BMW řady 8 Gran Coupé má české ceny. Praktická varianta vyjde nejlevněji

Největší nutně nemusí znamenat nejdražší. Praktická varianta grand toureru ustupuje cenou před elegancí.

Od oficiálního odhalení nového BMW řady 8 Gran Coupé uběhly již dva týdny. Čtyřdveřová varianta luxusního grand toureru a kabrioletu přijela v podstatě se stejnou technikou a motory. Vedle většího vnitřního prostoru a rozměrově větší karoserie tak nic navíc nepřináší.

BMW 8 Gran Coupé konečně oficiálně: Je to krásný cesťák pro asijské golfisty

BMW 8 Gran Coupé konečně oficiálně: Je to krásný cesťák pro asijské golfisty

Nejlevnější BMW řady 8 Gran Coupé se zážehovým motorem 840i vyjde na 2.445.300 Kč, tedy o 80.600 Kč levněji než Coupé a dokonce o více jak 290 tisíc levněji než kabriolet. Cenový rozdíl se u jiných motorů i nadále různí, ale Gran Coupé vyjde vždy nejlevněji. Za nejsilnější verzi M850i xDrive s výkonem 390 kW (530 koní) dáte 3.287.700

BMW řady 8 Gran Coupé: Srovnání rozměrů karoserie
Verze 8 Gran Coupé 8 Coupé 6 Gran Coupé
Délka [mm] 5082 4843 5007
Šířka [mm] 1932 1902 1894
Výška [mm] 1407 1341 1392
Rozvor [mm] 3023 2882 2968
Zavazadelník [l] 440 420 460
BMW M8 oficiálně: Pokud chcete maximální zážitek, berte rovnou Competition

BMW M8 oficiálně: Pokud chcete maximální zážitek, berte rovnou Competition

Příznivci vznětových jednotek budou za 2.624.700 Kč odměněni kombinovanou spotřebou 6,2 litrů na 100 kilometrů podle WLTP. Potom se samozřejmě u všech variant otevírá nepřeberné množství příplatkové výbavy, které může cenu ještě o několik set tisíc navýšit.

BMW řady 8 Gran Coupé by mělo k prvním zákazníkům dorazit začátkem podzimu. O ostré verzi M8 Gran Coupé zatím nejsou žádné zprávy.

BMW řady 8 Gran Coupé: Technická data nabízených motorů
Motor 840i 840i xDrive 840d xDrive M850i xDrive
Zdvihový objem [cm3] 2998 2998 2993 4395
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 250/5000 250/5000 235/4400 390/5500
Točivý moment [N.m/min] 500/1600 500/1600 680/1750 750/1800
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,2 4,9 5,1 3,9
Komb. spotř. [l/100 km] 7,2-7,5 7,5-7,8 5,9-6,3 9,9-10,0
Cena [Kč] 2.445.300 2.538.900 2.624.700 3.287.700
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 81 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků