Palivové články BMW iX5 generují trvalý výkon 125 kW (170 k) a spolupracují s elektromotorem eDrive páté generace plus speciální výkonnou baterií, vyvinutou přímo pro iX5 Hydrogen. Soustava celkem nabídne 275 kW (374 k). Zdroj: BMW

Palivové články BMW iX5 generují trvalý výkon 125 kW (170 k) a spolupracují s elektromotorem eDrive páté generace plus speciální výkonnou baterií, vyvinutou přímo pro iX5 Hydrogen. Soustava celkem nabídne 275 kW (374 k). | Zdroj: BMW

Samotné palivové články BMW odebírá od Toyoty, s níž spolupracuje od roku 2013. Ty jsou poté skládány na plně automatizované lince a osazovány komponenty vyvinutými přímo německou automobilkou – k nim patří třeba vysokorychlostní kompresor s turbínou nebo vysokonapěťové čerpadlo kapaliny. Zdroj: BMW

Samotné palivové články BMW odebírá od Toyoty, s níž spolupracuje od roku 2013. Ty jsou poté skládány na plně automatizované lince a osazovány komponenty vyvinutými přímo německou automobilkou – k nim patří třeba vysokorychlostní kompresor s turbínou nebo vysokonapěťové čerpadlo kapaliny. | Zdroj: BMW

Vozy které v současné době vznikají v mnichovském kompetenčním centru pro vodík se vydají do celého světa, kde budou plnit roli demonstračních a testovacích strojů. Zdroj: BMW

Vozy které v současné době vznikají v mnichovském kompetenčním centru pro vodík se vydají do celého světa, kde budou plnit roli demonstračních a testovacích strojů. | Zdroj: BMW

"Domníváme se, že vozy na vodíkový pohon mají ideální technologické předpoklady k tomu, aby se zařadily vedle bateriových elektrických automobilů, a doplnily tak skladbu na poli elektromobility,“ uvedl při spuštění výroby v Mnichově předseda představenstva BMW AG Oliver Zipse. Zdroj: BMW

"Domníváme se, že vozy na vodíkový pohon mají ideální technologické předpoklady k tomu, aby se zařadily vedle bateriových elektrických automobilů, a doplnily tak skladbu na poli elektromobility,“ uvedl při spuštění výroby v Mnichově předseda představenstva BMW AG Oliver Zipse. | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

BMW iX5 Zdroj: BMW

BMW iX5 | Zdroj: BMW

Samotné palivové články BMW odebírá od Toyoty, s níž spolupracuje od roku 2013. Ty jsou poté skládány na plně automatizované lince a osazovány komponenty vyvinutými přímo německou automobilkou – k nim patří třeba vysokorychlostní kompresor s turbínou nebo vysokonapěťové čerpadlo kapaliny. Zdroj: BMW
Vozy které v současné době vznikají v mnichovském kompetenčním centru pro vodík se vydají do celého světa, kde budou plnit roli demonstračních a testovacích strojů. Zdroj: BMW
"Domníváme se, že vozy na vodíkový pohon mají ideální technologické předpoklady k tomu, aby se zařadily vedle bateriových elektrických automobilů, a doplnily tak skladbu na poli elektromobility,“ uvedl při spuštění výroby v Mnichově předseda představenstva BMW AG Oliver Zipse. Zdroj: BMW
BMW iX5 Zdroj: BMW
26
Fotogalerie

BMW spouští výrobu iX5 Hydrogen. Jeho palivové články jsou montovány přímo v Mnichově

Vodíkové SUV vznikne v malé sérii. Automobilka věří, že tento typ pohonu dobře doplní elektromobily v prémiovém segmentu.

Vozy, které v současné době vznikají v mnichovském kompetenčním centru pro vodík, se vydají do celého světa, kde budou plnit roli demonstračních a testovacích strojů. Jejich palivové články generují trvalý výkon 125 kW (170 k) a spolupracují s elektromotorem eDrive páté generace plus speciální výkonnou baterií, vyvinutou přímo pro iX5 Hydrogen. Soustava celkem nabídne 275 kW (374 k).

Samotné palivové články BMW odebírá od Toyoty, s níž spolupracuje od roku 2013. Ty jsou poté skládány na plně automatizované lince a osazovány komponenty vyvinutými přímo německou automobilkou – k nim patří třeba vysokorychlostní kompresor s turbínou nebo vysokonapěťové čerpadlo kapaliny. Soubor je strojově stlačen hmotností pěti tun a umístěn do pouzdra, které pochází ze slévárny lehkých kovů BMW v Landshutu.

"Vodík jako univerzální zdroj energie hraje na cestě ke klimatické neutralitě klíčovou roli. Jeho význam podstatně vzroste i v oblasti individuální mobility. Domníváme se, že vozy na vodíkový pohon mají ideální technologické předpoklady k tomu, aby se zařadily vedle bateriových elektrických automobilů, a doplnily tak skladbu na poli elektromobility,“ uvedl při spuštění výroby v Mnichově předseda představenstva BMW AG Oliver Zipse. „Dnešním zahájením malosériové výroby palivových článků demonstrujeme technickou vyspělost tohoto typu pohonu a zdůrazňujeme jeho potenciál pro budoucnost.“

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud