BMW: šest verzí „jedničky“ a řady 2 a 4 na obzoru

BMW: šest verzí „jedničky“ a řady 2 a 4 na obzoru

Britské časopisy Car Magazine a Autocar včera přinesly další zákulisní informace k budoucnosti nové generace teprve před několika dny představeného základního modelu BMW řady 1. Ten by se měl dočkat celkem šesti variant rozdělených do dvou samostatných řad. V jedné linii se kromě stávajícího pětidveřového hatchbacku v roce 2012 dočkáme ještě třídveřové modifikace, zatímco skutečně velké věci se začnou dít vzápětí. Odvozené dvoudveřové varianty Coupe a Cabrio totiž do světa vyjedou pod označením BMW 2 a dočkají se návratu řadového zážehového šestiválce s objemem 3,0 l a přeplňováním. Kolem roku 2014 budou následovat vozy BMW 1 s pohonem předních kol (!), doplněné záhy sportovní verzí GT a kombíkem. Podobný osud stihne rovněž připravovanou generaci větší řady BMW 3. Také její dvoudveřové deriváty Coupe a Convertible zahájí novou tradici v podobě řady BMW 4.

Pokud si dobře vzpomínám, podobné zvěsti se šířily již na počátku života stávající generace BMW 3 (E92), ale společnost BMW zavedení nové číselné řady na poslední chvíli zarazila, aby zabránila tříštění nabídky, jež by prý mohlo mít negativní vliv na vnímání celé značky BMW veřejností. Nicméně poté, co třeba konkurenční Audi poslední dobou kouzlí s typy A4, A5, A6 nebo A7, přičemž již možná i v Ingolstadtu pomalu ztrácejí přehled o tom, co z čeho vlastně vychází, však předáci BMW zřejmě konečně povolili uzdu své fantazii. Podle mě ale tento krok není zrovna nezbytně nutný, nicméně věřím tomu, že alespoň na oko může běžného zákazníka přesvědčit o tom, že se „nabídka rozšiřuje“. A o co jiného vlastně v naší virtuální realitě jde? Zákazníka je třeba přesvědčit o tom, že má na výběr, což ale v podstatě není pravda…
 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků