BMW řady 8 Gran Coupé má české ceny. Praktická varianta vyjde nejlevněji

Největší nutně nemusí znamenat nejdražší. Praktická varianta grand toureru ustupuje cenou před elegancí.

Od oficiálního odhalení nového BMW řady 8 Gran Coupé uběhly již dva týdny. Čtyřdveřová varianta luxusního grand toureru a kabrioletu přijela v podstatě se stejnou technikou a motory. Vedle většího vnitřního prostoru a rozměrově větší karoserie tak nic navíc nepřináší.

BMW 8 Gran Coupé konečně oficiálně: Je to krásný cesťák pro asijské golfisty

BMW 8 Gran Coupé konečně oficiálně: Je to krásný cesťák pro asijské golfisty

Nejlevnější BMW řady 8 Gran Coupé se zážehovým motorem 840i vyjde na 2.445.300 Kč, tedy o 80.600 Kč levněji než Coupé a dokonce o více jak 290 tisíc levněji než kabriolet. Cenový rozdíl se u jiných motorů i nadále různí, ale Gran Coupé vyjde vždy nejlevněji. Za nejsilnější verzi M850i xDrive s výkonem 390 kW (530 koní) dáte 3.287.700

BMW řady 8 Gran Coupé: Srovnání rozměrů karoserie
Verze 8 Gran Coupé 8 Coupé 6 Gran Coupé
Délka [mm] 5082 4843 5007
Šířka [mm] 1932 1902 1894
Výška [mm] 1407 1341 1392
Rozvor [mm] 3023 2882 2968
Zavazadelník [l] 440 420 460
BMW M8 oficiálně: Pokud chcete maximální zážitek, berte rovnou Competition

BMW M8 oficiálně: Pokud chcete maximální zážitek, berte rovnou Competition

Příznivci vznětových jednotek budou za 2.624.700 Kč odměněni kombinovanou spotřebou 6,2 litrů na 100 kilometrů podle WLTP. Potom se samozřejmě u všech variant otevírá nepřeberné množství příplatkové výbavy, které může cenu ještě o několik set tisíc navýšit.

BMW řady 8 Gran Coupé by mělo k prvním zákazníkům dorazit začátkem podzimu. O ostré verzi M8 Gran Coupé zatím nejsou žádné zprávy.

BMW řady 8 Gran Coupé: Technická data nabízených motorů
Motor 840i 840i xDrive 840d xDrive M850i xDrive
Zdvihový objem [cm3] 2998 2998 2993 4395
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 250/5000 250/5000 235/4400 390/5500
Točivý moment [N.m/min] 500/1600 500/1600 680/1750 750/1800
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,2 4,9 5,1 3,9
Komb. spotř. [l/100 km] 7,2-7,5 7,5-7,8 5,9-6,3 9,9-10,0
Cena [Kč] 2.445.300 2.538.900 2.624.700 3.287.700
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků