BMW schovává v tajném archivu M5 Touring V12. Možná už nikdy nevyjede

Historie BMW je protkána neuvěřitelnými koncepty, které přitahují širokou veřejnost i zkoumavé petrolheady. A tohle musí zajímat všechny.

BMW M5 E34, jakožto druhá generace superrychlých sedanů z Mnichova, měla pod kapotou atmosférický šestiválec o obsahu 3,6 litru, který dokázal zajistit dostatečný výkon pro vyprášení nejednoho sportovního auta té doby. Historie tohoto vozu má však jedno zajímavé zákoutí.

Gordon Murray opravdu chystá reinkarnaci McLarenu F1. S V12 a manuálem!

Gordon Murray opravdu chystá reinkarnaci McLarenu F1. S V12 a manuálem!

V BMW totiž postavili zajímavý prototyp v karoserii Touring, který měl pod kapotou motor z McLarenu F1. Totiž, jak asi víte, motor do tohoto revolučního supersportu postavilo právě BMW. Ještě předtím, než se do McLarenu dostal, si odkroutil testovací službu právě v prototypu BMW M5 kombi.

Prozradil to automobilový závodník David Clark při rozhovoru s Chrisem Harrisem pro britský Top Gear. Představte si kombi s motorem V12 6.1 litru o výkonu 627 koní v osmdesátých letech, to muselo být něco neuvěřitelného. Clark tvrdí, že jej dokonce řídil, a že to bylo něco velmi „násilného“. Vůz je umístěn v utajeném archivu automobilky. Veřejnost jej tak pochopitelně nikdy neviděla. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

Vzhledem k tomu, že se internetem právě šíří tato zpráva, je ale možné, že jej na chvíli vytáhnou. Tenkrát BMW všeobecně rádo experimentovalo, o pár let později se totiž ten samý motor objevil i v první generaci BMW X5. To už je ale jiný příběh...

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

dnes | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků