BMW se chystá na výrobu elektromobilu iNext. Úprava továrny spolkne 400 milionů euro

Nejde pouze o investice do vývoje samotných aut, ale rovněž do inovací na výrobních linkách. Továrna BMW v německém Dingolfingu se tak připravuje na důležitý krok do éry elektromobilů.

Největší továrna BMW v Evropě se začíná připravovat na nevyhnutelnou produkci čistě elektrických aut. Právě v německém Dingolfingu bude totiž značka vyrábět chystané elektrické SUV iNext, jehož premiéry se máme dočkat už v roce 2021. Mezitím tak BMW spouští inovaci továrny, aby se tamní výrobní linky mohly připravit na produkci vozů v nadcházející éře elektromobility.

Mini přesune část výroby do Číny. Ulehčí si tak od výroby elektromobilů

Mini přesune část výroby do Číny. Ulehčí si tak od výroby elektromobilů

Aktualizace výrobních procesů a zajištění nové techniky na linkách v Dingolfingu nakonec spolkne investici ve výši až 400 milionů euro. Pouze na elektromobily se ovšem nehledí, továrna bude dále zaměřena i na vozy se spalovacími motory či hybridními ústrojími. Jednoduše bude připravena na všechno.

Dingolfing bude tedy ideálně vybaven, aby výrobou zahrnul nejširší požadavky neustále se měnícího trhu. Takto popisuje nutné investice do továrny Milan Nedeljkovic, člen představenstva automobilky BMW zodpovědný za produkci.

Další detaily o BMW i4: Elektrické Gran Coupé nabídne 530 koní a dojezd až 600 km

Další detaily o BMW i4: Elektrické Gran Coupé nabídne 530 koní a dojezd až 600 km

Nové BMW iNext má být klíčovým modelem, který pro značku odstartuje novou éru. Nejenže plným tempem vstoupí na trh elektromobilů, ale rovněž má fungovat jako vývojová platforma pro nejnovější techniku a především systémy autonomního řízení, jež máme očekávat ve vozech BMW následující dekády.

O technice iNextu máme zatím omezené informace, nicméně se mluví o ústrojí zajišťujícím pohon všech kol a dojezd na jedno nabití okolo 600 kilometrů. Ostatně podobně jako chystané elektrické BMW i4, jehož ústrojí nabídne potvrzený výkon 390 kW (530 koní) a premiéry se mám rovněž dočkat v roce 2021. Ještě předtím nás ale čeká uvedení elektrické varianty BMW X3, tedy iX3.

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 87 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků