BMW testovalo novou M5 i jako zadokolku. Proč se nakonec rozhodlo pro 4x4?

Ani vývojáři zprvu nepočítali s tím, že by měla nová M5 pohon všech kol.

BMW M5 generace F90 už se pomalu blíží do autosalonů. Úplně poprvé dostal výkonný sedan z Mnichova pohon všech kol. Divokým powerslidům ale nic nebrání - přední pohon je alespoň vypínatelný. Přesto takové rozhodnutí vyvolalo emoce.

Podle viceprezidenta divize BMW M, Dirka Hackera, byla M5 v prvních fázích testování čistou zadokolkou. "Pohon zadních kol byl přirozenou cestou, ale jen do té doby, než jsme zjistili, že výkonem jsme za limitem trakce pro maximální akceleraci," přiznal pro britský Autocar s tím, že pohon všech kol byl jedinou možností.

TEST BMW 430d xDrive Gran Coupé - Nečekaně rozumný Bavorák

TEST BMW 430d xDrive Gran Coupé - Nečekaně rozumný Bavorák

Osmiválec o zdvihovém objemu 4,4 litru s výkonem šesti set koňských sil a především točivým momentem 750 Nm by jistě byl náročnou porcí pro zadní kola. Vidět v tomto rozhodnutí ale můžeme i všeobecnou popularitu pohonu všech kol u prémiových značek.

Ta u konkurentů přerostla do nejvýkonnějších verzí aut vyšší střední třídy už dříve. BMW tak v tomto směru nabídne plnohodnotnou alternativu k Audi RS6 a Mercedesu-AMG E63 4Matic.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků