BMW řady 8 Cabrio oficiálně: Plátěnou střechu složí za 15 vteřin

Novou generaci řady 8 již BMW představuje také jako kabriolet. Novinka má tradiční plátěnou střechu a motorizacemi se neliší od standardního kupé.

Po stránce designu není co řešit a „osmičkový“ kabriolet samozřejmě ctí designový směr zavedený u kupé. Hlavní novinkou je tedy elektricky stahovatelná plátěná střecha, která se po stisknutí tlačítka složí/natáhne za 15 vteřin a tento proces lze provést i za jízdy do rychlosti 50 km/h. Standardně má plátno tmavě šedou antracitovou barvu, volitelné je ovšem i stříbřitě antracitové provedení.

V kabině za předními sedačkami nechybí standardně deflektor vzduchu a za příplatek mohou být sedačky vybaveny vyhříváním v oblasti krku řidiče a spolujezdce. BMW dále tvrdí, že vyztužení karoserie kabrioletu se omezilo jen na použití příčníků v podlaze vozu, jelikož se konstrukce řady 8 již vyznačuje extrémní tuhostí.

Nové BMW řady 8 oficiálně. Je nádherné! Silný benzin doplní nafta

Nové BMW řady 8 oficiálně. Je nádherné! Silný benzin doplní nafta

Nabízené motorizace se od kupé neliší. Vrcholem je tedy verze M850i xDrive, která používá dvakrát přeplňovaný 4,4litrový osmiválec o výkonu 390 kW (530 koní) a točivém momentu 750 Nm. Na všechna čtyři kola pak síla putuje skrze osmistupňovou automatickou převodovku. Kabriolet zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,9 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 250 km/h.

Slabší varianta 840d xDrive má poté dvakrát přeplňovaný naftový šestiválec o objemu tří litrů, který produkuje 235 kW (320 koní) a 680 Nm točivého momentu. Rovněž zde najdete osmistupňový automat a pohon všech kol. Zrychlení 0-100 km/h je v tomto případě otázkou 5,2 vteřiny a maximální rychlost se od výkonnější verze nemění.

BMW už trápí novou X6 na Nordschleife. Rovnou ve verzi M s výkonem 600 koní!

BMW už trápí novou X6 na Nordschleife. Rovnou ve verzi M s výkonem 600 koní!

Podobně jako kupé si mohou zákazníci „osmičkový“ kabriolet vyšperkovat i řadou doplňků. Nechybí příplatkový balíček M Carbon Exterior Package, jenž zajistí karbonové díly na karoserii jako lemování otvorů na předním nárazníku, kryty zrcátek či výraznější zadní difuzor. Navíc lze mí třeba i audiosystém Bowers & Wilkins s 12 reproduktory, sklem vykládaný volič převodovky nebo z nabídky technologických vychytávek systém nočního vidění.

Živou premiéru si nové BMW řady 8 Cabrio odbude na konci listopadu na autosalonu v Los Angeles. Prodej modelu začne celosvětově v březnu 2019.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

včera | Jan Mička | 50 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků