BMW svolává čtyřválce N20 do servisu kvůli brzdovému posilovači

BMW svolává čtyřválce N20 do servisu kvůli brzdovému posilovači

Mnichovská automobilka má před sebou další rozsáhlou servisní kampaň. Majitelé BMW řad 1, 3, 5, X1, X3 a Z4 se čtyřválcem N20 vyrobených od června 2012 do srpna 2012 obdrží výzvu k návštěvě autorizovaného servisu. 

Jedná se o automobily prodávané pod obchodním označením 125i, 320i a 328i, 520i a 528i, X1 20i a 28i, X3 20i a 28i, Z4 18i, 20i a 28i. Důvodem svolávací akce není samotný motor, ale podtlakový posilovač brzd, u kterého může selhat pohon vakuového čerpadla.

BMW svolává do servisů přes milion vozů

BMW svolává do servisů přes milion vozů

Případná porucha se projevuje nutností vyvinout vyšší tlak na brzdový pedál. Úplné selhání brzd ovšem nehrozí, i s nefukčním posilovačem lze vůz s vynaložením větší síly bezpečně zpomalit nebo zastavit. 

Kontrola a případná oprava si podle německého Auto Bildu vyžádá asi dvouhodinovou návštěvu servisu.

Celosvětově se akce dotýká 176 000 aut, z toho 6800 v Německu. V regionu střední a východní Evropy je to podle Veroniky Jakubcové z BMW Česká republika celkem 411 aut, přesný údaj pro tuzemský trh automobilka zjišťuje.

„V ČR se dá nyní jen odhadnout, že to bude v řádu maximálně několika desítek kusů,“ řekla Jakubcová redakci AutoRevue.cz.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků