BMW schovává v tajném archivu M5 Touring V12. Možná už nikdy nevyjede

Historie BMW je protkána neuvěřitelnými koncepty, které přitahují širokou veřejnost i zkoumavé petrolheady. A tohle musí zajímat všechny.

BMW M5 E34, jakožto druhá generace superrychlých sedanů z Mnichova, měla pod kapotou atmosférický šestiválec o obsahu 3,6 litru, který dokázal zajistit dostatečný výkon pro vyprášení nejednoho sportovního auta té doby. Historie tohoto vozu má však jedno zajímavé zákoutí.

Gordon Murray opravdu chystá reinkarnaci McLarenu F1. S V12 a manuálem!

Gordon Murray opravdu chystá reinkarnaci McLarenu F1. S V12 a manuálem!

V BMW totiž postavili zajímavý prototyp v karoserii Touring, který měl pod kapotou motor z McLarenu F1. Totiž, jak asi víte, motor do tohoto revolučního supersportu postavilo právě BMW. Ještě předtím, než se do McLarenu dostal, si odkroutil testovací službu právě v prototypu BMW M5 kombi.

Prozradil to automobilový závodník David Clark při rozhovoru s Chrisem Harrisem pro britský Top Gear. Představte si kombi s motorem V12 6.1 litru o výkonu 627 koní v osmdesátých letech, to muselo být něco neuvěřitelného. Clark tvrdí, že jej dokonce řídil, a že to bylo něco velmi „násilného“. Vůz je umístěn v utajeném archivu automobilky. Veřejnost jej tak pochopitelně nikdy neviděla. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

Vzhledem k tomu, že se internetem právě šíří tato zpráva, je ale možné, že jej na chvíli vytáhnou. Tenkrát BMW všeobecně rádo experimentovalo, o pár let později se totiž ten samý motor objevil i v první generaci BMW X5. To už je ale jiný příběh...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků