BMW řady 7 dorazilo na český trh

Jeden z automobilových klenotů nedávného frankfurtského autosalónu – čtyřdvéřová luxusní limuzína BMW řady 7 – se před pár dny začala prodávat i na českém trhu.
BMW řady 7 dorazilo na český trh
Přes pět metrů dlouhý vůz je do jisté míry odpovědí BMW na novou generaci Mercedes-Benzu třídy S a modernizaci Lexusu LS 430, které v současné době dominují trhu s luxusními automobily po celé Evropě. A čím chce movité zákazníky přesvědčit?

Vše v jednom

Německá novinka je doslova prošpikována nejmodernějšími technologiemi, které jsou soustředěny do Klepněte pro větší obrázekkonceptu iDrive. Ten dává řidiči absolutní nadvládu nad vozidlem a umožňuje mu zvládat stovky provozních, asistenčních, komunikačních i zábavných funkcí pomocí jediného tlačítka. Navíc na velmi dosažitelném místě (místo řadicí páky). Koncept iDrive není ovšem zdaleka jedinou technickou finesou nové sedmičky … za pozornost stojí nová automatická převodovka, která jako první na světě má šest rychlostních stupňů a současně také jako první nabízí integrovanou techniku Shift by Wire. To znamená, že místo dosavadní nutnosti sáhnout na volicí páku převodovky na středové konzoli může nyní řidič volit programy a řadit rychlosti volicí pákou na sloupku řízení.

Modernizovaný osmiválec

Další lahůdkou nové generace BMW řady 7 je zdokonalený motor BMW, jenž má o 14 procent nižší spotřebu a zároveň o 14 procent vyšší výkon než jeho předchůdce. Tyto vlastnosti přináší zcela převratná konstrukce rozvodu Valvetronic. Mnichovským motorářům se tak podařilo vytvořit mimořádně výkonný a dynamický benzínový osmiválec, který má však spotřebu jako běžný čtyřválec vyššího objemu. Osmiválce o objemu 3600 a 4398 cm3 jsou také prvními variantami pohonných agregátů, které se pod kapotou bavorské novinky – pod označením 735i a 745i – v České republice objeví. Zájemci o špičkové vznětové motory pod kapotou tohoto luxusního vozu si na ně budou muset počkat až do září příštího roku (730d a 740d), v témže měsíci se ovšem začne montovat do sedmiček i nový šestilitrový dvanáctiválec (760i). Konstruktéři se u nového BMW zaměřili na všechny možné i nemožné drobnosti. Hodně pozornosti věnovali třeba stabilizaci kabiny vozu. Výsledkem je supermoderní aktivní podvozek Dynamic Drive, jenž přináší maximální pohodlí a klid na řízení. Na rovné trati zůstávají řidič a cestující téměř nedotčeni nerovnostmi silnice, v zatáčkách systém zase potlačuje naklánění vozidla.

Bezpečnost na prvním místě

Jednou z nejdůležitějších položek konstruktérů se stala bezpečnost cestujících. V BMW řady 7 tuto otázku maximálně pozitivně řeší integrovaný systém ISIS. Zajišťuje aktivaci airbagů, napínačů bezpečnostních pásů, aktivních opěrek hlavy a budoucích systémů pasivní bezpečnosti. Cestující jsou tak v případě potřeby maximálně chráněni, neboť systém spustí správný airbag správnou silou ve správný okamžik v závislosti na váze a výšce jednotlivého cestujícího. Nepotřebné airbagy se neaktivují. Také bezpečnostní pásy se podle údajů o hmotnosti pasažérů a charakteru havárie napnou jen takovou silou, jaká je optimální.

Specialitou nového BMW je také systém ITS pro ochranu hlavy. Tento airbag je nyní propojen se speciální tkaninou, jež se napne až ke střešnímu rámu a tím poskytuje posádce v kritických okamžicích havárie plošnou ochranu. Ještě lépe chrání před střepy, zadrží tělo a pokryje „bezpečnostní potřeby“ různě vysokých pasažérů.

Kolik to všechno stojí

Pokrok se sice nedá zastavit, ale také se za něj dobře platí. Cena vozu 735i v základním provedení stojí 2 462 900 korun, silnější verze 745i pak přijde na 2 756 800 korun. V březnu příštího roku „krátké“ verze BMW řady 7 doplní takzvané Long verze, tedy prodloužené varianty (u předešlé generace tvořily prodeje dlouhých verzí v ČR až 30 %).

České zastoupení značky předpokládá, že v příštím roce na tuzemském trhu prodá 160 modelů řady 7, do konce letošního roku stihne dodat zákazníkům sto kusů. Celkově chce automobilka BMW po celém světě do konce životního cyklu vozu v roce 2009 prodat přibližně 384 tisíc modelů. To znamená o 20 procent více než předchozího modelu.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

BMW 1 1,6
Rok výroby: 2005
Stav: 231 865 km
Cena: 120 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2013
Stav: 51 351 km
Cena: 600 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2012
Stav: 120 517 km
Cena: 380 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2004
Stav: 200 675 km
Cena: 166 000 Kč
BMW 5 3
Rok výroby: 2012
Stav: 101 194 km
Cena: 720 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2011
Stav: 86 313 km
Cena: 780 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků