BMW se zavazuje k zelené námořní přepravě automobilů. Času na to má dost

Automobilka BMW přetáčí spínač logistiky z červené na zelenou. Největší problém bude samozřejmě překonání moře a oceánů.

Automobilka BMW přislíbila, že do roku 2030 bude ve své námořní dopravě uhlíkově neutrální. Důvod je jednoduchý. Z veškeré uhlíkové stopy, kterou po sobě BMW zanechá jen kvůli logistice, patří polovina právě lodím. Německá značka se tak připojila k hnutí „Getting to Zero Coalition“, které vzniklo společnými silami několika dalších hnutí, mezi než se řadí například „Přátelé oceánu“.

BMW se chystá na výrobu elektromobilu iNext. Úprava továrny spolkne 400 milionů euro

BMW se chystá na výrobu elektromobilu iNext. Úprava továrny spolkne 400 milionů euro

BMW v tom samozřejmě není samo, výzvu logistiky bez skleníkových plynů přijímají i další automobilky. Přeprava aut po moři ve velkých nákladních lodích je pro automobilky velmi důležitá. Pokud tak chtějí neutralizovat uhlíkovou stopu této dopravy, musí používat ty správné lodě, které zatím nejsou. I na ně se ale čím dál více zaměřují pohledy ekologů. Vždyť skoro 90 procent všeho zboží se přepravuje právě po moři.

Lodní společnosti tak musí jednat. Třeba největší světový dopravce Maersk přislíbil, že bude uhlíkově neutrální do roku 2050. Bateriemi poháněné nákladní lodě už samozřejmě existují. V Norsku například operuje přívoz MV Ampere, který podle výrobce ušetří ročně jeden milion litrů nafty.

Slavný Hans Zimmer oficiálně na palubě BMW. Jeho úkol je nesmírně důležitý

Slavný Hans Zimmer oficiálně na palubě BMW. Jeho úkol je nesmírně důležitý

Gigantická a plnohodnotná nákladní loď, která by se pohybovala bez kapky ropných produktů, je však zatím science fiction. Už se ale objevují koncepty, kdy některé z nich slibují výrobu již za pár let. Dokonce se chystá loď na palivové články. V současné době si lodě šetří naftu například solárními panely.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

včera | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 144 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 82 příspěvků