BMW: šest verzí „jedničky“ a řady 2 a 4 na obzoru

Britské časopisy Car Magazine a Autocar včera přinesly další zákulisní informace k budoucnosti nové generace teprve před několika dny představeného základního modelu BMW řady 1. Ten by se měl dočkat celkem šesti variant rozdělených do dvou samostatných řad. V jedné linii se kromě stávajícího pětidveřového hatchbacku v roce 2012 dočkáme ještě třídveřové modifikace, zatímco skutečně velké věci se začnou dít vzápětí. Odvozené dvoudveřové varianty Coupe a Cabrio totiž do světa vyjedou pod označením BMW 2 a dočkají se návratu řadového zážehového šestiválce s objemem 3,0 l a přeplňováním. Kolem roku 2014 budou následovat vozy BMW 1 s pohonem předních kol (!), doplněné záhy sportovní verzí GT a kombíkem. Podobný osud stihne rovněž připravovanou generaci větší řady BMW 3. Také její dvoudveřové deriváty Coupe a Convertible zahájí novou tradici v podobě řady BMW 4.

Pokud si dobře vzpomínám, podobné zvěsti se šířily již na počátku života stávající generace BMW 3 (E92), ale společnost BMW zavedení nové číselné řady na poslední chvíli zarazila, aby zabránila tříštění nabídky, jež by prý mohlo mít negativní vliv na vnímání celé značky BMW veřejností. Nicméně poté, co třeba konkurenční Audi poslední dobou kouzlí s typy A4, A5, A6 nebo A7, přičemž již možná i v Ingolstadtu pomalu ztrácejí přehled o tom, co z čeho vlastně vychází, však předáci BMW zřejmě konečně povolili uzdu své fantazii. Podle mě ale tento krok není zrovna nezbytně nutný, nicméně věřím tomu, že alespoň na oko může běžného zákazníka přesvědčit o tom, že se „nabídka rozšiřuje“. A o co jiného vlastně v naší virtuální realitě jde? Zákazníka je třeba přesvědčit o tom, že má na výběr, což ale v podstatě není pravda…
 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků