BMW se zavazuje k zelené námořní přepravě automobilů. Času na to má dost

10 komentářů

Joe Doe
4. prosince • 9:15

A riesenie pritom existuje - odskusane, bezpecne, zelene, ekologicke, a aktualne nasadene v desiatkach plavidiel.Atomovy pohon - ladoborce, lietadlove lode, ponorky... Idealne na nasadenie v obrovskych cargo lodiach.

bzzz
4. prosince • 13:14

Vite kolika lodi by se to ale tykalo a jak by se zvysila porizovaci cena + nutnost vyrobit palivo a nasledne resit docasne a trvale uloziste a mezisklad mezi tim.

komik
4. prosince • 10:17

První mě napadly solary.. lodě mají plochu jak malý letiště.. co ale taktovy moderní plachetnice..? :) Poslali by ji po větru a kam by to dojelo, tam to prodali :)

Kankunen
4. prosince • 6:56

Jo tak solary na lodi, to asi napájí světla ve dne. A uhlíkově neutrální, tak to asi plují z kopce. No a pak ještě můžeme násobit oxidy síry, které jsou u běžných aut skoro nulové.

iPace
4. prosince • 8:56

jen obycejny hybridni system v podobe pohonu na elektrinu pomoci azipodu a hlavnim motorem ktery slouzi jen jako generator usetri dopravcum cca 25% paliva, a znacne jim ulehcuje i poplatky v pristavech, protoze s azipody na pridi i zadi lodi je i velka kontejnerova lod mnohem lepe ovladatelna a nemusi tak nastupovat vice taznych/tlacnych lodi (rikejme jim treba remorkery) za ktere se samozrejme plati, takze samo dopravci vesmes chteji usetrit, a tyhle nove technologie jim k tomu davaji moznosti pri obnove plavidel, velci dopravci pod drobnohledem to tak opravdu delaji, problem jsou dnes spise mensi dopravci z Asie, ale ty se celkem dobre daji vytlacit prave tema emisnima zonama, takze jim pak unikaj lukrativni prepravy, a ze kuprikladu automobilky patri mezi lukrativni zakazniky primej pohon u lodi je dnes prezitej, a vesmes jiz neni zadna lodenice kde by takovou lod navrhovali, jednoduse proto ze o takove lode proste jiz neni zajem

expat
5. prosince • 14:55

Největšími znečišťovateli jsou lidé a zvířata. Lidí je teď na světě jako sraček. To je první věc se kterou by se mělo začít. Protože i když budou oceány křižovat jen plachetnice, tak výsledné zlepšení bude v tu dobu tak akorát 0.onic....B-]

JohnST
3. prosince • 22:06

Vseliaki zeleni ekoposukovia zakladaju organizacie, lebo ekologia je in a daju sa tam schrastit nejake peniaze. Samozrejme vykazuju cinnost v tom, ze buzeruju automobilky a kadekoho. Vsetky organizacie typu Priatelia oceanu, velrym a ladovych medvedov by som zrusil a ich vodcom by som dal normalnu manualnu pracu.B-]

bzzz
3. prosince • 22:55

Zamette si prosim doma pred vlastnim prahem.

Lunchmeat
3. prosince • 21:01

Hlavní zdroje znečišťování unii tolik nevadí. Ale buzerovat koncového spotřebitele, to je vončo.

iPace
4. prosince • 8:50

samozrejme ze vadi, jen se o tom nepise na automobilovem webu ;-)EU, ale nejen ona, i kuprikladu Cina a nektere dalsi staty na vsete jiz zavadi emisni zony prave v pristavech nebo na letistich, proto i letecti dopravci tak po vyrobcich zadaji letadla s nizsi spotrebou ale i nizsi hladinou hluku, protoze jiz dnes se plati urcite pokuty za stroje ktere tohle nesplnuji a dane limity prekracuji, u lodi jde vesmes o narodni vody, v mezinarodnich se zatim mnoho nedeje, ale v narodnich vodach a tedy v mistech kde jsou pristavy jiz lode take musi plnit urcite limity, a ty se maji docela strmne sprisnovat i na takove urovni, ze nektere lode od roku 2030 dokonce do narodnich vod Evrospkych statu nebudou moci vubec vplout, takze by tady ani nemohli vylozit nebo nalozit naklad ;-) informace o tom ale musis hledat jinde nez na automobilovych webech ktere se tak nejak zameruji primarne na auta ;-)

Doporučujeme

Články odjinud