Vodíkové SUV vznikne v malé sérii. Automobilka věří, že tento typ pohonu dobře doplní elektromobily v prémiovém segmentu.
Vozy, které v současné době vznikají v mnichovském kompetenčním centru pro vodík, se vydají do celého světa, kde budou plnit roli demonstračních a testovacích strojů. Jejich palivové články generují trvalý výkon 125 kW (170 k) a spolupracují s elektromotorem eDrive páté generace plus speciální výkonnou baterií, vyvinutou přímo pro iX5 Hydrogen. Soustava celkem nabídne 275 kW (374 k).
Samotné palivové články BMW odebírá od Toyoty, s níž spolupracuje od roku 2013. Ty jsou poté skládány na plně automatizované lince a osazovány komponenty vyvinutými přímo německou automobilkou – k nim patří třeba vysokorychlostní kompresor s turbínou nebo vysokonapěťové čerpadlo kapaliny. Soubor je strojově stlačen hmotností pěti tun a umístěn do pouzdra, které pochází ze slévárny lehkých kovů BMW v Landshutu.
"Vodík jako univerzální zdroj energie hraje na cestě ke klimatické neutralitě klíčovou roli. Jeho význam podstatně vzroste i v oblasti individuální mobility. Domníváme se, že vozy na vodíkový pohon mají ideální technologické předpoklady k tomu, aby se zařadily vedle bateriových elektrických automobilů, a doplnily tak skladbu na poli elektromobility,“ uvedl při spuštění výroby v Mnichově předseda představenstva BMW AG Oliver Zipse. „Dnešním zahájením malosériové výroby palivových článků demonstrujeme technickou vyspělost tohoto typu pohonu a zdůrazňujeme jeho potenciál pro budoucnost.“