve velkosériové vyrobě, kdy byl takto použit. Váha hořčíkového motoru, proti předchozí hliníkové generaci klesla  o 30%.

320d - základní variantu tradičně špičkových naftových motorů bude zastupovat čtyřválec o objemu 2 litry. Motor se vstřikováním Common rail druhé generace disponuje výkonem 120 kW (163 k) a točivým momentem 340 Nm ve 2000 otáčkách. Čtyřválcový nafťák rozhýbe kombíka na stovku za 8,6 s a dosáhe maximální rychlosti 223 km/h. A to vše za pouhých 5,9 l nafty na 100 km. Díky těmto parametrům budeme hledat jen těžko lepší naftový čtyřválec.

330d - opět řadový šestiválec se vstřikováním Common Rail druhé generace. Již předchozí model tohoto motoru neměl ve své třídě konkurenci a v novém kabátě se opět nemusí moc obávat. 330d disponuje výkonem 170 kW (231 k) a točivým momentem 500 Nm mezi 1750 a 3000 otáček. 330d Touring sprintuje na stovku za 6,8 s a dosáhne maximální rychlosti 248 km/h. A pro ekonomicky přemýšlivé řidiče je dobrá zpráva, že si řekne pouze o 6,7 l na 100 km.

Stručný přehled motorizací:

Motor Počet
válců
Výkon
(kW/ot.)

Točivý moment
(Nm/to.)

Max. rychlost
(km/h)
Zrychlení na
100 km/h (s)
Spotřeba
(l/100 km)
320i 4 110/6200 200/3600 218 9,2 7,6
325i 6 160/6500 250/2750-4250 243 7,2 8,6
330i 6 190/6600 300/2500-4000 250 6,5 8,7
320d 4 120/4000 340/2000 223 8,6 5,9
330d 6 170/4000 500/1750-3000 248 6,8 6,7

Technické zajímavosti

- Standardní šestistupňová převodovka pro všechny modely, nebo na přání šestistupňový automat.
- Startování motoru tlačítkem
- Rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 50:50
- Aktivní řízení, které je v této třídě aut zcela ojedinělé
- Nejnovější generace DSC (Dynamic Stability Control) s funkcemi "suché brždění" nebo Start-Off Assistant, popř. anti-drive control
- Tuhost karosérie o 25% větší, než předchozí model
- Špičkové výsledky jak EURO crash testů, tak USA crash testů
- Pneumatiky Runflat, které umožní dojezd až 250 km po propíchnutí pláště rychlostí až 80 km/h

Ceny BMW řady 3 Touring

  • 320i - 899 900 Kč
  • 320d - 983 300 kč
  • 325i - 1 050 300 Kč
  • 330i - 1 175 600 Kč
  • 330d - 1 207 000 Kč

Dovozce již oficiálně oznámil, že u všech modelů bude k dispozici přestavba na "nákladní automobil" a tudíž bude možné využít odpočtu DPH.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Krátké info, motory, ceny
  2. Malá fotogalerie
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků