BMW s novou řadou záchranných vozidel

Automobilka BMW představuje ucelenou škálu svých vozidel určených pro službu v záchranných složkách.

Renomované evropské automobilky využívají ke zvýraznění svých jmen nejrůznějších dlouhodobých partnerství, například škodovka září již několik let na hokejových turnajích a Mercedes – Benz C63 AMG zavádí závody série DTM, zatímco BMW se kromě jiného soustředí také na ochranu cestujících v krizových situacích skrze svůj tradiční program BMW Security (připomeňme třeba sedan BMW 7 High Security nebo program pro přípravu řidičů na zvládání napadení). Na veletrhu RETTmobil BMW představilo řadu svých vozidle určených ke službě v záchranných složkách. Tradiční RETTmobil probíhá v německé Fuldě a končí právě dnešním dnem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 5 Touring je pro bezpečnostní a záchranné týmy dostupný v řadě provedení

Konkurenční stánek Mercedes – Benz tam vystavuje studii SLS AMG Emergency Medical, ale stroje BMW jsou připraveny k sériové výrobě. Oproti speciálnu od Mercedesu mají tyto vozy BMW podstatně blíže ke skutečnosti, neboť vycházejí ze skutečně velkosériově produkovaných modelů (a jsou poněkud praktičtější než SLS AMG…). Řeč je o řadách BMW 3 a 5 s karoseriemi Touring a přestavěných SUV X3 a X6 (to posledně jmenované však na RETTmobilu debutovalo již před dvěma lety). BMW hodlá své stroje, u nichž je speciální vybavení integrováno do samotné struktury (s instalací se počítá již během vývoje), nabízet hasičům, záchranářům a bezpečnostním agenturám.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X5 pro záchranáře 

Výroba takto modifikovaných automobilů probíhá přímo na linkách standardních modelů, což má podle BMW zajistit „nejvyšší standardy v kvalitě a funkčnosti“. Za příklad poslouží soustava majáků, jejíž ovládání je přímo vestavěno v soustavě iDrive. Jinými slovy, majáky a sirénu můžete regulovat přímo ovladačem iDrive stejně jako navigaci. Na středové konzoli pak najdeme tlačítka aktivující další funkce, jež se do menu iDrive integrovat nepodařilo. Tyto soustavy slaví svoji premiéru ve voze BMW 5 Touring právě na probíhajícím veletrhu RETTmobil.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Méně náročným postačí "trojka", ...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
... zatímco náročnější záchranáři sáhnou po BMW X6
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků