„Uděláme hatchback z velikého luxusního sedanu,“ řeklo si několik manažerů v automobilce. A tak učinili a výsledkem byl vždycky propadák. Jen si vzpomeňte na Mercedes-Benz třídy R, ale třeba také na Renault Vel Satis nebo Opel Signum.
Stejný osud se nevyhnul ani BMW, jehož hatchback řady 5 GT se prostě nechytil. Ve Spojených státech dokonce kvůli hatchbacku 5 GT přestala automobilka prodávat model Touring. A kam šli zákazníci? K Mercedesu. Proč? Pro klasické kombi třídy E.
BMW chtělo ročně jen v USA prodávat aspoň 8000 aut, ale výsledky byly daleko za očekáváním. Třeba v roce 2010 se v Americe prodalo jenom 2484 vozů. Někteří dealeři BMW si stěžovali, že jim mnohem levnější 5 GT parazituje na prodejích řady 7, na které mají vyšší marže.
I přesto ale BMW nabídne druhou generaci založenou na nové řadě 5, která má přijít v roce 2016. Podle informací německého Auto Motor und Sport se ani koncepce auta příliš nezmění, i když design bude pojatý více jako Audi A7 Sportback než jako crossover mezi hatchbackem a MPV.
Pro velká BMW se chystá nová platforma označovaná jako „35up“ a vyjede na ní vedle nového BMW řady 7 také řada 5 a 6. Díky využití vysokopevnostní oceli, hliníku a karbonu budou auta lehčí. Také bude jednodušší stavět hybridy a elektromobily. Odtučňovací kúra příští generace BMW řady 5 by měla uspořit kolem 100 kg.