BMW řady 8 Cabrio oficiálně: Plátěnou střechu složí za 15 vteřin

Novou generaci řady 8 již BMW představuje také jako kabriolet. Novinka má tradiční plátěnou střechu a motorizacemi se neliší od standardního kupé.

Po stránce designu není co řešit a „osmičkový“ kabriolet samozřejmě ctí designový směr zavedený u kupé. Hlavní novinkou je tedy elektricky stahovatelná plátěná střecha, která se po stisknutí tlačítka složí/natáhne za 15 vteřin a tento proces lze provést i za jízdy do rychlosti 50 km/h. Standardně má plátno tmavě šedou antracitovou barvu, volitelné je ovšem i stříbřitě antracitové provedení.

V kabině za předními sedačkami nechybí standardně deflektor vzduchu a za příplatek mohou být sedačky vybaveny vyhříváním v oblasti krku řidiče a spolujezdce. BMW dále tvrdí, že vyztužení karoserie kabrioletu se omezilo jen na použití příčníků v podlaze vozu, jelikož se konstrukce řady 8 již vyznačuje extrémní tuhostí.

Nové BMW řady 8 oficiálně. Je nádherné! Silný benzin doplní nafta

Nové BMW řady 8 oficiálně. Je nádherné! Silný benzin doplní nafta

Nabízené motorizace se od kupé neliší. Vrcholem je tedy verze M850i xDrive, která používá dvakrát přeplňovaný 4,4litrový osmiválec o výkonu 390 kW (530 koní) a točivém momentu 750 Nm. Na všechna čtyři kola pak síla putuje skrze osmistupňovou automatickou převodovku. Kabriolet zrychlí z nuly na 100 km/h za 3,9 vteřiny a maximálně dosáhne rychlosti 250 km/h.

Slabší varianta 840d xDrive má poté dvakrát přeplňovaný naftový šestiválec o objemu tří litrů, který produkuje 235 kW (320 koní) a 680 Nm točivého momentu. Rovněž zde najdete osmistupňový automat a pohon všech kol. Zrychlení 0-100 km/h je v tomto případě otázkou 5,2 vteřiny a maximální rychlost se od výkonnější verze nemění.

BMW už trápí novou X6 na Nordschleife. Rovnou ve verzi M s výkonem 600 koní!

BMW už trápí novou X6 na Nordschleife. Rovnou ve verzi M s výkonem 600 koní!

Podobně jako kupé si mohou zákazníci „osmičkový“ kabriolet vyšperkovat i řadou doplňků. Nechybí příplatkový balíček M Carbon Exterior Package, jenž zajistí karbonové díly na karoserii jako lemování otvorů na předním nárazníku, kryty zrcátek či výraznější zadní difuzor. Navíc lze mí třeba i audiosystém Bowers & Wilkins s 12 reproduktory, sklem vykládaný volič převodovky nebo z nabídky technologických vychytávek systém nočního vidění.

Živou premiéru si nové BMW řady 8 Cabrio odbude na konci listopadu na autosalonu v Los Angeles. Prodej modelu začne celosvětově v březnu 2019.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků