Že nevíte, o co jde? Tak to jste tedy pěkně pozadu... Ne, promiňte, ani já nevěděl, co znamená zkratka RFK. Ale věděl jsem, že se BMW po X6, kříženci kupé a SUV, chystá přijít s dalším modelem, který nebude podobný ničemu, co kdy vyrábělo. Protože to má být auto někde mezi řadou 5 a X5, říkalo se mu V5. Jenže to by si někdo mohl přeložit jako VAN, tedy dodávka. A ty přece BMW nevyrábí (zatím, chce se mi říct). A tak se mu říká "Raum-Funktion Konzept". Přeloženo z BMWštiny do naší rodné řeči to znamená něco jako koncept prostorného auta.
Co to tedy bude, když ne van? Vždyť to má být konkurence pro MB R-classe. Hmm, o X6 se taky říkalo, že bude konkurencí pro CLS. Ne, jak říká zdroj přímo z BMW, „RFK bude uhlazený fastback s kupé siluetou zaměřený na evropské řidiče. Bude jezdit jako auto, řídit jako auto a bude mít stejné rozdělení hmotnosti jako auto.” První fotky prototypu naznačují, že zdroj mluvil, alespoň co se týče tvaru karoserie týče, pravdu. Jistě, bude to praktické auto se spoustou prostoru na nohy, hlavu, děti, psa, bagáž... Ale bude to ještě BMW? Pokud se náš zdroj nemýlí, pak by to mohla být alternativa k pětkovému kombi. Ostatně pod kapotou lze očekávat víceméně stejnou techniku jakou u řady 5. jen doufám, že někoho nenapadne dělat z toho M model. M5 touring stačí.
Do výroby by se RFK mohlo dostat někdy v průběhu příštího roku, přičemž produkční plány hovoří o cca 60 000 prodaných autech ročně.
Foto © Automedia
Prototyp BMW RFK