BMW se vrací na vrchol vytrvalostních závodů. Speciál nasadí i proti Porsche

Zatím nevíme, zda se BMW ukáže i v Le Mans. Snad by ale takovou šanci nepropáslo.

BMW je další automobilkou, která oznamuje návrat na nejvyšší příčku vytrvalostního závodění. Šéf divize BMW M Markus Flasch potvrdil, že značka chystá nový prototyp třídy LMDh pro sezónu 2023. „Jsme zpátky, Daytona 2023,“ upřesnil Flasch místo a čas návratu, a to společně s fotkou starého závoďáku V12 LMR.

Věděli jste, že první BMW 7 závodilo? V Jižní Africe dokonce vyhrálo šampionát

Věděli jste, že první BMW 7 závodilo? V Jižní Africe dokonce vyhrálo šampionát

LDMh prototyp umožňuje BMW závodit jak v severoamerickém šampionátu IMSA (jehož součástí je Daytona 24 h), tak v nám bližším podniku FIA WEC, jehož součástí je slavná čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans. BMW zatím neupřesňuje, zda povede duální závodní program pro obě série. Prototyp V12 LMR na upoutávce by nicméně mohl naznačovat i návrat do Le Mans, kde s vozem BMW v roce 1999 zvítězilo.

Práci na LMDh prototypech už potvrdily i další značky. Proti BMW tak vyrazí i Porsche, Audi či Acura, zatímco do třídy LMH (závodící pouze ve FIA WEC) nastoupí Toyota, Peugeot nebo Ferrari. Vozy LMH a LMDh se utkají v nejvyšší třídě šampionátu WEC mezi sebou. Ačkoliv se bude jejich technika v mnoha ohledech lišit, specifikace budou nastaveny takovým způsobem, aby zajistily vyrovnaný souboj.

BMW X3 M a X4 M Competition oficiálně: Alfa Stelvio už jim od semaforu neujede

BMW X3 M a X4 M Competition oficiálně: Alfa Stelvio už jim od semaforu neujede

Více informací o novém závoďáku zatím BMW nepřináší. Podobně jako u Porsche, které chce na trať vyjet také v roce 2023, se teprve pustilo do vývoje. V každém případě ale čekejme placku o hmotnosti zhruba 1000 kg, částečně vycházející z techniky LMP2, a hybridní ústrojí o výkonu až 680 koní (500 kW).

Podrobnosti o obou třídách hyperaut jsme si už mimochodem detailněji probrali ve starším dílu našeho pořadu Týden na zpátečku.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků