BMW setřelo ochránce přírody: Vaše emisní testy jsou bezvýznamné!

V prosinci minulého roku světem proletěla zpráva o možných nekalých praktikách automobilky BMW v souvislosti s emisemi modelu 320d. Automobilka vše uvádí na pravou míru.

Všechno začalo podezřením německé organizace na ochranu životního prostředí Deutsche Umwelthilfe na přítomnost softwaru umožňujícího manipulaci s emisemi v BMW 320d. To Němci doložili testováním v laboratoři, kterým sice vůz s výsledkem 27,6 miligramů oxidů dusíku na kilometr prošel, ale v reálném provozu vykázal 212 miligramů oxidů dusíku na kilometr (limit byl 80 miligramů na kilometr). Problém byl na světě.

Toto jsou motory pro nové BMW 3: Šestiválec s manuálem už nekoupíte

Toto jsou motory pro nové BMW 3: Šestiválec s manuálem už nekoupíte

Organizace Deutsche Umwelthilfe test provedla ve spolupráci s magazínem WISO televize ZDF, BMW si však nenechalo podezření z podvodu líbit a obrátilo se na Německý spolkový úřad (KBA). Ten dnes na základě výsledků testů potvrdil, že model 320d vyhovuje všem legislativním požadavkům a nepracuje s podvodným softwarem.

„Emise vozů společnosti BMW Group nejsou v žádném případě zmanipulovány a jsou v souladu se všemi příslušnými právními normami. Naše vznětové motory jsou čisté. Na to se veřejnost a zákonodárci, a zejména naši zákazníci i zaměstnanci, mohou spolehnout,“ uvedl Klaus Fröhlich, člen představenstva BMW AG zodpovědný za vývoj.

Luxusní BMW za 3,5 milionu zmizelo během 2 minut. Víme, jak tomu šlo zabránit

Luxusní BMW za 3,5 milionu zmizelo během 2 minut. Víme, jak tomu šlo zabránit

Podle BMW plynou výsledky prezentované německými ochránci přírody  z neadekvátních jízdních situací a chybného provedení testů. „Výsledky z testu KBA zcela jasně ukazují, že testované vozidlo nebylo žádným způsobem upraveno. Proto považujeme postup Deutsche Umwelthilfe za neprofesionální a jeho výsledky za bezvýznamné,“ dodal Fröhlich.

Fantastická Sáblíková bere STŘÍBRO! Překonala legendárního Zátopka

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků