...famozny dizajn. Preco sa dnes uz nevyrabaju take pekne auta? Dnesna sestka je proti tomu sterilny odporny hnus.
bachraté čumáky má na svědomí ochrana chodců
Nejhorší na tom designu je, že má vyhovět estetickým představám Evropanů a zároveň i Číňanů, kteří preferují kýč (viz světlomety).
Rád by som upozornil na chybu v článku. V prototypoch 830i sa nenachádzal trojlitrový šesťvalec, lež osemvalec M60B30 používaný v modeloch E32, E34, E38.
Problem nebyla ani tak krize jako to, ze trh pro tahle auta byl a je velmi maly a tudiz je potreba vystacit s malem a podle toho delat ekonomiku modelu. BMW 8 nebyl neuspesny, prodalo se jich vice nez Mercedesu CL W140. Jenze zatimco Mercedes pocital s malyma prodejema od pocatku a auto zkonstruoval jako mirne upravenou S-klasse, takze mensi naklady spojene s pouhou upravou S-klasse jim zaplatil i mensi pocet prodanych kusu. BMW slo cestou zcela svebytneho modelu jehoz vyvoj stal raketu a ktery nemohlo zaplatit tech nemnoho zakazniku kupujicich tyto vozy.
Chci si ho koupit, nějaké rady?
http://moje.auto.cz/s-mike-RSKa-/bismarck.html...
Auto je to krásné, taky jsem po něm nějakou dobu pokukoval, ale má šílené provozní náklady, doslova jako několik normálních vozidel. Jezdí to za patnáct litrů benzínu a nějaký ten litřík oleje, díly jsou na to enormně drahé a druhovýroba v podstatě neexistuje. Díky výkonu motoru to citelně rychle likviduje drahé zadní gumy. Člověk se musí modlit, aby se tomu nepokazila elektronika jako displeje atd, sám jsem ještě 100% kus neviděl, nejde to jednoduše opravit a nové stojí nesmysl. V podstatě se na to nedá sehnat na vrakovištích nic.
Priprac si jednou tolik na opravy, nebo si kup rovnou dve.
Nepřehánějte. I když je pravda, že ten motor potřebuje svou péči, pravidelně a včas měnit olej, což ale chce každý motor. Jen je problém v tom, že jej nemůže servisovat u kdejakého Pepy v garáži. Pokud ovšem máte v okolí někoho kdo se specializuje na BMW a rozumí takovým motorům a nejste vyloženě lakomý, tak se nemáte čeho bát.
Problém není v motoru (V12), ale v řídící elektronice. Dost často jede jen polovina. problém je u zadní říditelné nápravy. Jinak elektronika si dělá co chce. Určitě kup Evropskou verzi a pokus se koupit auto, které nejezdilo u moře. 6 kvalt manuál, je jediná volba;-)
...To je reakce na Majkl.
....840Ci nestaci? Mame jedneho vo firemnej garazi o poschodie vyssie, to je nenormalna krasa. Toto auto je testosteron na osemnastu.
Nojo predrazenej problemovej a navic nevykonnej motor.
Máš konkrétní zkušenosti?Já ano. Tenhle motor mám 28 let ve své 750iL. Najeto 300 000. Dostával pravidelně olej, jinak nic. Nejmenší problém. Jezdí stále jako nový. A v roce svého uvedení 1986 se svými 300 koni byl jeden z nejsilnějších.?
Jako dvanactivalec s 221Kw? To je fakt prca to meli v ty dobe sestivalce.
mam pro tebe úkol. V době aktivní výroby tohoto modelu vyrobilo BMW dvanáctiválec o výkonu 460.8 kW. Vypis mi prosím japonskou konkurenci z te doby (nebo i z dneška) se stejným nebo vyšším výkonem. To jen ke Tvé stupidní a ubohé poznámce o nízkém výkonu V12.
Jo v té době dělat motory uměli, jenže čo bolo to bolo.Podívej se dnes na motory Japonců a BMW (klasické modely)...stačí co dnes chrlí BMW-tříhrnky o 106:BMW 318i 100 kW (136 k) BMW i8 266 kW (362 k) (zde z rezervou je tam + elektromotor :D )BMW X1 sDrive18i 100 kW (136 k)
Ještě jedna věc, podívej se i na opačný konec spektra.Začínáš na tříválci, ale pokud chceš můžeš si u nich koupit i dvanáctiválec o výkonu 440kW a krouťáku 800 Nm. V sedmičce dává dynamiku 3.9s na stovku.V pětce máš 8 válec o výkonu 412kWV trojce máš 6 válec s 317kWTo je prostě bez konkurence, opravdu ty hodnoty, to jak se ty motory projevují. Musím to napsat, i když mně osobně značka BMW nic neříká. Jenže pokud něco udělají výtečně, pak bych byl trouba, kdybych si jejich produkt nekoupil.
Příteli, ale ty tady mluvíš u řady 3,5 o Mkových řadách o cenovém spektru nad 1,5 koule!Já tady mluvím o autech, kteří si kupují většinový majitelé.Japonci jsou dnes známí, tím že dělají nejkvalitnější motory pro obyčejné lidi - Mazda 2.0 atmo-benzín čtyřválec a to dávají už od Mazdy 3. A nejlepší jízdní zážitky - jejich podvozky se skyactive! Hlavně u 6 a CX5 ....Toyota jejich SUV do města RAV4 2,5 atmosféra benzín a další...Pokud bych chtěl pořádný motor (a měl hlavně na to prachy), tak to určitě nebude 3x až 4x oturbované BMW, ale pořádný motor jako třeba Lexus GS F 5.0 V8 benzín a nebo SUV od Range, Ti mají to samé V8 benzín atmoška.Udělat kvalitní drahé auto je daleko jednodušší než kvalitní levné auto, tam je BMW těžko low :(A napsat, že BMW Ti nic neříká, přitom sedíš u svého M3 v garáži na židličce a piješ kafíčko a kocháš se tou krásou nad M3....je jako by jsis z nás dělal totální PRDEL!HOW domluvil jsem :)
Mimochodem, miluji Lexus. Kdybych se do něj vlezl + manželka + děti + náklad, pak už sedím na židličce před RC-F ;-)
stealthe já si myslím,že miluješ BMW a AUDI nic jiného by do tvé garáže nešlo. U tebe japonec až na konec :-) tak nekecej, že RC-F miluješ, je to moc okaté fakt věř mi!A taky mám pocit, že nic jiného než BMW a AUDI jsi nevlastnil!! Já jsem měl Škodu,Daewoo,Opel,Renault,Mercedes už jsem tedy něco zažil s auty....já totiž můžu skoro jakoukoliv značku (teda kromě BMW...u VW se dveře taky zavírají)
Ty jsi asi nikdy neviděl me nenávistné komentáře vůči BMW kvuli kterým jsem byl navždy zatracen. Ne, opravdu BMW nemiluji, ta značka mi nic neříká. Vse kromě jediného. M modelů. Ja mam rad hodně Audi a Lexus. Japonské auta jsem vlastnil. Mazdu 3 a otci jsem zajížděl Forester Turbo. Kdybych mel tak rad BMW, tak bych asi těžko na nej tak nadával a zatracoval. BMW pro me byla volba rozumu. Potřeboval jsem kombi se základním motorem (ma Lexus kombiky???) a rozhodoval jsem se mezi Audi A6 a Audi A6. Nakonec to vyhrála pětka protože byla levnější (20 procent sleva byla lákavá) a měla 8mi stupnovy automat. Kde jsi byl, kdyz jsem kritizoval BMW? Stal se ze me totální vyvrhel. Mimochodem pětka byla 31x v servisu. Pořad se něco kazilo. Lexus je pro me srdcovka. Tečka. Můžes tomu věřit a nemusíš. I don't care
Měl bych snad důvod tvrdit, že mi nic neříká, kdyby to nebyla pravda? Pokud se orientuješ v psaném textu, tak snad nemusím příliš vysvětlovat, že M3 je prostě tak výtečné auto, že to nešlo nekoupit. Já mám rád všechny značky (snad kromě mixérů Hyundai/Kia), ale asi nejvíce tíhnu k Audi, která mi je blízká svou filozofií a nekompromisním přístupem.Ty mluvíš o autech pro většinu, OK, ale proč o nich mluvíš pod článkem o extrémní specialitě s V12 pod kapotou. Japonci jsou známí nejkvalitnějšími motory? Marně se dívám, kde vždy končí třeba motory od Mazdy v anketě Engine Of The Year. Hmm... ani jeden. Všechno jsou to motory z Evropy...To, že preferuješ atmosférické motory, je jen Tvůj pohled. Já osobně proti turbu nic nemám a ani nevím, proč bych měl mít. Pokud poznáš turbo-lag u mého auta, pak Tě zvu na dobrou večeři, zakončenou kubánským atmosférickým doutníkem. Motory s turbem jsou skvělé, není důvod proti nim něco mít. A že je turbo další součást, která se může pokazit? OK, ale vyhoněnou atmosféru bez turba s maximálními tlaky a kompresními poměry bych asi taky nechtěl.
anketa Engine Of The Year? LOL
Tak tedy soutěž no ;-)Teď vážně, jak mám vědět, které motory jsou lepší než přes Motor roku? To, že někdo v diskuzi napíše, že Mazda má super motory, to není nic směrodatného.To, že má SkyActive jako marketingový název pro nějaké technologie, to je sice hezké, ale jediná Mazda to nějak tak ventiluje.Ještě jsem neviděl Audi, že by prohlašovalo něco o časování sacích a výfukových ventilů, chlazení svodů sodíkem atd atd u svého pětiválce. Někdo to prostě musí protlačit marketingově, někdo to tam má bez zbytečných sloganů.
Důležité je, umět si vybrat. Chceš-li slabý motor nebo Ti na motoru nezáleží, OK - kup si to. Ale důležité je, že si můžeš i do nižší střední dopřát lahodný šestiválec.Kdo z Japonců to dneska má? Nebo jinak, jak chceš zajistit, aby BMW řady 3 stálo jen milion i v dnešní době?Abys rozuměl, já je rozhodně neobhajuju, kdyby bylo po mém, tak BMW začíná na nějakém low cost čtyřválci v řadě 3, ale většinu prodejů by měla tvořit jejich pýcha = řadové šestiválce.Na druhou stranu, ani BMW ani další značky nechtějí platit dost drsné pokuty z prodejů aut za překročení průměrných emisí.
Japonci mají lahodné šestiválce. Ale ne pro Evropu. Tady si je totiž koupí málokdo. Většina aut stejně chrochtá s 2.0 TD.
Ale jo, já proti japonským šestiválcům nic nemám. Sám jsem jezdil v šestiválci typu boxer v jedné z mnoha generací Legacy a je to fakt paráda. Podstatné je, že máme super široký výběr. Něco jako v obchodě s ovocem a zeleninou."Eurohujer" tady tvrdí, že nejlepší jsou pomeranče a mandarinky a všechno ostatní jsou jen shity. Já mám rád nejen ty pomeranče a mandarinky, ale dokážu ocenit i jablka a banány. Prostě nebuďme do prčic tak jednostranně orientovaní. My se na silnici zdravíme jak s STI, tak s projíždějící M4. Prostě jsme petrolheadi a ne hateři...
Jenže čím schopnější budou čtyřválce a méněválce, tím více budou šestiválce a vyšší motorizace tlačeny k okraji prodejů a také k horním okrajům ceníků. Dříve se dalo nakombinovat slušný šestiválec s nesportovním - "civilním" zbytkem vozu a to i v nižších třídách. Dneska v těch nižších třídách šestiválce už prakticky nejsou a v těch vyšších se z nich zase stává jakési nadupané top, které je často vyhrazeno jen pro verze sportovní (pro jistotu s automatem...). BMW je sice takovou popelkou, ale dlouhodobě asi nebude mít ochotu vyvíjet motory a převodovky, které si kupuje minimum zákazníků a okrádat se tak o zisky jen kvůli nějaké prestiži z nostalgie. Navíc, ty top verze BMW s turby nemají příliš lichotivá hodnocení ve spolehlivosti, co jsem slyšel.
v clanku pisou neco o 221kW, 460kW mel nejakej pokus kterej asi nevydrzel vic jak test na stolici.
Ne všeználku. Tento motor se normálně vyráběl a dával se do McLarenu F1, který si koupil i Rowan Atkinson. Takže, ne, ze by neuměli vyrobit vyšší výkon. Ten motor dával dobře definováný a sametove působící výkon lehce přes 300 koni. To byl záměr ne nedostatek know-hodněMimochodem dodnes je zde přesvědčení v řadách odborníků, ze se jedna o vůbec nejlepší motor, který byl kdy na planetě Zemi v rámci sériové produkce vytvořen. Čekám na sériová auta z Japonska s podobnými parametry. Víš, nejhorší je, kdyz se někdo vysmiva ostatním a sam nema jak argumentovat. Zkus se trochu zamyslet nad svým asijským fanatizmem. Můžeme se domluvit, ja te provezu v me M3 v Mostě na autodromu a pak myslím změníš pohled na svet
jo nejelpsi motor vsech dob ale nikdo ho nikdy nekupoval. podobna blbost jako litrovej motor v oktavce jak tady vedle vychvalujou.
Celková produkce McLaren F1 byla 107 kusů. Na dobu vzniku mel naprosto úctyhodné parametry. Bohužel to nebyl motor, který by si mohl každy dovolit. Bavíme se o autě za desítky milionů. Ale - ostatně - který dvanáctiválec je dostupný běžnému kupujícímu?Stále čekám na výčet aut z Asie s podobnými parametry.
Nikdo ho nekupoval? Ten motor? On se prodával samostatně? Myslel jsem, že ho montovali do auta... Bože můj...
To v tý době (r.v. 1989 ...) rozhodně běžný šestiválce rozhodně neměly 221 kW.
Ano v evrope ne, tam museli spojit dva
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.