BMW svolává modely M5 a M6. Rozpadají se jim hřídele

BMW svolává modely M5 a M6. Rozpadají se jim hřídele

Do servisů musí zamířit vrcholné sportovní modely BMW M5 a BMW M6, neboť u nich hrozí roztržení hřídelí přenášející točivý moment motoru na kola. BMW poprvé zaznamenalo podobný případ v srpnu 2015 a nyní se rozhodlo v USA vyhlásit svolávací akci. Problém se ale zřejmě bude týkat i evropských aut.

Německá automobilka zjistila, že hřídele některých aut jsou špatně svařené a v určitých případech může dojít k jejich roztržení. Stát se to může především v rychlostech mezi 56 a 80 km/h, kdy auto řadí z dvojky trojku a dochází k velkým změnám zatížení zadní poháněné nápravy.

Jaguar a Land Rover vymění V8 kompresor za nový motor od BMW

Jaguar a Land Rover vymění V8 kompresor za nový motor od BMW

Automobilka eviduje už devět případů selhání hřídele, ale podle dostupných dat to nezpůsobilo dopravní nehodu nebo zranění. Do servisu tak zamíří modely BMW M5 vyrobené mezi 4. zářím 2014 a 4. prosincem 2014, M6 Coupé (3. září až 3. prosince 2014), M6 Cabrio (8. září až 4. prosince 2014) a M6 Gran Coupé (3. září až 4. prosince 2014).

Pro BMW to není zrovna dobrá vizitka. Modely M5 a M6 musely do servisu už několikrát, například i kvůli možnému selhání mazání celého motoru.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků