BMW testuje novou řadu 1: V nejvýkonnější verzi nabídne 306 koní a pohon všech kol

Německá automobilka nám poskytuje fotky zatím ještě maskovaného prototypu nové generace řady 1 a taktéž prozrazuje hrstku dalších informací.

BMW stále ještě ladí zbrusu novou generaci hatchbacku řady 1 a konečný design vozu si zatím nechává pro sebe. Jak už víme, zásadní změnou u novinky bude přechod na platformu FAAR s pohonem předních kol, kterou již využívá třeba BMW X1 nebo Mini Countryman. Pohon zadních kol jednoduše není u zákazníků tolik vyžadován a BMW chce změnou koncepce dojít například k větší prostornosti interiéru.

Již na prototypech lze vidět, že vůči starší generaci má novinka mnohem kratší přední kapotu a kabina působí větším dojmem. BMW dodává, že umístěním motoru napříč a zbavením se pohonu zadních kol, a tedy i rozměrnějšího středového tunelu, je nyní uvnitř mnohem více místa oproti předchůdci, a to zejména na zadních sedačkách.

Elektrická ofenziva BMW: U polárního kruhu značka testuje hned tři nové elektromobily

Elektrická ofenziva BMW: U polárního kruhu značka testuje hned tři nové elektromobily

Místo pro nohy cestujících vzadu narostlo o 33 mm a nad hlavou přibylo dalších 19 mm. Ke všemu bude snadnější přístup do zavazadlového prostoru, který porostl o 20 litrů na konečných 380 litrů. I těmito novinkami bude chtít BMW vyrovnaněji konkurovat rivalům od Mercedesu či Audi.

S pohonem předních kol zavede BMW u nové řady 1 i nové vylepšené systémy stabilizace a kontroly trakce, které se již objevily v BMW i3. Samozřejmě s ohledem na eliminaci nedotáčivosti a celkově lepší ovladatelnost vozu. Oproti staré generaci „jedničky“ má rovněž platforma novinky disponovat vyšší torzní tuhostí.

Unikly fotky BMW X5 M a X6 M. A rovnou v brutálních verzích Competition

Unikly fotky BMW X5 M a X6 M. A rovnou v brutálních verzích Competition

Skvěle vyladěný podvozek, tuhé šasi a elektrickou pomoc bude řada 1 potřebovat i kvůli nasazení výkonných motorů pod kapotu. BMW totiž potvrzuje, že má do novinky v plánu umístit svůj nevýkonnější čtyřválec v nabídce. Vrcholná varianta M135i xDrive dostane přeplňovaný dvoulitr o výkonu 225 kW (306 koní) a pochopitelně se spolehne na pohon všech kol.

Nicméně kromě slabších benzinových jednotek bychom určitě čekali i nabídku současných naftových motorů a dříve či později příchod plug-in hybridní varianty řady 1, přičemž se mluví také o čistě elektrické verzi.

První pohled na BMW 2 Gran Coupé. Tohle auto zatopí Mercedesu CLA

První pohled na BMW 2 Gran Coupé. Tohle auto zatopí Mercedesu CLA

Stejnou platformu FAAR má poté dostat rovněž druhá generace řady 2 Active Tourer, která již nyní používá pohon předních kol, a také nová řada 2 Gran Coupe, chystaná jako rival Mercedesu CLA. O této chystané novince jsme už něco málo psali a BMW zveřejnilo i první upoutávku. Pohon zadních kol si nakonec ponechá stejně jako doposud klasická řada 2 s karoserií kupé a kabrioletu.

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků