BMW se loučí s quad-turbo dieselem. Na jeho počest uvede speciální edici X5 a X7

Bohužel ani čtyři turbodmychadla nemají tak silnou moc proti nelítostným emisním normám.

Poprvé se v roce 2016 objevila v limuzíně řady 7, následně se dostala pod kapotu řady 5 a koneckonců byste ji mohli zvolit rovněž u dnešních SUV X5, X6 a X7. Tedy pokud si pospíšíte. Řeč je o naftové motorizaci B57S, která využívá přeplňování hned čtyřmi turbodmychadly. Podle informací webu BMW Blog se totiž německá automobilka chystá této jednotky už nadobro zbavit.

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

Výroba konstrukčně zajímavého řadového šestiválce o objemu tří litrů má skončit už letos v září. Jediný čtyřikrát přeplňovaný diesel v sériové produkci na světě možná zní mocně. Z produkce ale samozřejmě vypadává kvůli emisním normám, v rámci kterých si ho BMW již nemůže dále udržovat v nabídce.

K negativům můžete ještě přihodit onu komplikovanost motoru a tedy vysoké servisní náklady, jež mohly případně zájemce odradit. Na druhou stranu výkon 294 kW (400 koní) a točivý moment 760 N.m ve spojení se spotřebou 6,9-7,2 l/100 km, respektive 7,1-7,4 l/100 km u vrcholných naftových verzí X5 M50d a X7 M50d je nepochybně pozitivem.

Bojujete v noci se zločinem v kostýmu netopýra? BMW má pro vás limitovanou edici X7

Bojujete v noci se zločinem v kostýmu netopýra? BMW má pro vás limitovanou edici X7

A právě u modelů X5 a X7 chce BMW dát odchozí motorizaci správný konec, a to ve formě speciálních verzí Final Edition. K limitované edici máme zatím jen dvojici fotek a hrstku informací. Modely dostanou extra výbavu po stránce asistenčních systémů, standardem mají být i laserové světlomety a nepochybně dojde na pár extra detailů zvenku i zevnitř, podtrhujících výjimečnost.

Kolik kusů X5 M50d a X7 M50d ve verzi Final Edition vznikne, to zatím nevíme. S uvedením do prodeje v Evropě by však mělo BMW začít ještě během léta.

Galerie doplněna o standardní verze BMW X5 M50d a X7 M50d.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 58 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků