BMW svolává modely M5 a M6. Rozpadají se jim hřídele

BMW svolává modely M5 a M6. Rozpadají se jim hřídele

Do servisů musí zamířit vrcholné sportovní modely BMW M5 a BMW M6, neboť u nich hrozí roztržení hřídelí přenášející točivý moment motoru na kola. BMW poprvé zaznamenalo podobný případ v srpnu 2015 a nyní se rozhodlo v USA vyhlásit svolávací akci. Problém se ale zřejmě bude týkat i evropských aut.

Německá automobilka zjistila, že hřídele některých aut jsou špatně svařené a v určitých případech může dojít k jejich roztržení. Stát se to může především v rychlostech mezi 56 a 80 km/h, kdy auto řadí z dvojky trojku a dochází k velkým změnám zatížení zadní poháněné nápravy.

Jaguar a Land Rover vymění V8 kompresor za nový motor od BMW

Jaguar a Land Rover vymění V8 kompresor za nový motor od BMW

Automobilka eviduje už devět případů selhání hřídele, ale podle dostupných dat to nezpůsobilo dopravní nehodu nebo zranění. Do servisu tak zamíří modely BMW M5 vyrobené mezi 4. zářím 2014 a 4. prosincem 2014, M6 Coupé (3. září až 3. prosince 2014), M6 Cabrio (8. září až 4. prosince 2014) a M6 Gran Coupé (3. září až 4. prosince 2014).

Pro BMW to není zrovna dobrá vizitka. Modely M5 a M6 musely do servisu už několikrát, například i kvůli možnému selhání mazání celého motoru.

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků