BMW Spicup Bertone má nového majitele

V prostorách mnichovského BMW Musea proběhla aukce několika skvostů. Bertoneho Spicup byl vydražen za více než 11 mil. Kč.

Nestává se každý den, aby se dražily koncepční studie z dávné minulosti, ale tentokrát aukční síň Bonhams uspořádala dražbu několika vozů, mezi nimiž byly. K události došlo přímo v mnichovském BMW Museum, neboť šlo výhradně o stroje značky BMW. Mezi nimi byly třeba vítěz závodů v Le Mans a Spa BMW 3.0 CSL z roku 1975 nebo roadster BMW 328 Roadster z roku 1937, nicméně zřejmě nejzajímavějším vozem byla Bertoneho studie Spicup.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prototyp BMW Spicup se objevil v roce 1969 na Bertoneho stánku na ženevském autosalonu, v témže roce ještě zazářil na Soutěži elegance v Allassiu a na autosalonu ve Frankfurtu. Jeho další osud není zcela jasný, má se za to, že se v sedmdesátých letech objevil v showroomu düsseldorfského dealerství Auto Becker. O několik let později jej koupil jistý holandský sběratel a zaregistroval jej k běžnému provozu, původní zelený lak ale bohužel nahradil oranžovým.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento sběratel BMW Spicup používal po 10 let při svých každodenních jízdách a najel s ním na 100 000 km, čímž je tento koncept možná nejojetější studii na světě. V osmdesátých letech byl odstaven a na dvě dekády zmizel ze světa, aby se pak v roce 2008 ve zuboženém stavu znovu objevil jako „nějaká ojetina se znaky BMW“. Vůz byl poškrábaný, nekompletní a na několika místech rezivý. V následujících letech prošel náročnou renovací u milánské společnosti Carrozzeria Granturismo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ta jej dovedla do dnešního špičkového stavu a vzhledu odpovídajícího původní specifikaci. BMW Spicup pod svojí extravagantní karoserií ukrývá podvozek i řadový šestiválec 2,5 l ze sériového modelu BMW 2000 CS a na rozdíl od většiny současných studií šlo již ve chvíli jeho zrodu o zcela provozuschopný vůz.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků