BMW řady 5 se v Řecku prodává s motorem 1,6i, přesto si říká 520i

Značka BMW na řeckém trhu nabízí speciální provedení svého sedanu střední řady 5: jde o základní verzi s přeplňovaným motorem 1,6i, což je nejmenší objem, jaký se kdy v BMW řady 5 objevil...
BMW řady 5 se v Řecku prodává s motorem 1,6i, přesto si říká 520i

Jak se zdá, lednová aféra s údajně připravovaným modelem BMW 720i nebyla až tak úplně „mimo mísu“: downsizing pokračuje, a když už na vině nejsou zrovna sílící požadavky na snižování CO2, postarají se daně. Zřejmě totiž právě daňové předpisy na řeckém trhu, výrazně znevýhodňující auta s většími motory, daly vzniknout jedinečnému provedení sedanu BMW řady 5.

Tajné | Zajímavosti | BMW | Luxusní auta | Sedany | Názory

BMW 720i jako základní „sedmička“ s dvoulitrem z trojky…

Kombinováno je výhradně se samočinnou převodovkou a nese označení 520i (viz řecký ceník BMW), ovšem o pohon se nestará obvyklý dvoulitrový čtyřválec (ten podle ceníku zůstává k mání pouze s manuálně řazenou převodovkou, byť v přehledu verzí najdeme i verzi s automatem…), ale dobře známá šestnáctistovka N13B16 z modelu BMW 320i EfficientDynamics Edition. Výkon (170 k/125 kW) i točivý moment (250 Nm) při vestavbě do sedanu řady 5 přitom zůstaly zachovány.

Testy | Technika | Byznys | BMW | BMW řada 3

Test BMW 320i Efficient Dynamics Edition: Výsměch tradici?

Porovnejme nyní řecký sedan BMW 516i 520i AT (1,6i) se sedanem BMW 520i AT nabízeným na českém trhu (2,0i). Oba vozy mají shodné hodnoty pohotovostní i celkové hmotnosti (1 690/2 225 kg), ale liší se výrazně provozními údaji. Řecká verze zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,7 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 226 km/h a průměrné spotřeby 6,9 až 6,7 l/100 km, zatímco ta konvenční je lepší na zrychlení (- 0,8 s) i na „maximálce“ (+ 7 km/h), ovšem při kombinované spotřebě jen 6,4 až 6,0 l/100 km.

Testy | Design | Zajímavosti | BMW | Kombi | Fascinace | Premiéry

Test BMW 525d xDrive Touring: ... ale stejně je to pořád BMW!

Šestnáctistovka je tak v porovnání s dvoulitrem ve všech ohledech jasně horší, ale při nákupu levnější. Přehledné srovnání obou modelů máte k dispozici zde. Připomeňme, že jde o vůbec nejmenší motor, jaký se kdy v BMW řady 5 objevil. V generacích E12, E28 a E34 byly k dispozici osmnáctistovky (518 a 518i), nic menšího.
 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 204 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 125 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků