BMW slaví 100 let existence konceptem Vision Next 100. Řídí sám

Koncept BMW Vision Next 100 kombinuje autonomní řízení s novým pohledem na technologii zpracování materiálů, nové výrobní postupy a možnosti uživatelského rozhraní.
Seznam kapitol
  1. BMW Vision Next 100
  2. Fotogalerie: BMW Vision Next 100

Dnes je tomu přesně 100 let od založení společnosti BMW. Rozebírat celou historii značky BMW nebudeme, to by vydalo na knihu. Dnes představený výtvor BMW Vision Next 100 je první z konceptů a studií, které vzniknou právě na oslavu sta let existence německé značky. Se svými kousky přijdou i značky Rolls-Royce, Mini a také divize motocyklů BMW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
I když je studie BMW Vision Next 100 elektromobil se samočinným řízením, prý nabídne pro BMW typickou radost z jízdy. Řidič si bude moci vybrat, jaký mód zvolí, zda manuální nebo plně automatický

Koncept BMW Vision Next 100 kombinuje autonomní řízení s novým pohledem na technologii zpracování materiálů, nové výrobní postupy a možnosti uživatelského rozhraní. Auto budoucnosti bude víc smartphone nebo tablet a osobní počítač než „jenom auto“ určené k přepravě.

BMW Motorrad slaví 100 let edicí Iconic 100. Vznikne 4x100 kusů

BMW Motorrad slaví 100 let edicí Iconic 100. Vznikne 4x100 kusů

O pohonu nevíme nic kromě toho, že je bezemisní. Pravděpodobně to tedy bude elektromobil. Detaily ještě BMW upřesní. Pro BMW je také výzva zkombinovat elektromobil s autonomním řízením s tradiční sloganem BMW „Sheer Driving Pleasure“, tedy s čistou radostí z řízení auta. V tomto případě to zavání oxymóronem.

Nicméně i koncept BMW Vision Next 100 má umožňovat manuální řízení. Auto tak nabídne dva jízdní režimy: Boost a Ease. Režim Boost je určen pro řidiče, Ease pak ukryje „volant“ do palubní desky a řízení převezme autopilot.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zakrytování kol je z pružného materiálu. Koncept pružné karoserie už BMW studovalo v minulosti. Interiér se přizpůsobuje jízdnímu režimu. V případě samočinného schová volant a natočí sedadla k sobě

Pokud jde o konstrukci, koncept BMW je prakticky celý z plastů a uhlíkových vláken či jiných kompozitů. BMW se snaží minimalizovat použití oceli. Podle automobilky přijde doba, kdy budou kovové díly v autě nepotřebné. V budoucnu se má prosadit i „čtyřprostorový“ tisk součástek. To má vytvářet nikoli pouze samotné součástky, ale i inteligentní propojené materiály.

BMW začne v roce 2019 nahrazovat zpětná zrcátka kamerami

BMW začne v roce 2019 nahrazovat zpětná zrcátka kamerami

Jinak je koncepce vozu poměrně tradiční. Má čtyři kola, interiér se čtyřmi sedačkami a čtveřici dveří, stejně tak klasický zavazadlový prostor. Interiér se nicméně proměňuje v závislosti na tom, zda chce řidič řídit sám, nebo zda to nechá na počítači. Vision Next 100 je jen o 1 cm kratší než aktuální BMW řady 5, ale je o 10 cm nižší. Pečlivým návrhem tvaru karoserie se podařilo dosáhnout nízkého koeficientu odporu vzduchu s hodnotou jen 0,18.

Designová studie BMW Vision Next 100 si nedělá ambice na sériovou výrobu. BMW ji chce ale prezentovat jako výstavu možností, kudy se zřejmě bude automobilový průmysl ubírat. Některé technologické postupy představené na tomto konceptu prý uvidíme brzy, jiné za dvacet či třicet let.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW Vision Next 100
  2. Fotogalerie: BMW Vision Next 100
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků