BMW řady 5 Touring: Kombi má ve standardu vzduchové odpružení

Po loňském odhalení sedanu řady 5 se generace G30 rozrůstá o modelovou variantu Touring.

Na autosalonu v Ženevě proběhne výstavní premiéra BMW řady 5 Touring. Bavorští však tento model oficiálně představují již nyní. Na trh přijde v létě.

Designem kombi logicky navazuje na sportovně střižený sedan, který se nápadně podobá řadě sedm. Standardní výbavou jsou LED světla pro denní svícení a LED dálkové a potkávací světlomety. Adaptivní LED světlomety s variabilní distribucí světelného kuželu a neoslňujícím asistentem dálkových světel BMW Selective Beam se světelným dosahem až 500 metrů jsou součástí volitelné výbavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V interiéru se největších změn pochopitelně dočkal zavazadlový prostor. Ten má objem 570 litrů. Při elektrickém sklopení zadních sedadel až 1 700 litrů. Užitečná hmotnost činí až 730 kilogramů, což oproti sedanu představuje zvýšení až o 130 kilogramů. K tomu, aby takto zatížená "pětka" nedůstojně neležela na "břiše", je tu standardně vzduchové odpružení na zadní nápravě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Rozvor náprav činí 2 975 mm, celková délka je 4 943 mm, šířka 1 868 mm a výška 1 498 mm. Stejně jako sedan je i kombi postaveno na modulární platformě CLAR. Díky konstrukci využívající kombinace lehkých materiálů jako je hliník, pevnostní ocel a hořčík, se podařilo dosáhnout výrazného snížení hmotnosti proti předchůdci při zvýšení pevnosti karoserie a torzní tuhosti.

Připlatit si lze i za aktivní tlumiče Dynamic Damper Control, adaptivní stabilizátory Adaptive Drive, integrální aktivní řízení Integral Active Steering a tradičně i M sportovní podvozek s o deset milimetrů nižší světlou výškou.

Při uvedení na trh (v červenci 2017) budou k dispozici čtyři pohonné jednotky. Dvoulitr 530i s výkonem 185 kW doplní druhý dvoulitrový čtyřválec, tentokrát vznětový 520d s výkonem 140 kW. Šestiválce jsou také dva. Zážehový 540i nabídne 250 kW a vznětový 530d 195 kW.

Zatímco benzinový šestiválec bude povinně spárován s pohonem všech kol xDrive, u dieselu bude za příplatek. Čtyřválce zatím čtyřkolku nedostanou, 520d nabídne ve standardu šestistupňový manuál, zatímco všechny ostatní verze budou disponovat pouze osmistupňovou automatickou převodovkou. Výběr pohonných jednotek a jejich kombinací se však postupně rozroste.

Nové BMW řady 5 versus předchůdce. Změny jsou výraznější, než si myslíte

Nové BMW řady 5 versus předchůdce. Změny jsou výraznější, než si myslíte

Stejně jako sedan nabídne kombi armádu bezpečnostních asistentů. Například asistent řízení a asistent jízdy v pruzích pracuje do rychlosti až 210 km/h. Asistent při změně jízdního pruhu a inteligentní rychlostní asistent (začleňující rychlostní omezení do systému automatického udržování rychlosti), pomoc při vyhýbacích manévrech, varování před vozidly přijíždějícími ze strany, varování Priority Warning, asistent jízdy v pruhu s aktivní ochranou před nárazem z boku. Propojená vozidla BMW upozorní na blížící se nebezpečí.

Jde to i bez elektromotoru: BMW 520d ED nabídne zajímavou spotřebu

Jde to i bez elektromotoru: BMW 520d ED nabídne zajímavou spotřebu

Pozadu nezůstane ani zábavní elektronika. Novinka nabídne například nejnovější generaci systému iDrive s 10,25palcovým dotykovým displejem. Systémy vozu se ovládají pomocí otočného ovladače, dotykovým displejem, hlasem nebo gesty BMW. Barevný head-up displej je zde ve své třetí generaci. Nabídne o 70 procent větší projekční plochou s plným rozlišením.

Kromě parkovacího asistentu je Touring k dispozici také s funkcí na dálku ovládaného parkování. Navíc řidiči mohou rovněž využít služby ParkNow, umožňující on-line rezervaci parkovacích míst a bezhotovostní platbu. Nová informační služba On-Street Parking Information pomáhá uživatelům najít parkovací místa v ulicích a to zobrazením pravděpodobnosti těch volných.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků