BMW testovalo novou M5 i jako zadokolku. Proč se nakonec rozhodlo pro 4x4?

Ani vývojáři zprvu nepočítali s tím, že by měla nová M5 pohon všech kol.

BMW M5 generace F90 už se pomalu blíží do autosalonů. Úplně poprvé dostal výkonný sedan z Mnichova pohon všech kol. Divokým powerslidům ale nic nebrání - přední pohon je alespoň vypínatelný. Přesto takové rozhodnutí vyvolalo emoce.

Podle viceprezidenta divize BMW M, Dirka Hackera, byla M5 v prvních fázích testování čistou zadokolkou. "Pohon zadních kol byl přirozenou cestou, ale jen do té doby, než jsme zjistili, že výkonem jsme za limitem trakce pro maximální akceleraci," přiznal pro britský Autocar s tím, že pohon všech kol byl jedinou možností.

TEST BMW 430d xDrive Gran Coupé - Nečekaně rozumný Bavorák

TEST BMW 430d xDrive Gran Coupé - Nečekaně rozumný Bavorák

Osmiválec o zdvihovém objemu 4,4 litru s výkonem šesti set koňských sil a především točivým momentem 750 Nm by jistě byl náročnou porcí pro zadní kola. Vidět v tomto rozhodnutí ale můžeme i všeobecnou popularitu pohonu všech kol u prémiových značek.

Ta u konkurentů přerostla do nejvýkonnějších verzí aut vyšší střední třídy už dříve. BMW tak v tomto směru nabídne plnohodnotnou alternativu k Audi RS6 a Mercedesu-AMG E63 4Matic.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků