BMW testovalo novou M5 i jako zadokolku. Proč se nakonec rozhodlo pro 4x4?

Ani vývojáři zprvu nepočítali s tím, že by měla nová M5 pohon všech kol.

BMW M5 generace F90 už se pomalu blíží do autosalonů. Úplně poprvé dostal výkonný sedan z Mnichova pohon všech kol. Divokým powerslidům ale nic nebrání - přední pohon je alespoň vypínatelný. Přesto takové rozhodnutí vyvolalo emoce.

Podle viceprezidenta divize BMW M, Dirka Hackera, byla M5 v prvních fázích testování čistou zadokolkou. "Pohon zadních kol byl přirozenou cestou, ale jen do té doby, než jsme zjistili, že výkonem jsme za limitem trakce pro maximální akceleraci," přiznal pro britský Autocar s tím, že pohon všech kol byl jedinou možností.

TEST BMW 430d xDrive Gran Coupé - Nečekaně rozumný Bavorák

TEST BMW 430d xDrive Gran Coupé - Nečekaně rozumný Bavorák

Osmiválec o zdvihovém objemu 4,4 litru s výkonem šesti set koňských sil a především točivým momentem 750 Nm by jistě byl náročnou porcí pro zadní kola. Vidět v tomto rozhodnutí ale můžeme i všeobecnou popularitu pohonu všech kol u prémiových značek.

Ta u konkurentů přerostla do nejvýkonnějších verzí aut vyšší střední třídy už dříve. BMW tak v tomto směru nabídne plnohodnotnou alternativu k Audi RS6 a Mercedesu-AMG E63 4Matic.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků