BMW řady 5 GT se i přes slabé prodeje dočká nástupce

BMW řady 5 GT se i přes slabé prodeje dočká nástupce

„Uděláme hatchback z velikého luxusního sedanu,“ řeklo si několik manažerů v automobilce. A tak učinili a výsledkem byl vždycky propadák. Jen si vzpomeňte na Mercedes-Benz třídy R, ale třeba také na Renault Vel Satis nebo Opel Signum.

Stejný osud se nevyhnul ani BMW, jehož hatchback řady 5 GT se prostě nechytil. Ve Spojených státech dokonce kvůli hatchbacku 5 GT přestala automobilka prodávat model Touring. A kam šli zákazníci? K Mercedesu. Proč? Pro klasické kombi třídy E.

Test: BMW 530d xDrive GT – o turbo méně  

Test: BMW 530d xDrive GT – o turbo méně  

BMW chtělo ročně jen v USA prodávat aspoň 8000 aut, ale výsledky byly daleko za očekáváním. Třeba v roce 2010 se v Americe prodalo jenom 2484 vozů. Někteří dealeři BMW si stěžovali, že jim mnohem levnější 5 GT parazituje na prodejích řady 7, na které mají vyšší marže.

I přesto ale BMW nabídne druhou generaci založenou na nové řadě 5, která má přijít v roce 2016. Podle informací německého Auto Motor und Sport se ani koncepce auta příliš nezmění, i když design bude pojatý více jako Audi A7 Sportback než jako crossover mezi hatchbackem a MPV.

Pro velká BMW se chystá nová platforma označovaná jako „35up“ a vyjede na ní vedle nového BMW řady 7 také řada 5 a 6. Díky využití vysokopevnostní oceli, hliníku a karbonu budou auta lehčí. Také bude jednodušší stavět hybridy a elektromobily. Odtučňovací kúra příští generace BMW řady 5 by měla uspořit kolem 100 kg.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 74 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků