Nové BMW řady 8 oficiálně. Je nádherné! Silný benzin doplní nafta

Nádherní kupé konečně shodilo maskování. BMW představilo zcela novou řadu 8 v rámci čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans, kde startuje jeho závodní verze.

Na novou řadu BMW lákala automobilky BMW již dříve, právě letošní 24hodinovka v Le Mans však byla příležitostí ke shození maskovacích fólií. A pokud se vám vůz líbil už kamuflovaný, nečekejte ani vteřinu a mrkněte se do galerie. Je prostě nádherný!

Standardní kupé na délku měří 4843 mm, je 1902 mm široké, 1341 mm vysoké a rozvor náprav činí 2822 mm. M850i xDrive je o malinko delší. Je to žralok s nesmírně úzkými světlomety, volitelně s laserovou technikou, ohromnými ledvinkami spojenými v jeden celek a dlouhatánskou kapotou a střechou padající do ztracena.

BMW řady 8 - hlavní rozměry
Verze M850i xDrive 840d xDrive
Délka [mm] 4851 4843
Šířka mm] 1902 1902
Výška [mm] 1346 1341
Rozvor [mm] 2822 2822
Rozchod vpředu [mm] 1627 1627
Rozchod vzadu [mm] 1642 1642
Objem kufru [l] 420 420

A ten zadek! Uzounké svítilny s diodovou technikou jsou v kontrastu s ohromnými koncovkami výfuku přesně tím, co mám o kupé rád. Nechci malovat čerta na zeď, pokud jsem ale dosud považoval za vrchol současné automobilové krásy Lexus LC, tenhle bavorák jej zřejmě překonal.

Dokonale vypadá i interiér. Kůže všude, kam se podíváte, analogové přístroje se odebraly na odpočinek a místo nich je před řidičem kompletně digitální přístrojový štít. Když už jsem si říkal, že nemám z fotek moc co poznávat, narazil jsem na detail voliče převodovky a tlačítek kolem něj. Tady se designéři vyřádili (v dobrém slova smyslu) a zcela nový je i ovladač systému iDrive. Lesklých ploch je tady dost, ale vypadají sakra hezky!

BMW M850i xDrive Coupé oficiálně. Má 530 koní a jen krůček k výrobě

BMW M850i xDrive Coupé oficiálně. Má 530 koní a jen krůček k výrobě

V rámci prvních informací BMW sdělilo základní fakta o vrcholné osmiválcové verzi M850i xDrive. Ta samozřejmě stále platí a je mimořádně šťavnatá – výkon 390 kW (530 koní) je k dispozici od 5500 otáček, točivý moment 750 N.m máte už v 1800 otáčkách, jsou hnaná všechna čtyři kola a lety prověřený automat ZF má klasických osm rychlostí.

Tenhle drobek sice váží 1965 kilogramů, to mu však nebrání ve zrychlení z nuly na stovku za 3,7 sekundy! A co víc – BMW nedělá Zagorku jako u nové X5 xDrive50i a vrcholnou osmičku bude od začátku nabízet i v Evropě. Splňuje totiž normu Euro 6d-TEMP.

Designér si vzal do parády nové BMW řady 8. Jak by vypadalo jako kabriolet?

Designér si vzal do parády nové BMW řady 8. Jak by vypadalo jako kabriolet?

Druhou variantou je třílitrový šestiválcový nafťák 840d xDrive. Má dvě turba, 235 kW (320 koní), 680 N.m v 1750 otáčkách a vůz s ním dokáže akcelerovat z klidu na stovku za 4,9 sekundy. I zde je splněna výše zmíněná norma, jenom jsem zvědavý, jestli bude v praxi dosažitelných kombinovaných 5,9 l/100 km. I když, ono je to u podobného vozu vlastně jedno.

BMW řady 8 vstoupí na trh v listopadu, na ceny je tedy ještě brzo. V tiskové zprávě však BMW nezapomnělo vypíchnout řadu systémů, na které se můžeme těšit. O volitelných laserových světlometech s dosvitem až 600 metrů už řeč byla, chybět nebudou ani aktivní stabilizátory pro vyrovnání bočního přetížení při dynamické jízdě, a mně osobně se líbí zahrnutí aktivního natáčení zadních kol už do standardní výbavy.

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

BMW řady 8 je oficiálně venku! Kupé mísí sport, modernu i luxus

Hraniční rychlost je 72 km/h a úhel natočení kol (pod hraniční rychlostí proti smyslu natáčení předních kol, nad hraniční rychlostí ve smyslu předních kol) činí 2,5 stupně. Takto to platí v případě zvolení komfortního či ekonomického jízdního režimu. V módech Sport a Sport+ je hraniční rychlost posunuta na 88 km/h.

Účel tohoto systému? Agilita v nízkých a stabilita ve vysokých rychlostech. Pokud jste jej už někdy zažili, víte, že při správném naladění dokáže dělat zázraky.

BMW řady 8 - parametry nabízených motorů
Motor M850i xDrive 840d xDrive
Zdvihový objem [cm3] 4395 2993
Válce/ventily 8/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 390/5500-6000 235/4400
Točivý moment [N.m/min] 750/1800-4600 680/1750-2250
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,7 4,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 10 5,9
Provozní hmotnost [kg] 1965 1905
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků