BMW: sázka na Čínu se bohatě vyplácí

BMW má za sebou rekordní první čtvrtletí. Bavorské firmě k úspěšnému čtvrtletí dopomohla zejména silná poptávka na čínském trhu.
BMW: sázka na Čínu se bohatě vyplácí

BMW zvýšila zisk před úroky a daní (EBIT) o 19 procent na 2,13 miliardy eur (asi 53 miliard korun), což je mnohem víc, než se čekalo. 

BMW je mezi výrobci luxusních aut největší na světě. Díky vysoké poptávce v Číně se firma dokázala vypořádat i s problémy v západní Evropě, které brzdí růst mnoha firem. Za úspěch vděčí ale především tomu, že se v Číně rychle zvyšuje počet příslušníků střední třídy a bohatých lidí, kteří jsou ochotni utrácet za technologické novinky a kteří si zakládají na tom, aby vlastnili věhlasné značky jako symbol svého postavení.

Tržby BMW se zvýšily o 14 procent na 18,29 miliardy eur. Firma uvedla, že vůbec poprvé se jejím největším trhem stala Čína. Až dosud to byly Spojené státy.

Mohutný růst zisku i tržeb jen podtrhuje, jak velké německé automobilky, včetně konkurentů Daimler a Volkswagen, těží z globální diverzifikace a silného růstu na mladých trzích, převážně v Asii. Zatímco na evropské výrobce pro masový trh, jako je Peugeot, Renault či Fiat, doléhají potíže v eurozóně, prémiové značky v čele s BMW žádné problémy tohoto druhu nemají.

Zdroj: E15.cz
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 6 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky