BMW řady 5 dostane mild-hybridní techniku. Zatím u vybraných naftových motorů

BMW vypichuje pár zajímavých novinek, které máme během letošního podzimu očekávat v některých současných modelech. Například do BMW řady 5 si najde cestu mild-hybridní ústrojí.

Změny v ústrojích a rovněž doplnění příplatkové výbavy u některých vozů. BMW nám nyní sděluje hrstku novinek a vylepšení, které během podzimu zahrne do výroby. Asi nejzásadnější zpráva se přitom týká dalšího pokroku BMW směrem k elektrifikování modelové řady. V BMW řady 5 se tak poprvé objeví mild-hybridní ústrojí doplňující motorizace o 48V startér-generátor a druhou baterii.

Klasicky tedy mild-hybridní technika usnadní práci spalovacímu motoru, zvýší jeho výkon, současně zlepší hospodárnost a nakonec i zajistí rychlejší akceleraci. Dostupná bude totiž i funkce dočasného zvýšení výkonu „overboost“. Za mild-hybridy budeme od listopadu 2019 moci označit zatím výhradně naftové motorizace řady 5, a to přesněji 520d a 520d xDrive včetně kombíků Touring.

Koncept vodíkového BMW X5 je alternativou dnešní elektrifikace. S vývojem pomáhá Toyota

Koncept vodíkového BMW X5 je alternativou dnešní elektrifikace. S vývojem pomáhá Toyota

K nové výbavě modelů M550d xDrive (včetně Touring) se poté řadí uvedení laserových světlometů BMW Laserlight, zatímco pro plug-in hybridní BMW 330e a 530e (včetně xDrive) zavede BMW do volitelné výbavy tažné zařízení s elektricky výklopnou hlavicí. Oba plug-in hybridy pak mohou táhnout přívěs do maximální hmotnosti 750 kg.

Pro nejvýkonnější BMW řady 1 ve variantě M135i xDrive bude dále od listopadu k dostání paket M Performance, který novou generaci hatchbacku vyšperkuje 18palcovými M koly V-spoke, kryty zpětných zrcátek, koncovkami výfuku v černém provedení a leskle černou maskou chladiče. I praktičtější BMW M850i xDrive Gran Coupé se pak dočká nové volitelné výbavy, a to karbonové střechy a karbonových lišt v interiéru.

Nové BMW X6 oficiálně: Vrcholný motor V8 má 530 koní, ohromné ledvinky svítí!

Nové BMW X6 oficiálně: Vrcholný motor V8 má 530 koní, ohromné ledvinky svítí!

Další novinky se již týkají SUV X5, X6 a X7. Kromě nových příplatkových multifunkčních sedadel se zájemci o zmíněné modely dočkají i možnosti výbavy z balíčku Individual Composition. V paketu najdou třeba nová 22palcová kola nebo barvy karoserie z řady Individual, přičemž prémiové prvky celokoženého čalounění Merino, Alcantary na stropě nebo leskle černého obložení budou k mání pro interiér SUV.

Volitelně nabízený Adaptivní M podvozek Professional, obsahující aktivní stabilizátory, M sportovní diferenciál a integrální aktivní řízení, pak bude od prosince 2019 k dispozici rovněž pro verze X5 xDrive40i a xDrive30d.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků