BMW řady 7 dorazilo na český trh

Jeden z automobilových klenotů nedávného frankfurtského autosalónu – čtyřdvéřová luxusní limuzína BMW řady 7 – se před pár dny začala prodávat i na českém trhu.
BMW řady 7 dorazilo na český trh
Přes pět metrů dlouhý vůz je do jisté míry odpovědí BMW na novou generaci Mercedes-Benzu třídy S a modernizaci Lexusu LS 430, které v současné době dominují trhu s luxusními automobily po celé Evropě. A čím chce movité zákazníky přesvědčit?

Vše v jednom

Německá novinka je doslova prošpikována nejmodernějšími technologiemi, které jsou soustředěny do Klepněte pro větší obrázekkonceptu iDrive. Ten dává řidiči absolutní nadvládu nad vozidlem a umožňuje mu zvládat stovky provozních, asistenčních, komunikačních i zábavných funkcí pomocí jediného tlačítka. Navíc na velmi dosažitelném místě (místo řadicí páky). Koncept iDrive není ovšem zdaleka jedinou technickou finesou nové sedmičky … za pozornost stojí nová automatická převodovka, která jako první na světě má šest rychlostních stupňů a současně také jako první nabízí integrovanou techniku Shift by Wire. To znamená, že místo dosavadní nutnosti sáhnout na volicí páku převodovky na středové konzoli může nyní řidič volit programy a řadit rychlosti volicí pákou na sloupku řízení.

Modernizovaný osmiválec

Další lahůdkou nové generace BMW řady 7 je zdokonalený motor BMW, jenž má o 14 procent nižší spotřebu a zároveň o 14 procent vyšší výkon než jeho předchůdce. Tyto vlastnosti přináší zcela převratná konstrukce rozvodu Valvetronic. Mnichovským motorářům se tak podařilo vytvořit mimořádně výkonný a dynamický benzínový osmiválec, který má však spotřebu jako běžný čtyřválec vyššího objemu. Osmiválce o objemu 3600 a 4398 cm3 jsou také prvními variantami pohonných agregátů, které se pod kapotou bavorské novinky – pod označením 735i a 745i – v České republice objeví. Zájemci o špičkové vznětové motory pod kapotou tohoto luxusního vozu si na ně budou muset počkat až do září příštího roku (730d a 740d), v témže měsíci se ovšem začne montovat do sedmiček i nový šestilitrový dvanáctiválec (760i). Konstruktéři se u nového BMW zaměřili na všechny možné i nemožné drobnosti. Hodně pozornosti věnovali třeba stabilizaci kabiny vozu. Výsledkem je supermoderní aktivní podvozek Dynamic Drive, jenž přináší maximální pohodlí a klid na řízení. Na rovné trati zůstávají řidič a cestující téměř nedotčeni nerovnostmi silnice, v zatáčkách systém zase potlačuje naklánění vozidla.

Bezpečnost na prvním místě

Jednou z nejdůležitějších položek konstruktérů se stala bezpečnost cestujících. V BMW řady 7 tuto otázku maximálně pozitivně řeší integrovaný systém ISIS. Zajišťuje aktivaci airbagů, napínačů bezpečnostních pásů, aktivních opěrek hlavy a budoucích systémů pasivní bezpečnosti. Cestující jsou tak v případě potřeby maximálně chráněni, neboť systém spustí správný airbag správnou silou ve správný okamžik v závislosti na váze a výšce jednotlivého cestujícího. Nepotřebné airbagy se neaktivují. Také bezpečnostní pásy se podle údajů o hmotnosti pasažérů a charakteru havárie napnou jen takovou silou, jaká je optimální.

Specialitou nového BMW je také systém ITS pro ochranu hlavy. Tento airbag je nyní propojen se speciální tkaninou, jež se napne až ke střešnímu rámu a tím poskytuje posádce v kritických okamžicích havárie plošnou ochranu. Ještě lépe chrání před střepy, zadrží tělo a pokryje „bezpečnostní potřeby“ různě vysokých pasažérů.

Kolik to všechno stojí

Pokrok se sice nedá zastavit, ale také se za něj dobře platí. Cena vozu 735i v základním provedení stojí 2 462 900 korun, silnější verze 745i pak přijde na 2 756 800 korun. V březnu příštího roku „krátké“ verze BMW řady 7 doplní takzvané Long verze, tedy prodloužené varianty (u předešlé generace tvořily prodeje dlouhých verzí v ČR až 30 %).

České zastoupení značky předpokládá, že v příštím roce na tuzemském trhu prodá 160 modelů řady 7, do konce letošního roku stihne dodat zákazníkům sto kusů. Celkově chce automobilka BMW po celém světě do konce životního cyklu vozu v roce 2009 prodat přibližně 384 tisíc modelů. To znamená o 20 procent více než předchozího modelu.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků