BMW testovalo novou M5 i jako zadokolku. Proč se nakonec rozhodlo pro 4x4?

Ani vývojáři zprvu nepočítali s tím, že by měla nová M5 pohon všech kol.

BMW M5 generace F90 už se pomalu blíží do autosalonů. Úplně poprvé dostal výkonný sedan z Mnichova pohon všech kol. Divokým powerslidům ale nic nebrání - přední pohon je alespoň vypínatelný. Přesto takové rozhodnutí vyvolalo emoce.

Podle viceprezidenta divize BMW M, Dirka Hackera, byla M5 v prvních fázích testování čistou zadokolkou. "Pohon zadních kol byl přirozenou cestou, ale jen do té doby, než jsme zjistili, že výkonem jsme za limitem trakce pro maximální akceleraci," přiznal pro britský Autocar s tím, že pohon všech kol byl jedinou možností.

TEST BMW 430d xDrive Gran Coupé - Nečekaně rozumný Bavorák

TEST BMW 430d xDrive Gran Coupé - Nečekaně rozumný Bavorák

Osmiválec o zdvihovém objemu 4,4 litru s výkonem šesti set koňských sil a především točivým momentem 750 Nm by jistě byl náročnou porcí pro zadní kola. Vidět v tomto rozhodnutí ale můžeme i všeobecnou popularitu pohonu všech kol u prémiových značek.

Ta u konkurentů přerostla do nejvýkonnějších verzí aut vyšší střední třídy už dříve. BMW tak v tomto směru nabídne plnohodnotnou alternativu k Audi RS6 a Mercedesu-AMG E63 4Matic.

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií, ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 49 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků