Německá automobilka nám poskytuje fotky zatím ještě maskovaného prototypu nové generace řady 1 a taktéž prozrazuje hrstku dalších informací.
BMW stále ještě ladí zbrusu novou generaci hatchbacku řady 1 a konečný design vozu si zatím nechává pro sebe. Jak už víme, zásadní změnou u novinky bude přechod na platformu FAAR s pohonem předních kol, kterou již využívá třeba BMW X1 nebo Mini Countryman. Pohon zadních kol jednoduše není u zákazníků tolik vyžadován a BMW chce změnou koncepce dojít například k větší prostornosti interiéru.
Již na prototypech lze vidět, že vůči starší generaci má novinka mnohem kratší přední kapotu a kabina působí větším dojmem. BMW dodává, že umístěním motoru napříč a zbavením se pohonu zadních kol, a tedy i rozměrnějšího středového tunelu, je nyní uvnitř mnohem více místa oproti předchůdci, a to zejména na zadních sedačkách.
Místo pro nohy cestujících vzadu narostlo o 33 mm a nad hlavou přibylo dalších 19 mm. Ke všemu bude snadnější přístup do zavazadlového prostoru, který porostl o 20 litrů na konečných 380 litrů. I těmito novinkami bude chtít BMW vyrovnaněji konkurovat rivalům od Mercedesu či Audi.
S pohonem předních kol zavede BMW u nové řady 1 i nové vylepšené systémy stabilizace a kontroly trakce, které se již objevily v BMW i3. Samozřejmě s ohledem na eliminaci nedotáčivosti a celkově lepší ovladatelnost vozu. Oproti staré generaci „jedničky“ má rovněž platforma novinky disponovat vyšší torzní tuhostí.
Skvěle vyladěný podvozek, tuhé šasi a elektrickou pomoc bude řada 1 potřebovat i kvůli nasazení výkonných motorů pod kapotu. BMW totiž potvrzuje, že má do novinky v plánu umístit svůj nevýkonnější čtyřválec v nabídce. Vrcholná varianta M135i xDrive dostane přeplňovaný dvoulitr o výkonu 225 kW (306 koní) a pochopitelně se spolehne na pohon všech kol.
Nicméně kromě slabších benzinových jednotek bychom určitě čekali i nabídku současných naftových motorů a dříve či později příchod plug-in hybridní varianty řady 1, přičemž se mluví také o čistě elektrické verzi.
Stejnou platformu FAAR má poté dostat rovněž druhá generace řady 2 Active Tourer, která již nyní používá pohon předních kol, a také nová řada 2 Gran Coupe, chystaná jako rival Mercedesu CLA. O této chystané novince jsme už něco málo psali a BMW zveřejnilo i první upoutávku. Pohon zadních kol si nakonec ponechá stejně jako doposud klasická řada 2 s karoserií kupé a kabrioletu.