BMW staví továrnu v Mexiku. Od roku 2019 tu bude vyrábět řadu 3

BMW staví továrnu v Mexiku. Od roku 2019 tu bude vyrábět řadu 3

Automobilka BMW začala se stavbou továrny v Mexiku u města San Luis Potosí. Celá stavba vyjde značku na přibližně miliardu dolarů a půjde o kompletní výrobní závod včetně výroby součástí karoserií, lakovny a samozřejmě montážní linky.

Továrna v San Luis Potosí začne vyrábět auta v roce 2019, začne s novou generací BMW řady 3. Ta dostane úplně novou platformu odvozenou od základu představeného pro novou generaci BMW řady 7. Ještě ale není jasné, jak velký podíl uhlíkových vláken při konstrukci řady 3 BMW použije.

BMW připravuje novou řadu 8. Registrovalo si označení motorů

BMW připravuje novou řadu 8. Registrovalo si označení motorů

Plánovaná kapacita nové továrny je okolo 150 000 aut ročně. Podle BMW bude právě tato mexická továrna energeticky nejúspornější ze všech. Elektřinu má čerpat ze solárních elektráren a díky vlastní čističce a recyklační stanici má mít nejnižší spotřebu vody.

Pro BMW to není první továrna na americkém kontinentu. U amerického Spartanburgu má závod pro výrobu modelů X3, X4, X5 a X6, v minulosti se tu vyráběly i roadstery Z3 a Z4, stejně tak řada 3 generace E36. BMW řady 3 montované v Mexiku zamíří výhradně na americké trhy.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků