BMW Spicup Bertone má nového majitele

V prostorách mnichovského BMW Musea proběhla aukce několika skvostů. Bertoneho Spicup byl vydražen za více než 11 mil. Kč.

Nestává se každý den, aby se dražily koncepční studie z dávné minulosti, ale tentokrát aukční síň Bonhams uspořádala dražbu několika vozů, mezi nimiž byly. K události došlo přímo v mnichovském BMW Museum, neboť šlo výhradně o stroje značky BMW. Mezi nimi byly třeba vítěz závodů v Le Mans a Spa BMW 3.0 CSL z roku 1975 nebo roadster BMW 328 Roadster z roku 1937, nicméně zřejmě nejzajímavějším vozem byla Bertoneho studie Spicup.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Prototyp BMW Spicup se objevil v roce 1969 na Bertoneho stánku na ženevském autosalonu, v témže roce ještě zazářil na Soutěži elegance v Allassiu a na autosalonu ve Frankfurtu. Jeho další osud není zcela jasný, má se za to, že se v sedmdesátých letech objevil v showroomu düsseldorfského dealerství Auto Becker. O několik let později jej koupil jistý holandský sběratel a zaregistroval jej k běžnému provozu, původní zelený lak ale bohužel nahradil oranžovým.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento sběratel BMW Spicup používal po 10 let při svých každodenních jízdách a najel s ním na 100 000 km, čímž je tento koncept možná nejojetější studii na světě. V osmdesátých letech byl odstaven a na dvě dekády zmizel ze světa, aby se pak v roce 2008 ve zuboženém stavu znovu objevil jako „nějaká ojetina se znaky BMW“. Vůz byl poškrábaný, nekompletní a na několika místech rezivý. V následujících letech prošel náročnou renovací u milánské společnosti Carrozzeria Granturismo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ta jej dovedla do dnešního špičkového stavu a vzhledu odpovídajícího původní specifikaci. BMW Spicup pod svojí extravagantní karoserií ukrývá podvozek i řadový šestiválec 2,5 l ze sériového modelu BMW 2000 CS a na rozdíl od většiny současných studií šlo již ve chvíli jeho zrodu o zcela provozuschopný vůz.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků