BMW řady 5 se v Řecku prodává s motorem 1,6i, přesto si říká 520i

Značka BMW na řeckém trhu nabízí speciální provedení svého sedanu střední řady 5: jde o základní verzi s přeplňovaným motorem 1,6i, což je nejmenší objem, jaký se kdy v BMW řady 5 objevil...
BMW řady 5 se v Řecku prodává s motorem 1,6i, přesto si říká 520i

Jak se zdá, lednová aféra s údajně připravovaným modelem BMW 720i nebyla až tak úplně „mimo mísu“: downsizing pokračuje, a když už na vině nejsou zrovna sílící požadavky na snižování CO2, postarají se daně. Zřejmě totiž právě daňové předpisy na řeckém trhu, výrazně znevýhodňující auta s většími motory, daly vzniknout jedinečnému provedení sedanu BMW řady 5.

BMW 720i jako základní „sedmička“ s dvoulitrem z trojky…

BMW 720i jako základní „sedmička“ s dvoulitrem z trojky…

Kombinováno je výhradně se samočinnou převodovkou a nese označení 520i (viz řecký ceník BMW), ovšem o pohon se nestará obvyklý dvoulitrový čtyřválec (ten podle ceníku zůstává k mání pouze s manuálně řazenou převodovkou, byť v přehledu verzí najdeme i verzi s automatem…), ale dobře známá šestnáctistovka N13B16 z modelu BMW 320i EfficientDynamics Edition. Výkon (170 k/125 kW) i točivý moment (250 Nm) při vestavbě do sedanu řady 5 přitom zůstaly zachovány.

Test BMW 320i Efficient Dynamics Edition: Výsměch tradici?

Test BMW 320i Efficient Dynamics Edition: Výsměch tradici?

Porovnejme nyní řecký sedan BMW 516i 520i AT (1,6i) se sedanem BMW 520i AT nabízeným na českém trhu (2,0i). Oba vozy mají shodné hodnoty pohotovostní i celkové hmotnosti (1 690/2 225 kg), ale liší se výrazně provozními údaji. Řecká verze zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,7 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 226 km/h a průměrné spotřeby 6,9 až 6,7 l/100 km, zatímco ta konvenční je lepší na zrychlení (- 0,8 s) i na „maximálce“ (+ 7 km/h), ovšem při kombinované spotřebě jen 6,4 až 6,0 l/100 km.

Test BMW 525d xDrive Touring: ... ale stejně je to pořád BMW!

Test BMW 525d xDrive Touring: ... ale stejně je to pořád BMW!

Šestnáctistovka je tak v porovnání s dvoulitrem ve všech ohledech jasně horší, ale při nákupu levnější. Přehledné srovnání obou modelů máte k dispozici zde. Připomeňme, že jde o vůbec nejmenší motor, jaký se kdy v BMW řady 5 objevil. V generacích E12, E28 a E34 byly k dispozici osmnáctistovky (518 a 518i), nic menšího.
 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků