BMW se chce úplně zbavit klíčků. Prý už nebudou v budoucnu potřeba

Potřebují ještě lidé klasické klíčky od auta? Nad touto myšlenkou se zamýšlí také BMW. To by se jich rádo v budoucnu úplně zbavilo.
BMW se chce úplně zbavit klíčků. Prý už nebudou v budoucnu potřeba

Klíčky patří do starého železa. Alespoň podle BMW, která to tvrdí. Již teď prý většina jejich zákazníků vlastnících novější modely nosí u sebe klíče jen z nutnosti. Potřebují je mít u sebe kvůli nastartování vozu. Ani na to jej ale nemusí už vytahovat ani z kapsy. A samozřejmě ani vkládat to zapalování. 

Na otevření vozu zase stačí jen aplikace BMW pro smartphony. Automobilka si proto pohrává s myšlenkou, že se v blízké budoucnosti tradičních klíčků úplně zbaví. Zatím ale není jasné, v jakém časovém horizontu se tak stane. 

BMW teď zlevňuje svá auta minimálně o 1000 eur. Musíte ale vrátit starý diesel

BMW teď zlevňuje svá auta minimálně o 1000 eur. Musíte ale vrátit starý diesel

"Upřímně řečeno, kolik lidí je opravdu potřebuje? Zkoumáme, zda je to možné, a zda to dokážeme. Uvidíme, jestli to uděláme teď nebo v určitém okamžiku budoucnosti,” řekl Ian Robertson, člen představenstva BMW. 

BMW rozhodně není jedinou automobilkou směřující tímto směrem. Například na odemčení a nastartování Modelu 3 od Tesly nepotřebujete klíčky. Stačí vám smartphone. Jaguar Land Rover si zase pohrává s myšlenkou otevírání vozu pomocí technologie na rozeznávání tváře. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků