BMW srovnává minulou generaci X4 s tou novou. Je to šílený rozdíl

Koncem loňského roku vydalo BMW video, v němž srovnávalo novou generaci modelu X3 s tou předchozí. Nyní dělá totéž v případě X4 a opět vyplynuly na povrch obrovské rozdíly.

Nová generace modelu X4 byla od BMW takovým dárkem k Valentýnu. K oficiálnímu odhalení totiž došlo právě 14. února, byť se vzhledem k řadě špionážních snímků kolujících už notnou dobu před tím po internetu zas až o tak velké překvapení nejednalo.

Nové BMW X4 oficiálně. Shodilo 50 kg, dostalo sportovní turbodiesel M40d

Nové BMW X4 oficiálně. Shodilo 50 kg, dostalo sportovní turbodiesel M40d

Vůz technicky vychází ze současné X3, mezigeneračně shodil až 50 kilogramů a úpravou rozměrů karoserie došlo k výrazné změně proporcí. X4 působí sportovněji, což ostatně dokládá i přiložené video. Vydalo jej samotné BMW a má za cíl přímo srovnat obě generace oblíbeného SUV-kupé.

A ty rozdíly jsou doslova brutální! Zatímco dříve působila X4 úzká a vysoká, nyní je rozkročenější, byť z výšky mezigeneračně ubyly pouze tři milimetry. Rozvor náprav se natáhnul o 54 milimetrů, čímž vzniklo více místa pro nohy zadních cestujících (osobně vyzkoušeno během premiéry v Ženevě), rovnoměrné rozložení hmotnosti mezi nápravy však zůstalo zachováno.

BMW ukazuje, jak moc se změnila nová X3 ve srovnání s předchůdcem

BMW ukazuje, jak moc se změnila nová X3 ve srovnání s předchůdcem

Minulou generaci BMW X4 z mého pohledu nejvíce tlačila pata v interiéru. Ne že by nebyl kvalitně vyroben, ale už v době uvedení modelu na trh vypadal poměrně zastarale. Video srovnává i tuto oblast, přičemž novinka, která sdílí přístrojovou desku s X3, se co do modernosti posunula opravdu znatelně dopředu. Ostatně, podívejte se sami.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 140 příspěvků