Zatím nevíme, zda se BMW ukáže i v Le Mans. Snad by ale takovou šanci nepropáslo.
BMW je další automobilkou, která oznamuje návrat na nejvyšší příčku vytrvalostního závodění. Šéf divize BMW M Markus Flasch potvrdil, že značka chystá nový prototyp třídy LMDh pro sezónu 2023. „Jsme zpátky, Daytona 2023,“ upřesnil Flasch místo a čas návratu, a to společně s fotkou starého závoďáku V12 LMR.
LMDh prototyp umožňuje BMW závodit jak v severoamerickém šampionátu IMSA (jehož součástí je Daytona 24 h), tak v nám bližším podniku FIA WEC, jehož součástí je slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans. BMW zatím neupřesňuje, zda povede duální závodní program pro obě série. Prototyp V12 LMR na upoutávce by nicméně mohl naznačovat i návrat do Le Mans, kde s vozem BMW v roce 1999 zvítězilo.
Práci na LMDh prototypech už potvrdily i další značky. Proti BMW tak vyrazí i Porsche, Audi či Acura, zatímco do třídy LMH (závodící pouze ve FIA WEC) nastoupí Toyota, Peugeot nebo Ferrari. Vozy LMH a LMDh se utkají v nejvyšší třídě šampionátu WEC mezi sebou. Ačkoliv se bude jejich technika v mnoha ohledech lišit, specifikace budou nastaveny takovým způsobem, aby zajistily vyrovnaný souboj.
Více informací o novém závoďáku zatím BMW nepřináší. Podobně jako u Porsche, které chce na trať vyjet také v roce 2023, se teprve pustilo do vývoje. V každém případě ale čekejme placku o hmotnosti zhruba 1000 kg, částečně vycházející z techniky LMP2, a hybridní ústrojí o výkonu až 680 koní (500 kW).
Podrobnosti o obou třídách hyperaut jsme si už mimochodem detailněji probrali ve starším dílu našeho pořadu Týden na zpátečku.