BMW testovalo novou M5 i jako zadokolku. Proč se nakonec rozhodlo pro 4x4?

Ani vývojáři zprvu nepočítali s tím, že by měla nová M5 pohon všech kol.

BMW M5 generace F90 už se pomalu blíží do autosalonů. Úplně poprvé dostal výkonný sedan z Mnichova pohon všech kol. Divokým powerslidům ale nic nebrání - přední pohon je alespoň vypínatelný. Přesto takové rozhodnutí vyvolalo emoce.

Podle viceprezidenta divize BMW M, Dirka Hackera, byla M5 v prvních fázích testování čistou zadokolkou. "Pohon zadních kol byl přirozenou cestou, ale jen do té doby, než jsme zjistili, že výkonem jsme za limitem trakce pro maximální akceleraci," přiznal pro britský Autocar s tím, že pohon všech kol byl jedinou možností.

TEST BMW 430d xDrive Gran Coupé - Nečekaně rozumný Bavorák

TEST BMW 430d xDrive Gran Coupé - Nečekaně rozumný Bavorák

Osmiválec o zdvihovém objemu 4,4 litru s výkonem šesti set koňských sil a především točivým momentem 750 Nm by jistě byl náročnou porcí pro zadní kola. Vidět v tomto rozhodnutí ale můžeme i všeobecnou popularitu pohonu všech kol u prémiových značek.

Ta u konkurentů přerostla do nejvýkonnějších verzí aut vyšší střední třídy už dříve. BMW tak v tomto směru nabídne plnohodnotnou alternativu k Audi RS6 a Mercedesu-AMG E63 4Matic.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 67 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků