BMW se chystá na výrobu elektromobilu iNext. Úprava továrny spolkne 400 milionů euro

Nejde pouze o investice do vývoje samotných aut, ale rovněž do inovací na výrobních linkách. Továrna BMW v německém Dingolfingu se tak připravuje na důležitý krok do éry elektromobilů.

Největší továrna BMW v Evropě se začíná připravovat na nevyhnutelnou produkci čistě elektrických aut. Právě v německém Dingolfingu bude totiž značka vyrábět chystané elektrické SUV iNext, jehož premiéry se máme dočkat už v roce 2021. Mezitím tak BMW spouští inovaci továrny, aby se tamní výrobní linky mohly připravit na produkci vozů v nadcházející éře elektromobility.

Mini přesune část výroby do Číny. Ulehčí si tak od výroby elektromobilů

Mini přesune část výroby do Číny. Ulehčí si tak od výroby elektromobilů

Aktualizace výrobních procesů a zajištění nové techniky na linkách v Dingolfingu nakonec spolkne investici ve výši až 400 milionů euro. Pouze na elektromobily se ovšem nehledí, továrna bude dále zaměřena i na vozy se spalovacími motory či hybridními ústrojími. Jednoduše bude připravena na všechno.

Dingolfing bude tedy ideálně vybaven, aby výrobou zahrnul nejširší požadavky neustále se měnícího trhu. Takto popisuje nutné investice do továrny Milan Nedeljkovic, člen představenstva automobilky BMW zodpovědný za produkci.

Další detaily o BMW i4: Elektrické Gran Coupé nabídne 530 koní a dojezd až 600 km

Další detaily o BMW i4: Elektrické Gran Coupé nabídne 530 koní a dojezd až 600 km

Nové BMW iNext má být klíčovým modelem, který pro značku odstartuje novou éru. Nejenže plným tempem vstoupí na trh elektromobilů, ale rovněž má fungovat jako vývojová platforma pro nejnovější techniku a především systémy autonomního řízení, jež máme očekávat ve vozech BMW následující dekády.

O technice iNextu máme zatím omezené informace, nicméně se mluví o ústrojí zajišťujícím pohon všech kol a dojezd na jedno nabití okolo 600 kilometrů. Ostatně podobně jako chystané elektrické BMW i4, jehož ústrojí nabídne potvrzený výkon 390 kW (530 koní) a premiéry se mám rovněž dočkat v roce 2021. Ještě předtím nás ale čeká uvedení elektrické varianty BMW X3, tedy iX3.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

dnes | Petr Schnagl | 1 příspěvek
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 141 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 80 příspěvků