BMW: šest verzí „jedničky“ a řady 2 a 4 na obzoru

Britské časopisy Car Magazine a Autocar včera přinesly další zákulisní informace k budoucnosti nové generace teprve před několika dny představeného základního modelu BMW řady 1. Ten by se měl dočkat celkem šesti variant rozdělených do dvou samostatných řad. V jedné linii se kromě stávajícího pětidveřového hatchbacku v roce 2012 dočkáme ještě třídveřové modifikace, zatímco skutečně velké věci se začnou dít vzápětí. Odvozené dvoudveřové varianty Coupe a Cabrio totiž do světa vyjedou pod označením BMW 2 a dočkají se návratu řadového zážehového šestiválce s objemem 3,0 l a přeplňováním. Kolem roku 2014 budou následovat vozy BMW 1 s pohonem předních kol (!), doplněné záhy sportovní verzí GT a kombíkem. Podobný osud stihne rovněž připravovanou generaci větší řady BMW 3. Také její dvoudveřové deriváty Coupe a Convertible zahájí novou tradici v podobě řady BMW 4.

Pokud si dobře vzpomínám, podobné zvěsti se šířily již na počátku života stávající generace BMW 3 (E92), ale společnost BMW zavedení nové číselné řady na poslední chvíli zarazila, aby zabránila tříštění nabídky, jež by prý mohlo mít negativní vliv na vnímání celé značky BMW veřejností. Nicméně poté, co třeba konkurenční Audi poslední dobou kouzlí s typy A4, A5, A6 nebo A7, přičemž již možná i v Ingolstadtu pomalu ztrácejí přehled o tom, co z čeho vlastně vychází, však předáci BMW zřejmě konečně povolili uzdu své fantazii. Podle mě ale tento krok není zrovna nezbytně nutný, nicméně věřím tomu, že alespoň na oko může běžného zákazníka přesvědčit o tom, že se „nabídka rozšiřuje“. A o co jiného vlastně v naší virtuální realitě jde? Zákazníka je třeba přesvědčit o tom, že má na výběr, což ale v podstatě není pravda…
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků