BMW slaví čtvrtstoletí pohonu všech kol xDrive

I Škodovka nebo Alfa Romeo mají v tradici pohonu 4x4 delší, nicméně automobilka BMW si právě připomíná výročí 25 let systematické produkce soustavy xDrive. A ačkoli jsou vozy BMW známy především svými často nepřekonanými „zadokolkami“, doba si žádá své, takže v současnosti každé čtvrté BMW disponuje pohonem všech čtyř kol. Nyní v Mnichově nabízejí plných 45 modelů opatřených soustavou xDrive.

V roce 1985 se na trhu objevilo první BMW s písmenem „x“ ve svém označení, jež mělo být alternativou těm, kteří zadní náhon za ideální nepovažovali. Ano, tyto tendence lze pochopit v době, kdy za volanty strojů BMW (zdaleka se to však netýká pouze této značky) sedá prakticky každý bez ohledu na pohlaví, konstituci těla či intelektuální úroveň. Otázkou pouze zůstává, zda se v nabídce BMW a dalších klasických značek v budoucnosti uchovají také modely určené skutečně pro ty, kteří si čas strávený za volantem hodlají opravdu užít. Bez zášti a hany se nyní podívejme na několik „čtyřkolek” BMW, jež se zapsaly do historie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW a jeho vozy s pohonem 4x4 obrazem
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků