BMW testuje novou řadu 1: V nejvýkonnější verzi nabídne 306 koní a pohon všech kol

Německá automobilka nám poskytuje fotky zatím ještě maskovaného prototypu nové generace řady 1 a taktéž prozrazuje hrstku dalších informací.

BMW stále ještě ladí zbrusu novou generaci hatchbacku řady 1 a konečný design vozu si zatím nechává pro sebe. Jak už víme, zásadní změnou u novinky bude přechod na platformu FAAR s pohonem předních kol, kterou již využívá třeba BMW X1 nebo Mini Countryman. Pohon zadních kol jednoduše není u zákazníků tolik vyžadován a BMW chce změnou koncepce dojít například k větší prostornosti interiéru.

Již na prototypech lze vidět, že vůči starší generaci má novinka mnohem kratší přední kapotu a kabina působí větším dojmem. BMW dodává, že umístěním motoru napříč a zbavením se pohonu zadních kol, a tedy i rozměrnějšího středového tunelu, je nyní uvnitř mnohem více místa oproti předchůdci, a to zejména na zadních sedačkách.

Elektrická ofenziva BMW: U polárního kruhu značka testuje hned tři nové elektromobily

Elektrická ofenziva BMW: U polárního kruhu značka testuje hned tři nové elektromobily

Místo pro nohy cestujících vzadu narostlo o 33 mm a nad hlavou přibylo dalších 19 mm. Ke všemu bude snadnější přístup do zavazadlového prostoru, který porostl o 20 litrů na konečných 380 litrů. I těmito novinkami bude chtít BMW vyrovnaněji konkurovat rivalům od Mercedesu či Audi.

S pohonem předních kol zavede BMW u nové řady 1 i nové vylepšené systémy stabilizace a kontroly trakce, které se již objevily v BMW i3. Samozřejmě s ohledem na eliminaci nedotáčivosti a celkově lepší ovladatelnost vozu. Oproti staré generaci „jedničky“ má rovněž platforma novinky disponovat vyšší torzní tuhostí.

Unikly fotky BMW X5 M a X6 M. A rovnou v brutálních verzích Competition

Unikly fotky BMW X5 M a X6 M. A rovnou v brutálních verzích Competition

Skvěle vyladěný podvozek, tuhé šasi a elektrickou pomoc bude řada 1 potřebovat i kvůli nasazení výkonných motorů pod kapotu. BMW totiž potvrzuje, že má do novinky v plánu umístit svůj nevýkonnější čtyřválec v nabídce. Vrcholná varianta M135i xDrive dostane přeplňovaný dvoulitr o výkonu 225 kW (306 koní) a pochopitelně se spolehne na pohon všech kol.

Nicméně kromě slabších benzinových jednotek bychom určitě čekali i nabídku současných naftových motorů a dříve či později příchod plug-in hybridní varianty řady 1, přičemž se mluví také o čistě elektrické verzi.

První pohled na BMW 2 Gran Coupé. Tohle auto zatopí Mercedesu CLA

První pohled na BMW 2 Gran Coupé. Tohle auto zatopí Mercedesu CLA

Stejnou platformu FAAR má poté dostat rovněž druhá generace řady 2 Active Tourer, která již nyní používá pohon předních kol, a také nová řada 2 Gran Coupe, chystaná jako rival Mercedesu CLA. O této chystané novince jsme už něco málo psali a BMW zveřejnilo i první upoutávku. Pohon zadních kol si nakonec ponechá stejně jako doposud klasická řada 2 s karoserií kupé a kabrioletu.

TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

dnes | Vladimír Kadera
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků