BMW řady 6 dostane výkonný nafťák

Ač se může zdát naftový motor pod kapotou sportovního kupé jako rouhání, doba si to žádá. Přestože to zatím není na pořadu dne, nafta se dříve nebo později v BMW 6 objeví, uvedl britský AutoExpress. Tiskový mluvčí automobilky to sice neřekl přímo, ale z jeho věty „při současné popularitě a výkonu naftových motorů nikdy neříkej nikdy,“ je to více než patrné.

Vyvoleným agregátem bude s největší pravděpodobností třílitrový šestiválec s dvoustupňovým přeplňováním, který se nyní nachází v BMW 535d a který dosahuje na svůj objem skutečně monstrózního výkonu 200 kW. Motor se objeví také v sedmičkové řadě, kde nahradí současný čtyřlitr (ten bude mít vyšší výkon), a v modelu X5.

V současné době jsou v šestce tři benzínové motory, třílitrový šestiválec, osmiválec s objemem 4.4 l a pětilitrový desetiválec ve verzi M6.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 6 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků