BMW sází na tři turba, dostane je i nové M3?

Automobilka BMW se pod sílícím tlakem emisních norem poslední dobou uchyluje k přeplňování (elektromobily a hybridy zůstanou zatím věcí nové značky „i“), ale tím to nekončí. V současnosti dokončuje vývoj nového řadového vznětového šestiválce, jenž nebude mít jedno, ani dvě turbodmychadla, ale hned tři. Podle stránek BMW Blog bude disponovat objemem 3,0 l a výkonem okolo 400 koní (294 kW) a jeho nástup do sériové výroby je blíže, než by se mohlo zdát. Premiéru má oslavit v crossover BMW X6 xDrive50d, a to již na počátku příštího roku. Tento agregát se pak objeví i v dalších modelech mnichovské značky včetně pro rok 2012 faceliftované verze „sedmičky“ (půjde o verze 750d a 750Ld), čerstvou informací, která na BMW Blog unikla z důvěrného dealerského manuálu, je příprava typu M550dX, tedy vznětové „em pětky“ generace F10 s pohonem všech kol.    

Trojnásobné přeplňování ale postihne také zážehové motory BMW, například špičkové kupé BMW M3 zřejmě v blízké budoucnosti bude pohánět jím opatřený šestiválec 3,2 l s výkonem okolo 450 koní (331 kW). Tato jednotka je zatím ale stále v plenkách, jistá není ani její základní koncepce. K ní stránce BMW Blog prozradil Ludwig Willisch, šéf BMW USA, následující: „Otázkou zůstává, zda půjde o řadový šestiválec, nebo vidlicový. Hledáme zkrátka ideální řešení. Prostorově hospodárnější V6 bychom mohli uložit níže, zatímco řadový motor by byl lehčí.“ Willisch dodal, že nový motor nemusí být nutně výkonnější než ten stávající, neboť klíčovou oblastí pro zlepšování jízdních výkonů a vlastností, na kterou se nyní v Mnichově soustředí, je snižování hmotnosti. 

 

 
 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků