BMW testuje novou řadu 1: V nejvýkonnější verzi nabídne 306 koní a pohon všech kol

Německá automobilka nám poskytuje fotky zatím ještě maskovaného prototypu nové generace řady 1 a taktéž prozrazuje hrstku dalších informací.

BMW stále ještě ladí zbrusu novou generaci hatchbacku řady 1 a konečný design vozu si zatím nechává pro sebe. Jak už víme, zásadní změnou u novinky bude přechod na platformu FAAR s pohonem předních kol, kterou již využívá třeba BMW X1 nebo Mini Countryman. Pohon zadních kol jednoduše není u zákazníků tolik vyžadován a BMW chce změnou koncepce dojít například k větší prostornosti interiéru.

Již na prototypech lze vidět, že vůči starší generaci má novinka mnohem kratší přední kapotu a kabina působí větším dojmem. BMW dodává, že umístěním motoru napříč a zbavením se pohonu zadních kol, a tedy i rozměrnějšího středového tunelu, je nyní uvnitř mnohem více místa oproti předchůdci, a to zejména na zadních sedačkách.

Elektrická ofenziva BMW: U polárního kruhu značka testuje hned tři nové elektromobily

Elektrická ofenziva BMW: U polárního kruhu značka testuje hned tři nové elektromobily

Místo pro nohy cestujících vzadu narostlo o 33 mm a nad hlavou přibylo dalších 19 mm. Ke všemu bude snadnější přístup do zavazadlového prostoru, který porostl o 20 litrů na konečných 380 litrů. I těmito novinkami bude chtít BMW vyrovnaněji konkurovat rivalům od Mercedesu či Audi.

S pohonem předních kol zavede BMW u nové řady 1 i nové vylepšené systémy stabilizace a kontroly trakce, které se již objevily v BMW i3. Samozřejmě s ohledem na eliminaci nedotáčivosti a celkově lepší ovladatelnost vozu. Oproti staré generaci „jedničky“ má rovněž platforma novinky disponovat vyšší torzní tuhostí.

Unikly fotky BMW X5 M a X6 M. A rovnou v brutálních verzích Competition

Unikly fotky BMW X5 M a X6 M. A rovnou v brutálních verzích Competition

Skvěle vyladěný podvozek, tuhé šasi a elektrickou pomoc bude řada 1 potřebovat i kvůli nasazení výkonných motorů pod kapotu. BMW totiž potvrzuje, že má do novinky v plánu umístit svůj nevýkonnější čtyřválec v nabídce. Vrcholná varianta M135i xDrive dostane přeplňovaný dvoulitr o výkonu 225 kW (306 koní) a pochopitelně se spolehne na pohon všech kol.

Nicméně kromě slabších benzinových jednotek bychom určitě čekali i nabídku současných naftových motorů a dříve či později příchod plug-in hybridní varianty řady 1, přičemž se mluví také o čistě elektrické verzi.

První pohled na BMW 2 Gran Coupé. Tohle auto zatopí Mercedesu CLA

První pohled na BMW 2 Gran Coupé. Tohle auto zatopí Mercedesu CLA

Stejnou platformu FAAR má poté dostat rovněž druhá generace řady 2 Active Tourer, která již nyní používá pohon předních kol, a také nová řada 2 Gran Coupe, chystaná jako rival Mercedesu CLA. O této chystané novince jsme už něco málo psali a BMW zveřejnilo i první upoutávku. Pohon zadních kol si nakonec ponechá stejně jako doposud klasická řada 2 s karoserií kupé a kabrioletu.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků