BMW s novou řadou záchranných vozidel

Automobilka BMW představuje ucelenou škálu svých vozidel určených pro službu v záchranných složkách.

Renomované evropské automobilky využívají ke zvýraznění svých jmen nejrůznějších dlouhodobých partnerství, například škodovka září již několik let na hokejových turnajích a Mercedes – Benz C63 AMG zavádí závody série DTM, zatímco BMW se kromě jiného soustředí také na ochranu cestujících v krizových situacích skrze svůj tradiční program BMW Security (připomeňme třeba sedan BMW 7 High Security nebo program pro přípravu řidičů na zvládání napadení). Na veletrhu RETTmobil BMW představilo řadu svých vozidle určených ke službě v záchranných složkách. Tradiční RETTmobil probíhá v německé Fuldě a končí právě dnešním dnem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 5 Touring je pro bezpečnostní a záchranné týmy dostupný v řadě provedení

Konkurenční stánek Mercedes – Benz tam vystavuje studii SLS AMG Emergency Medical, ale stroje BMW jsou připraveny k sériové výrobě. Oproti speciálnu od Mercedesu mají tyto vozy BMW podstatně blíže ke skutečnosti, neboť vycházejí ze skutečně velkosériově produkovaných modelů (a jsou poněkud praktičtější než SLS AMG…). Řeč je o řadách BMW 3 a 5 s karoseriemi Touring a přestavěných SUV X3 a X6 (to posledně jmenované však na RETTmobilu debutovalo již před dvěma lety). BMW hodlá své stroje, u nichž je speciální vybavení integrováno do samotné struktury (s instalací se počítá již během vývoje), nabízet hasičům, záchranářům a bezpečnostním agenturám.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW X5 pro záchranáře 

Výroba takto modifikovaných automobilů probíhá přímo na linkách standardních modelů, což má podle BMW zajistit „nejvyšší standardy v kvalitě a funkčnosti“. Za příklad poslouží soustava majáků, jejíž ovládání je přímo vestavěno v soustavě iDrive. Jinými slovy, majáky a sirénu můžete regulovat přímo ovladačem iDrive stejně jako navigaci. Na středové konzoli pak najdeme tlačítka aktivující další funkce, jež se do menu iDrive integrovat nepodařilo. Tyto soustavy slaví svoji premiéru ve voze BMW 5 Touring právě na probíhajícím veletrhu RETTmobil.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Méně náročným postačí "trojka", ...
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
... zatímco náročnější záchranáři sáhnou po BMW X6
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků