BMW testuje novou řadu 1: V nejvýkonnější verzi nabídne 306 koní a pohon všech kol

Německá automobilka nám poskytuje fotky zatím ještě maskovaného prototypu nové generace řady 1 a taktéž prozrazuje hrstku dalších informací.

BMW stále ještě ladí zbrusu novou generaci hatchbacku řady 1 a konečný design vozu si zatím nechává pro sebe. Jak už víme, zásadní změnou u novinky bude přechod na platformu FAAR s pohonem předních kol, kterou již využívá třeba BMW X1 nebo Mini Countryman. Pohon zadních kol jednoduše není u zákazníků tolik vyžadován a BMW chce změnou koncepce dojít například k větší prostornosti interiéru.

Již na prototypech lze vidět, že vůči starší generaci má novinka mnohem kratší přední kapotu a kabina působí větším dojmem. BMW dodává, že umístěním motoru napříč a zbavením se pohonu zadních kol, a tedy i rozměrnějšího středového tunelu, je nyní uvnitř mnohem více místa oproti předchůdci, a to zejména na zadních sedačkách.

Elektrická ofenziva BMW: U polárního kruhu značka testuje hned tři nové elektromobily

Elektrická ofenziva BMW: U polárního kruhu značka testuje hned tři nové elektromobily

Místo pro nohy cestujících vzadu narostlo o 33 mm a nad hlavou přibylo dalších 19 mm. Ke všemu bude snadnější přístup do zavazadlového prostoru, který porostl o 20 litrů na konečných 380 litrů. I těmito novinkami bude chtít BMW vyrovnaněji konkurovat rivalům od Mercedesu či Audi.

S pohonem předních kol zavede BMW u nové řady 1 i nové vylepšené systémy stabilizace a kontroly trakce, které se již objevily v BMW i3. Samozřejmě s ohledem na eliminaci nedotáčivosti a celkově lepší ovladatelnost vozu. Oproti staré generaci „jedničky“ má rovněž platforma novinky disponovat vyšší torzní tuhostí.

Unikly fotky BMW X5 M a X6 M. A rovnou v brutálních verzích Competition

Unikly fotky BMW X5 M a X6 M. A rovnou v brutálních verzích Competition

Skvěle vyladěný podvozek, tuhé šasi a elektrickou pomoc bude řada 1 potřebovat i kvůli nasazení výkonných motorů pod kapotu. BMW totiž potvrzuje, že má do novinky v plánu umístit svůj nevýkonnější čtyřválec v nabídce. Vrcholná varianta M135i xDrive dostane přeplňovaný dvoulitr o výkonu 225 kW (306 koní) a pochopitelně se spolehne na pohon všech kol.

Nicméně kromě slabších benzinových jednotek bychom určitě čekali i nabídku současných naftových motorů a dříve či později příchod plug-in hybridní varianty řady 1, přičemž se mluví také o čistě elektrické verzi.

První pohled na BMW 2 Gran Coupé. Tohle auto zatopí Mercedesu CLA

První pohled na BMW 2 Gran Coupé. Tohle auto zatopí Mercedesu CLA

Stejnou platformu FAAR má poté dostat rovněž druhá generace řady 2 Active Tourer, která již nyní používá pohon předních kol, a také nová řada 2 Gran Coupe, chystaná jako rival Mercedesu CLA. O této chystané novince jsme už něco málo psali a BMW zveřejnilo i první upoutávku. Pohon zadních kol si nakonec ponechá stejně jako doposud klasická řada 2 s karoserií kupé a kabrioletu.

Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků
TEST VW Touareg 3.0 TSI Black Style: Když nafta nevoní a spotřeba nevadí

Volkswagen Touareg 3.0 TSI 4Motion

Od uvedení nové generace Volkswagenu Touareg na český trh uběhl už více než rok. Benzinový motor je v nabídce osamocen, výkonem se však řadí k nejlepším. Stojí za zvážení, nebo je lepší zůstat u obligátního turbodieselu?

8.  8.  2019 | Jan Mička | 52 příspěvků