BMW svolává modely M5 a M6. Rozpadají se jim hřídele

BMW svolává modely M5 a M6. Rozpadají se jim hřídele

Do servisů musí zamířit vrcholné sportovní modely BMW M5 a BMW M6, neboť u nich hrozí roztržení hřídelí přenášející točivý moment motoru na kola. BMW poprvé zaznamenalo podobný případ v srpnu 2015 a nyní se rozhodlo v USA vyhlásit svolávací akci. Problém se ale zřejmě bude týkat i evropských aut.

Německá automobilka zjistila, že hřídele některých aut jsou špatně svařené a v určitých případech může dojít k jejich roztržení. Stát se to může především v rychlostech mezi 56 a 80 km/h, kdy auto řadí z dvojky trojku a dochází k velkým změnám zatížení zadní poháněné nápravy.

Jaguar a Land Rover vymění V8 kompresor za nový motor od BMW

Jaguar a Land Rover vymění V8 kompresor za nový motor od BMW

Automobilka eviduje už devět případů selhání hřídele, ale podle dostupných dat to nezpůsobilo dopravní nehodu nebo zranění. Do servisu tak zamíří modely BMW M5 vyrobené mezi 4. zářím 2014 a 4. prosincem 2014, M6 Coupé (3. září až 3. prosince 2014), M6 Cabrio (8. září až 4. prosince 2014) a M6 Gran Coupé (3. září až 4. prosince 2014).

Pro BMW to není zrovna dobrá vizitka. Modely M5 a M6 musely do servisu už několikrát, například i kvůli možnému selhání mazání celého motoru.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků