BMW řady 5 se v Řecku prodává s motorem 1,6i, přesto si říká 520i

Značka BMW na řeckém trhu nabízí speciální provedení svého sedanu střední řady 5: jde o základní verzi s přeplňovaným motorem 1,6i, což je nejmenší objem, jaký se kdy v BMW řady 5 objevil...
BMW řady 5 se v Řecku prodává s motorem 1,6i, přesto si říká 520i

Jak se zdá, lednová aféra s údajně připravovaným modelem BMW 720i nebyla až tak úplně „mimo mísu“: downsizing pokračuje, a když už na vině nejsou zrovna sílící požadavky na snižování CO2, postarají se daně. Zřejmě totiž právě daňové předpisy na řeckém trhu, výrazně znevýhodňující auta s většími motory, daly vzniknout jedinečnému provedení sedanu BMW řady 5.

BMW 720i jako základní „sedmička“ s dvoulitrem z trojky…

BMW 720i jako základní „sedmička“ s dvoulitrem z trojky…

Kombinováno je výhradně se samočinnou převodovkou a nese označení 520i (viz řecký ceník BMW), ovšem o pohon se nestará obvyklý dvoulitrový čtyřválec (ten podle ceníku zůstává k mání pouze s manuálně řazenou převodovkou, byť v přehledu verzí najdeme i verzi s automatem…), ale dobře známá šestnáctistovka N13B16 z modelu BMW 320i EfficientDynamics Edition. Výkon (170 k/125 kW) i točivý moment (250 Nm) při vestavbě do sedanu řady 5 přitom zůstaly zachovány.

Test BMW 320i Efficient Dynamics Edition: Výsměch tradici?

Test BMW 320i Efficient Dynamics Edition: Výsměch tradici?

Porovnejme nyní řecký sedan BMW 516i 520i AT (1,6i) se sedanem BMW 520i AT nabízeným na českém trhu (2,0i). Oba vozy mají shodné hodnoty pohotovostní i celkové hmotnosti (1 690/2 225 kg), ale liší se výrazně provozními údaji. Řecká verze zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,7 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 226 km/h a průměrné spotřeby 6,9 až 6,7 l/100 km, zatímco ta konvenční je lepší na zrychlení (- 0,8 s) i na „maximálce“ (+ 7 km/h), ovšem při kombinované spotřebě jen 6,4 až 6,0 l/100 km.

Test BMW 525d xDrive Touring: ... ale stejně je to pořád BMW!

Test BMW 525d xDrive Touring: ... ale stejně je to pořád BMW!

Šestnáctistovka je tak v porovnání s dvoulitrem ve všech ohledech jasně horší, ale při nákupu levnější. Přehledné srovnání obou modelů máte k dispozici zde. Připomeňme, že jde o vůbec nejmenší motor, jaký se kdy v BMW řady 5 objevil. V generacích E12, E28 a E34 byly k dispozici osmnáctistovky (518 a 518i), nic menšího.
 

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků