BMW se chce úplně zbavit klíčků. Prý už nebudou v budoucnu potřeba

Potřebují ještě lidé klasické klíčky od auta? Nad touto myšlenkou se zamýšlí také BMW. To by se jich rádo v budoucnu úplně zbavilo.
BMW se chce úplně zbavit klíčků. Prý už nebudou v budoucnu potřeba

Klíčky patří do starého železa. Alespoň podle BMW, která to tvrdí. Již teď prý většina jejich zákazníků vlastnících novější modely nosí u sebe klíče jen z nutnosti. Potřebují je mít u sebe kvůli nastartování vozu. Ani na to jej ale nemusí už vytahovat ani z kapsy. A samozřejmě ani vkládat to zapalování. 

Na otevření vozu zase stačí jen aplikace BMW pro smartphony. Automobilka si proto pohrává s myšlenkou, že se v blízké budoucnosti tradičních klíčků úplně zbaví. Zatím ale není jasné, v jakém časovém horizontu se tak stane. 

BMW teď zlevňuje svá auta minimálně o 1000 eur. Musíte ale vrátit starý diesel

BMW teď zlevňuje svá auta minimálně o 1000 eur. Musíte ale vrátit starý diesel

"Upřímně řečeno, kolik lidí je opravdu potřebuje? Zkoumáme, zda je to možné, a zda to dokážeme. Uvidíme, jestli to uděláme teď nebo v určitém okamžiku budoucnosti,” řekl Ian Robertson, člen představenstva BMW. 

BMW rozhodně není jedinou automobilkou směřující tímto směrem. Například na odemčení a nastartování Modelu 3 od Tesly nepotřebujete klíčky. Stačí vám smartphone. Jaguar Land Rover si zase pohrává s myšlenkou otevírání vozu pomocí technologie na rozeznávání tváře. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků