BMW slaví. Výroba v Lipsku překročila hranici 1,5 milionu automobilů

BMW slaví. Výroba v Lipsku překročila hranici 1,5 milionu automobilů

Závod automobilky BMW umístěný v Lipsku aktuálně slaví. Za dobu své existence už vyrobil více než 1,5 milionu automobilů. Jubilejním exemplářem s pořadovým číslem 1 500 000 se stal bílý model řady 2 Active Tourer, který si objednal zákazník z Baden-Württemberska.

BMW 2 Active Tourer (F45): „mnichovské poprvé“ v detailech

BMW 2 Active Tourer (F45): „mnichovské poprvé“ v detailech

Továrna BMW v Lipsku začala se sériovou výrobou v roce 2005. Kromě řady 2 Active Tourer se zde vyrábí také 2 Cabrio, BMW 1 a BMW X1. Minulý rok byl přidán do programu tohoto závodu ještě elektrický model i3, od května letošního roku se zde vyrábí rovněž BMW i8. Celková produkce činí 750 automobilů denně.

BMW v Lipsku zaměstnává dohromady zhruba čtyři tisíce lidí, závod si postupnou modernizací vyžádal nemalé investice. Pouze start výroby BMW i3 znamenal 400 milionů eur. Celkově statistiky hovoří o postupných investicích za dvě miliardy eur. 

Klepněte pro větší obrázek

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 700 km
Cena: 150 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků