BMW startuje prodeje nových „čtyřkolek“ 535i a 530d xDrive

Náhon všech kol vládne inzerátům a také značka BMW, donedávna skalní zastánce klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem vzadu, byla nucena na tomto poli zesílit svoji aktivitu. Vozy BMW s pohonem všech kol jsou vyráběny již několik dekád, ale významnějšího rozmachu se dočkaly teprve s novými crossovery „X1/3/5“ a prezentací soustavy xDrive. Té nyní mohou využít i zájemci o sedany a kombi řady 5, po dosud jediné, vrcholné verzi BMW 550i xDrive se nabídka „čtyřkolek“ xDrive rozšiřuje také na verze 535i, 530d a 530d Touring.

Součástí jejich standardní výbavy se stává také nová osmistupňová samočinná převodovka. Hlavní předností poslední generace soustavy xDrive je podle výrobce zejména mimořádná rychlost reakcí při změně rozdělení točivého momentu mezi nápravy. Aktivně řízený pohon všech kol BMW xDrive, použitý v nových modelech BMW řady 5, se vyznačuje také značnou účinností, díky níž zaujme dokonce nižšími hodnotami kombinované spotřeby paliva ve srovnání s modely vybavenými pouze pohonem zadních kol.

BMW 535i xDrive je vybaveno zážehovým šestiválcem BMW TwinPower Turbo s přímým vstřikováním paliva a plně variabilním časováním Valvetronic. Při objemu 3,0 l disponuje výkonu 306 koní (225 kW) při 5 800 ot./min. a točivým momentem 400 Nm v rozpětí 1 200 až 5 000 ot./min. Zrychlení z klidu na 100 km/h absolvuje tento model během 5,9 s, nejvyšší rychlost činí elektronicky omezených 250 km/h. Kombinovaná spotřeba podle cyklu EU je s hodnotou 8,1 l/100 km dokonce o 0,3 l/100 km nižší než v případě srovnatelného modelu se zadním pohonem.

BMW 530d xDrive pohání nová generace celohliníkového řadového vznětového šestiválce s objemem 3,0 l, nejvyšším výkonem 258 koní (190 kW) při 4 000 ot./min. a točivým momentem 560 Nm při 2 000 ot./min. Zrychlení z klidu na 100 km/h proběhne za 6,1 s. Kombinovaná spotřeba podle cyklu EU činí jen 5,7 l/100 km. Ve srovnání s modelem BMW 530d vybaveným pohonem zadních kol se jedná o pokles o 0,4 l/100 km. Současně jde o vůbec nejnižší hodnotu spotřeby paliva v segmentu vyšší střední třídy u vozů vybavených pohonem všech kol s daným výkonem. Ale to už se dostáváme až na pomezí těžko uvěřitelné fikce, s jakou jsme se setkali třeba již včera v rámci prezentace nových motorů pro Mercedes E.
 
BMW řady 5 vybavené pohonem všech kol BMW xDrive je v současnosti k dispozici ve čtyřech následujících provedeních:

BMW 535i xDrive
1 420 000 Kč
BMW 550i xDrive
1 900 000 Kč
BMW 530d xDrive
1 400 000 Kč
BMW 530d xDrive Touring
1 466 250 Kč
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků