BMW řady 5 se v Řecku prodává s motorem 1,6i, přesto si říká 520i

Značka BMW na řeckém trhu nabízí speciální provedení svého sedanu střední řady 5: jde o základní verzi s přeplňovaným motorem 1,6i, což je nejmenší objem, jaký se kdy v BMW řady 5 objevil...
BMW řady 5 se v Řecku prodává s motorem 1,6i, přesto si říká 520i

Jak se zdá, lednová aféra s údajně připravovaným modelem BMW 720i nebyla až tak úplně „mimo mísu“: downsizing pokračuje, a když už na vině nejsou zrovna sílící požadavky na snižování CO2, postarají se daně. Zřejmě totiž právě daňové předpisy na řeckém trhu, výrazně znevýhodňující auta s většími motory, daly vzniknout jedinečnému provedení sedanu BMW řady 5.

BMW 720i jako základní „sedmička“ s dvoulitrem z trojky…

BMW 720i jako základní „sedmička“ s dvoulitrem z trojky…

Kombinováno je výhradně se samočinnou převodovkou a nese označení 520i (viz řecký ceník BMW), ovšem o pohon se nestará obvyklý dvoulitrový čtyřválec (ten podle ceníku zůstává k mání pouze s manuálně řazenou převodovkou, byť v přehledu verzí najdeme i verzi s automatem…), ale dobře známá šestnáctistovka N13B16 z modelu BMW 320i EfficientDynamics Edition. Výkon (170 k/125 kW) i točivý moment (250 Nm) při vestavbě do sedanu řady 5 přitom zůstaly zachovány.

Test BMW 320i Efficient Dynamics Edition: Výsměch tradici?

Test BMW 320i Efficient Dynamics Edition: Výsměch tradici?

Porovnejme nyní řecký sedan BMW 516i 520i AT (1,6i) se sedanem BMW 520i AT nabízeným na českém trhu (2,0i). Oba vozy mají shodné hodnoty pohotovostní i celkové hmotnosti (1 690/2 225 kg), ale liší se výrazně provozními údaji. Řecká verze zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,7 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 226 km/h a průměrné spotřeby 6,9 až 6,7 l/100 km, zatímco ta konvenční je lepší na zrychlení (- 0,8 s) i na „maximálce“ (+ 7 km/h), ovšem při kombinované spotřebě jen 6,4 až 6,0 l/100 km.

Test BMW 525d xDrive Touring: ... ale stejně je to pořád BMW!

Test BMW 525d xDrive Touring: ... ale stejně je to pořád BMW!

Šestnáctistovka je tak v porovnání s dvoulitrem ve všech ohledech jasně horší, ale při nákupu levnější. Přehledné srovnání obou modelů máte k dispozici zde. Připomeňme, že jde o vůbec nejmenší motor, jaký se kdy v BMW řady 5 objevil. V generacích E12, E28 a E34 byly k dispozici osmnáctistovky (518 a 518i), nic menšího.
 

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 700 km
Cena: 150 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 827 km
Cena: 187 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 990 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 150 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků