BMW S1000 RR: supersport na dvou kolech (spy photos)

Změníme trochu tematiku a naši rubriku „spy photos“ obohatíme pro změnu o jeden motocykl. Jde totiž o stroj z dílen BMW, jehož závodní verze byla představena v dubnu tohoto roku. Sériová podoba s označením S1000 RR se dostane do prodeje na jaře roku příštího, a dle slov ředitele motocyklové divize BMW Hendrika von Kuenheim bude vyrobeno pouze tisíc kusů tohoto motocyklu.

O pohon stroje se postará řadový čtyřválec s objemem 1000 ccm, uložený napříč - BMW má s touto koncepcí bohaté zkušenosti a výhodou jsou velmi kompaktní rozměry celého stroje. Vpředu si najde místo vidlice typu „upside-down“, u brzd vsadilo BMW na radiální třmeny zřejmě z dílen Bremba. Výkonové parametry prozatím neznáme, no dá se očekávat, že BMW nebude za popřední skupinou superbiků vůbec zaostávat. Zajímavostí má být také použití systému trakční kontroly a některých prvků z uhlíkových vláken, což by mělo pomoci k dosažení nízké hmotnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
BMW S1000 RR - pouze tisícovka vyrobených kusů

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

včera | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků