BMW řady 5 se v Řecku prodává s motorem 1,6i, přesto si říká 520i

Značka BMW na řeckém trhu nabízí speciální provedení svého sedanu střední řady 5: jde o základní verzi s přeplňovaným motorem 1,6i, což je nejmenší objem, jaký se kdy v BMW řady 5 objevil...
BMW řady 5 se v Řecku prodává s motorem 1,6i, přesto si říká 520i

Jak se zdá, lednová aféra s údajně připravovaným modelem BMW 720i nebyla až tak úplně „mimo mísu“: downsizing pokračuje, a když už na vině nejsou zrovna sílící požadavky na snižování CO2, postarají se daně. Zřejmě totiž právě daňové předpisy na řeckém trhu, výrazně znevýhodňující auta s většími motory, daly vzniknout jedinečnému provedení sedanu BMW řady 5.

BMW 720i jako základní „sedmička“ s dvoulitrem z trojky…

BMW 720i jako základní „sedmička“ s dvoulitrem z trojky…

Kombinováno je výhradně se samočinnou převodovkou a nese označení 520i (viz řecký ceník BMW), ovšem o pohon se nestará obvyklý dvoulitrový čtyřválec (ten podle ceníku zůstává k mání pouze s manuálně řazenou převodovkou, byť v přehledu verzí najdeme i verzi s automatem…), ale dobře známá šestnáctistovka N13B16 z modelu BMW 320i EfficientDynamics Edition. Výkon (170 k/125 kW) i točivý moment (250 Nm) při vestavbě do sedanu řady 5 přitom zůstaly zachovány.

Test BMW 320i Efficient Dynamics Edition: Výsměch tradici?

Test BMW 320i Efficient Dynamics Edition: Výsměch tradici?

Porovnejme nyní řecký sedan BMW 516i 520i AT (1,6i) se sedanem BMW 520i AT nabízeným na českém trhu (2,0i). Oba vozy mají shodné hodnoty pohotovostní i celkové hmotnosti (1 690/2 225 kg), ale liší se výrazně provozními údaji. Řecká verze zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,7 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 226 km/h a průměrné spotřeby 6,9 až 6,7 l/100 km, zatímco ta konvenční je lepší na zrychlení (- 0,8 s) i na „maximálce“ (+ 7 km/h), ovšem při kombinované spotřebě jen 6,4 až 6,0 l/100 km.

Test BMW 525d xDrive Touring: ... ale stejně je to pořád BMW!

Test BMW 525d xDrive Touring: ... ale stejně je to pořád BMW!

Šestnáctistovka je tak v porovnání s dvoulitrem ve všech ohledech jasně horší, ale při nákupu levnější. Přehledné srovnání obou modelů máte k dispozici zde. Připomeňme, že jde o vůbec nejmenší motor, jaký se kdy v BMW řady 5 objevil. V generacích E12, E28 a E34 byly k dispozici osmnáctistovky (518 a 518i), nic menšího.
 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků